Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Aikaterini Laskaridis Foundation Library #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΚΙΡΚΛΑΡΕΛΙ (ΣΑΡΑΝΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ), ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Κιρκλαρελί (Σαράντα Εκκλησιές), Ανατολική Θράκη
Kirklareli (in Greek Saranta Ekklisies), Eastern Thrace.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκρεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί εικόνα που παρουσιάζει την πόλη Κιρκλαρελί που στην ελληνική βιβλιογραφία είναι γνωστή ως Σαράντα Εκκλησιές και βρίσκεται στην βορειοανατολική Θράκη, επί της Ευρωπαϊκής Τουρκίας.
Η εικόνα προέρχεται από βιβλίο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Βέροιας από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, το οποίο χρονολογείται στις αρχές του 19ου αιώνα και συγκεκριμένα το έτος 1810.
Το συγκρεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί εικόνα που παρουσιάζει την πόλη Κιρκλαρελί που στην ελληνική βιβλιογραφία είναι γνωστή ως Σαράντα Εκκλησιές και βρίσκεται στην βορειοανατολική Θράκη, επί της Ευρωπαϊκής Τουρκίας.
Η εικόνα προέρχεται από βιβλίο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Βέροιας από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, το οποίο χρονολογείται στις αρχές του 19ου αιώνα και συγκεκριμένα το έτος 1810.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται ως εισαγωγικό ερέθισμα για τη μελέτη της ιστορίας πόλεων της Τουρκίας που φέρουν ελληνικό στοιχείο και ελληνικές κοινότητες με αυξημένο πληθυσμό. Επιπλέον, μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράδειγμα για την ανάλυση της ονομασίας μιας πόλης και ως αφετηρία για να αναζητήσουν οι μαθητές τις εκδοχές της προέλευσης του ονόματος της δικής τους πόλης. Τέλος, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για τη μελέτη του θέματος του εποικισμού μιας πόλης, τη διερεύνηση των παραγόντων που συμβάλλουν σε αυτό καθώς και για την πολυπολιτισμική φυσιογνωμία μιας πόλης και τον πλούτο που φέρνει (ή και πιθανές δυσκολίες) μια τέτοια συνθήκη σε έναν τόπο.
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται ως εισαγωγικό ερέθισμα για τη μελέτη της ιστορίας πόλεων της Τουρκίας που φέρουν ελληνικό στοιχείο και ελληνικές κοινότητες με αυξημένο πληθυσμό. Επιπλέον, μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράδειγμα για την ανάλυση της ονομασίας μιας πόλης και ως αφετηρία για να αναζητήσουν οι μαθητές τις εκδοχές της προέλευσης του ονόματος της δικής τους πόλης. Τέλος, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για τη μελέτη του θέματος του εποικισμού μιας πόλης, τη διερεύνηση των παραγόντων που συμβάλλουν σε αυτό καθώς και για την πολυπολιτισμική φυσιογνωμία μιας πόλης και τον πλούτο που φέρνει (ή και πιθανές δυσκολίες) μια τέτοια συνθήκη σε έναν τόπο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7683
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
00:00:00
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1810 μ.Χ., Ευρωπαϊκή Τουρκία, Ανατολική Θράκη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
( Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει άποψη της πόλης της Τουρκίας που φέρει το όνομα Κιρκλαρελί και στα ελληνικά απαντάται ως Σαράντα Εκκλησιές. Η ονομασία της πόλης στηρίζεται σε διάφορες εκδοχές με επικρατέστερη εκείνη που υποστηρίζει ότι όταν καταλήφθηκε η πόλη από τους Τούρκους το 1372 ονομάστηκε Κιρ-Κλισέ (εκκλησία εξοχική) και στη συνέχεια με παράφραση μεταβλήθηκε με απόδοση διαφορετικής έννοιας και με τον αριθμό σαράντα να συνδέεται με εκκλησίες, με δερβίσιδες, αλλά και με εκκλησία που είναι αφιερωμένη στους Αγίους Σαράντα Μάρτυρες. Τον 17ο αιώνα η πόλη άρχισε να αναπτύσσεται με ταχύτητα από πολυάριθμους εποίκους Εβραίους και Σπαχήδες στρατιωτικούς προερχόμενους από τη Βεσσαροβία. Στη συνέχεια προστέθηκαν σ' αυτούς Έλληνες και Τούρκοι από τις γύρω περιοχές. Η ελληνική κοινότητα που δημιουργήθηκε έφτασε στους 10.00 διατηρώντας και ημιγυμνάσιο. - ελληνική κοινότητα, έποικοι, οθωμανική κυριαρχία, ονομασία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/