Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΣΤΟΝ ΑΚΡΑΓΑΝΤΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ναός του Ηρακλή στον Ακράγαντα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Από το βιβλίο του André SUARÈS «Temples Grecs Maisons des Dieux. Illustré de quatorze eaux-fortes originales par Pierre Matossy», Παρίσι, André Dantan, 1937. Σε πρώτο πλάνο γκρεμισμένες στο έδαφος αρχαίες κολώνες, που με τις σκιάσεις τους κινούν τη φαντασία. Στο βάθος επτά κίονες δωρικού ρυθμού-αναστηλωμένοι από τους Ιταλούς το 1924 (και όχι in situ, δηλαδή στην αρχική τους θέση)-από τους 15 της μεγάλης πλευράς του ναού που χτίστηκε το 500π.Χ. περίπου. Ο ναός αυτός είναι μέρος της Κοιλάδας των Ελληνικών Ναών στον Ακράγαντα της Σικελίας. Αυτή έχει μήκος 12 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει ναούς και νεκροπόλεις που διατηρήθηκαν σχεδόν άθικτοι μέχρι τις μέρες μας! Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Ιστορίας Γυμνασίου-Λυκείου.
Από το βιβλίο του André SUARÈS «Temples Grecs Maisons des Dieux. Illustré de quatorze eaux-fortes originales par Pierre Matossy», Παρίσι, André Dantan, 1937. Σε πρώτο πλάνο γκρεμισμένες στο έδαφος αρχαίες κολώνες, που με τις σκιάσεις τους κινούν τη φαντασία. Στο βάθος επτά κίονες δωρικού ρυθμού-αναστηλωμένοι από τους Ιταλούς το 1924 (και όχι in situ, δηλαδή στην αρχική τους θέση)-από τους 15 της μεγάλης πλευράς του ναού που χτίστηκε το 500π.Χ. περίπου. Ο ναός αυτός είναι μέρος της Κοιλάδας των Ελληνικών Ναών στον Ακράγαντα της Σικελίας. Αυτή έχει μήκος 12 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει ναούς και νεκροπόλεις που διατηρήθηκαν σχεδόν άθικτοι μέχρι τις μέρες μας! Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Ιστορίας Γυμνασίου-Λυκείου.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ: Α) Ο εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή των μαθητών στην αναστήλωση των επτά κιόνων του ναού που έγινε το 1924 από τους Ιταλούς και τη μεταγενέστερη απεικόνισή τους σε χαρακτικό από τον Pierre Matossy το 1937. Στη συνέχεια οι μαθητές σε ομάδες παρουσιάζουν άλλα επίσης αναστηλωμένα μνημεία π.χ. ο Ναός της Αθηνάς στην Ακρόπολη της Λίνδου από τους Ιταλούς το 1939. Ακολουθεί συζήτηση για την επισκεψιμότητα των μνημείων και την ανάδειξή τους από την Αρχαιολογία. Ποιος δεν θα ήθελε να επισκεφθεί την Κοιλάδα των Ναών της Magna Grecia που κόβει την ανάσα τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα που όλα φωταγωγούνται και κατ’ επέκταση να ενισχύσει την οικονομία της περιοχής; Β) Επισκεπτόμαστε έστω διαδικτυακά τον ναό στο www.sacred-destinations.com. Γ) Εντοπίζουμε το δορυφορικό χάρτη της Κοιλάδας και συζητάμε για τους περιηγητές του παρελθόντος, που ξόδευαν μια περιουσία με κίνδυνο ακόμα και της ζωής τους, και του μέλλοντος.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Σχολιάζουμε το χαρακτικό συγκρίνοντάς το με άλλα προγενέ...
ΙΣΤΟΡΙΑ: Α) Ο εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή των μαθητών στην αναστήλωση των επτά κιόνων του ναού που έγινε το 1924 από τους Ιταλούς και τη μεταγενέστερη απεικόνισή τους σε χαρακτικό από τον Pierre Matossy το 1937. Στη συνέχεια οι μαθητές σε ομάδες παρουσιάζουν άλλα επίσης αναστηλωμένα μνημεία π.χ. ο Ναός της Αθηνάς στην Ακρόπολη της Λίνδου από τους Ιταλούς το 1939. Ακολουθεί συζήτηση για την επισκεψιμότητα των μνημείων και την ανάδειξή τους από την Αρχαιολογία. Ποιος δεν θα ήθελε να επισκεφθεί την Κοιλάδα των Ναών της Magna Grecia που κόβει την ανάσα τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα που όλα φωταγωγούνται και κατ’ επέκταση να ενισχύσει την οικονομία της περιοχής; Β) Επισκεπτόμαστε έστω διαδικτυακά τον ναό στο www.sacred-destinations.com. Γ) Εντοπίζουμε το δορυφορικό χάρτη της Κοιλάδας και συζητάμε για τους περιηγητές του παρελθόντος, που ξόδευαν μια περιουσία με κίνδυνο ακόμα και της ζωής τους, και του μέλλοντος.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Σχολιάζουμε το χαρακτικό συγκρίνοντάς το με άλλα προγενέστερα και μεταγενέστερά του.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7701
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
γαλλικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά,
γαλλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
ναός του 500 π.Χ. σε χαρακτικό του 1937μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Εικαστικά
Εικαστικά
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/