Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΥΡΑ.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αύρα.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην Ελληνική Μυθολογία, η Αύρα, κόρη του Λελάντου, μυθικού βασιλιά της Αρκαδίας και της νύμφης Περιβοίας η οποία ήταν φρυγικής καταγωγής, αναφέρεται σαν μια από τις συντρόφους της θεάς Αρτέμιδας.
Στην Ελληνική Μυθολογία, η Αύρα, κόρη του Λελάντου, μυθικού βασιλιά της Αρκαδίας και της νύμφης Περιβοίας η οποία ήταν φρυγικής καταγωγής, αναφέρεται σαν μια από τις συντρόφους της θεάς Αρτέμιδας.
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί αναπαράσταση της νύμφης Αύρας, αρχαίας ανάγλυφης μορφής και αποτελούσε μέρος ευρύτερου συμπλέγματος 8 ανάγλυφων μυθολογικών μορφών σχετικών με τη λατρεία του Διονύσου. Κοσμούσαν μια κορινθιακή κιονοστοιχία και ήταν τοποθετημένες, κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ. στο ύψος περίπου της Αρχαίας Αγοράς στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι ανάγλυφες αυτές μορφές ονομαζόμενες από τους χριστιανούς "είδωλα", από τους Εβραίους "μαγεμένες" και "φιγούρες των αγγέλων" από τους Τούρκους, αποτελούσαν ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης την εποχή της δημιουργίας του τεκμηρίου. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί αναπαράσταση της νύμφης Αύρας, αρχαίας ανάγλυφης μορφής και αποτελούσε μέρος ευρύτερου συμπλέγματος 8 ανάγλυφων μυθολογικών μορφών σχετικών με τη λατρεία του Διονύσου. Κοσμούσαν μια κορινθιακή κιονοστοιχία και ήταν τοποθετημένες, κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ. στο ύψος περίπου της Αρχαίας Αγοράς στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι ανάγλυφες αυτές μορφές ονομαζόμενες από τους χριστιανούς "είδωλα", από τους Εβραίους "μαγεμένες" και "φιγούρες των αγγέλων" από τους Τούρκους, αποτελούσαν ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης την εποχή της δημιουργίας του τεκμηρίου.
Εντύπωση προκαλούν οι τέλειες αναλογίες της μορφής, η σεμνότητα της στάσης της νύμφης καθώς και η εξαιρετική αναπαράσταση των πτυχώσεων στο φόρεμα και το πέπλο της. Εντύπωση προκαλούν οι τέλειες αναλογίες της μορφής, η σεμνότητα της στάσης της νύμφης καθώς και η εξαιρετική αναπαράσταση των πτυχώσεων στο φόρεμα και το πέπλο της.
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί αναπαράσταση της νύμφης Αύρας, αρχαίας ανάγλυφης μορφής και αποτελούσε μέρος ευρύτερου συμπλέγματος 8 ανάγλυφων μυθολογικών μορφών σχετικών με τη λατρεία του Διονύσου. Κοσμούσαν μια κορινθιακή κιονοστοιχία και ήταν τοποθετημένες, κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ. στο ύψος περίπου της Αρχαίας Αγοράς στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι ανάγλυφες αυτές μορφές ονομαζόμενες από τους χριστιανούς "είδωλα", από τους Εβραίους "μαγεμένες" και "φιγούρες των αγγέλων" από τους Τούρκους, αποτελούσαν ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης την εποχή της δημιουργίας του τεκμηρίου. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί αναπαράσταση της νύμφης Αύρας, αρχαίας ανάγλυφης μορφής και αποτελούσε μέρος ευρύτερου συμπλέγματος 8 ανάγλυφων μυθολογικών μορφών σχετικών με τη λατρεία του Διονύσου. Κοσμούσαν μια κορινθιακή κιονοστοιχία και ήταν τοποθετημένες, κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ. στο ύψος περίπου της Αρχαίας Αγοράς στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι ανάγλυφες αυτές μορφές ονομαζόμενες από τους χριστιανούς "είδωλα", από τους Εβραίους "μαγεμένες" και "φιγούρες των αγγέλων" από τους Τούρκους, αποτελούσαν ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης την εποχή της δημιουργίας του τεκμηρίου.
Εντύπωση προκαλούν οι τέλειες αναλογίες της μορφής, η σεμνότητα της στάσης της νύμφης καθώς και η εξαιρετική αναπαράσταση των πτυχώσεων στο φόρεμα και το πέπλο της. Εντύπωση προκαλούν οι τέλειες αναλογίες της μορφής, η σεμνότητα της στάσης της νύμφης καθώς και η εξαιρετική αναπαράσταση των πτυχώσεων στο φόρεμα και το πέπλο της.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η χρήση του μαθησιακού αντικειμένου μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της μαθήματος της Ιστορίας, με παρουσίασή του στους μαθητές για τη διδασκαλία της γλυπτικής στην Ελλάδα κατά τα χρόνια της κατοχής της από τους Ρωμαίους.
Μπορεί επίσης να γίνει αντικείμενο σχεδίου έρευνας με στόχο τη συγκέντρωση και παρουσίαση πληροφοριών, σε σχέση με τη νύμφη Αύρα, τους σχετικούς με αυτή μύθους και τις παραλλαγές τους.
Η χρήση του μαθησιακού αντικειμένου μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της μαθήματος της Ιστορίας, με παρουσίασή του στους μαθητές για τη διδασκαλία της γλυπτικής στην Ελλάδα κατά τα χρόνια της κατοχής της από τους Ρωμαίους.
Μπορεί επίσης να γίνει αντικείμενο σχεδίου έρευνας με στόχο τη συγκέντρωση και παρουσίαση πληροφοριών, σε σχέση με τη νύμφη Αύρα, τους σχετικούς με αυτή μύθους και τις παραλλαγές τους.
Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί να αναθέσει σε ομάδες εργασίας την έρευνα και την παρουσίαση και των άλλων μορφών του συμπλέγματος. Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί να αναθέσει σε ομάδες εργασίας την έρευνα και την παρουσίαση και των άλλων μορφών του συμπλέγματος.
Τέλος το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να δώσει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, να ασχοληθούν με την ζωγραφική ή την δημιουργία ομοιωμάτων με πηλό ή πλαστελίνη στο μάθημα της αισθητικής Αγωγής. Τέλος το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να δώσει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, να ασχοληθούν με την ζωγραφική ή την δημιουργία ομοιωμάτων με πηλό ή πλαστελίνη στο μάθημα της αισθητικής Αγωγής.
Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί να αναθέσει σε ομάδες εργασίας την έρευνα και την παρουσίαση και των άλλων μορφών του συμπλέγματος. Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί να αναθέσει σε ομάδες εργασίας την έρευνα και την παρουσίαση και των άλλων μορφών του συμπλέγματος.
Τέλος το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να δώσει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, να ασχοληθούν με την ζωγραφική ή την δημιουργία ομοιωμάτων με πηλό ή πλαστελίνη στο μάθημα της αισθητικής Αγωγής. Τέλος το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να δώσει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, να ασχοληθούν με την ζωγραφική ή την δημιουργία ομοιωμάτων με πηλό ή πλαστελίνη στο μάθημα της αισθητικής Αγωγής.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/793
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
00:10:00
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1794 μ.χ. , Θεσσαλονίκη, αρχαία αγορά
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Εικαστικά > Γλυπτική (Ανάγλυφες μορφές )
Εικαστικά > Γλυπτική (Ανάγλυφες μορφές )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/