Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Αίσωπος Αίσωπος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΡΑΓΕ Η ΛΥΠΗ ΚΙ Η ΧΑΡΑ ΠΩΣ ΧΡΩΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ;
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άραγε η λύπη κι η χαρά πώς χρωματίζουν την καρδιά;
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με αφόρμηση το παραμύθι του Leo Lionni "Le petit bleuet le petit jaune" τα νήπια ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν τον κόσμο των συναισθημάτων: συζητούν αρχικά για το πώς αισθάνονται οι ήρωες, εικάζοντας με αφετηρία τα πιθανά δικά τoυς συναισθήματα υπό παρόμοιες συνθήκες. Στη συνέχεια, μέσα από εικόνες, καλούνται ν' αναγνωρίσουν μερικά βασικά συναισθήματα [χαρά, λύπη, θυμό, φόβο],να παρατηρήσουν με ποιον τρόπο καθρεπτίζονται στο ανθρώπινο πρόσωπο και να διηγηθούν δικά τους σχετικά βιώματα.Έπειτα, τα νήπια ανακαλύπτουν τις αντίστοιχες λέξεις και με παιγνιώδη τρόπο εξασκούν τις 'αναγνωστικές' τους δεξιότητες αλλά και αποδίδουν ένα χρώμα-σύμβολο στο κάθε συναίσθημα. Επόμενο βήμα, η σύνδεση των συναισθημάτων με την Τέχνη και πιο συγκεκριμένα τη μουσική και τη ζωγραφική: τα παιδιά ακούνε διάφορα μουσικά κομμάτια και τα συνδέουν με το συναίσθημα που τους προκαλεί το καθένα, χρησιμοποιώντας το χρωματικό σύμβολο της προηγούμενης φάσης. Επίσης, παρατηρούν πίνακες ζωγραφικής και συζητούν π...
Με αφόρμηση το παραμύθι του Leo Lionni "Le petit bleuet le petit jaune" τα νήπια ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν τον κόσμο των συναισθημάτων: συζητούν αρχικά για το πώς αισθάνονται οι ήρωες, εικάζοντας με αφετηρία τα πιθανά δικά τoυς συναισθήματα υπό παρόμοιες συνθήκες. Στη συνέχεια, μέσα από εικόνες, καλούνται ν' αναγνωρίσουν μερικά βασικά συναισθήματα [χαρά, λύπη, θυμό, φόβο],να παρατηρήσουν με ποιον τρόπο καθρεπτίζονται στο ανθρώπινο πρόσωπο και να διηγηθούν δικά τους σχετικά βιώματα.Έπειτα, τα νήπια ανακαλύπτουν τις αντίστοιχες λέξεις και με παιγνιώδη τρόπο εξασκούν τις 'αναγνωστικές' τους δεξιότητες αλλά και αποδίδουν ένα χρώμα-σύμβολο στο κάθε συναίσθημα. Επόμενο βήμα, η σύνδεση των συναισθημάτων με την Τέχνη και πιο συγκεκριμένα τη μουσική και τη ζωγραφική: τα παιδιά ακούνε διάφορα μουσικά κομμάτια και τα συνδέουν με το συναίσθημα που τους προκαλεί το καθένα, χρησιμοποιώντας το χρωματικό σύμβολο της προηγούμενης φάσης. Επίσης, παρατηρούν πίνακες ζωγραφικής και συζητούν πώς ένιωθε άραγε ο ζωγράφος που τους δημιούργησε αλλά πώς νιώθουν και τα ίδια όταν τους κοιτάζουν, αιτιολογώντας τις ιδέες τους βάσει προσωπικών εμπειριών. Τέλος, στη διάρκεια της αξιολόγησης αποπειράται κυρίως η αποτίμηση των δραστηριοτήτων από τα ίδια τα παιδιά καθώς και τα συναισθήματα που βίωσαν κατά τη διάρκειά τους. Επιπλέον, ενδεικτικάπροτείνονταιπιθανές δραστηριότητες για την επέκταση του σεναρίου είτε ψηφιακά, είτε συμβατικά.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/8507
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
προσχολική
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2012-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Κωνσταντίνος Βαλιάντζας
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2012-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Κωνσταντίνος Βαλιάντζας
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ
Υποέργο 2 - ΑΙΣΩΠΟΣ
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2012-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Κωνσταντίνος Βαλιάντζας
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2012-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Κωνσταντίνος Βαλιάντζας
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ
Υποέργο 2 - ΑΙΣΩΠΟΣ
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
μικτό
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
02:15:00
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
(τελικό)
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Προσχολική Εκπαίδευση
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εκπαιδευτικό σενάριο - σχέδιο μαθήματος
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Νικόλαος Γραμμένος
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος
Δημιουργία
:
ΕΥΓΕΝΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
ΕΥΓΕΝΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ
Εκδότης/ες:
ΙΕΠ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΕΥΓΕΝΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ,
ΙΕΠ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΕΠ και στο ΥΠΑΙΘ όλα τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικά δικαιώματα όσων αναπτύχθηκαν ή αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου και χρηματοδοτήθηκαν από αυτό. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-SA v3.0 GR).Σελίδα αναφοράς:http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/8507
Αναλυτικά στοιχεία άδειας
Περισσότερα