Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Aikaterini Laskaridis Foundation Library #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΥΛΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΩΝΑ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΗ ΡΟΔΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Peristyle of the military quarters of the Knights Hospitaller in Rhodes
Το περίστυλο του στρατώνα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη στη Ρόδο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Φλαμανδός στρατιωτικός Bernard Rottier (1771-1857) κατά το 1824 μ.Χ. αναγκάστηκε να παραμείνει επί έξι μήνες στο νησί της Ρόδου. Εκεί ασχολήθηκε με την περιγραφή και αποτύπωση των μεσαιωνικών αρχαιοτήτων του νησιού, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό λεύκωμα. Η εικόνα στην οποία αποτυπώνεται το περίστυλο του στρατώνα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, που - σύμφωνα με τον συγγραφέα - χρησίμευε για τον σταβλισμό των αλόγων, είναι προϊόν της εργασίας του αυτής.
Το τάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ ιδρύθηκε το 1080 μ.Χ. με σκοπό την φροντίδα των ανήμπορων προσκυνητών των Αγίων Τόπων. Αφού εκδιώχθηκε (περί το 1187 μ.Χ.), συνέχισε τη δράση του στη Ρόδο και αργότερα στη Μάλτα. Στη Ρόδο οι Ιωαννίτες προστάτευσαν μαχόμενοι το νησί. Μετά την ήττα τους από τους Οθωμανούς, περί το 1522 μ.Χ., αποσύρθηκαν στη δύση. Η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.
Ο Φλαμανδός στρατιωτικός Bernard Rottier (1771-1857) κατά το 1824 μ.Χ. αναγκάστηκε να παραμείνει επί έξι μήνες στο νησί της Ρόδου. Εκεί ασχολήθηκε με την περιγραφή και αποτύπωση των μεσαιωνικών αρχαιοτήτων του νησιού, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό λεύκωμα. Η εικόνα στην οποία αποτυπώνεται το περίστυλο του στρατώνα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, που - σύμφωνα με τον συγγραφέα - χρησίμευε για τον σταβλισμό των αλόγων, είναι προϊόν της εργασίας του αυτής.
Το τάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ ιδρύθηκε το 1080 μ.Χ. με σκοπό την φροντίδα των ανήμπορων προσκυνητών των Αγίων Τόπων. Αφού εκδιώχθηκε (περί το 1187 μ.Χ.), συνέχισε τη δράση του στη Ρόδο και αργότερα στη Μάλτα. Στη Ρόδο οι Ιωαννίτες προστάτευσαν μαχόμενοι το νησί. Μετά την ήττα τους από τους Οθωμανούς, περί το 1522 μ.Χ., αποσύρθηκαν στη δύση. Η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο προέρχεται από τη συλλογή του Φλαμανδού στρατιωτικού Bernard Rottier. Ο Rottier σε συνεργασία με Ευρωπαίους διπλωμάτες, που ήταν αναμεμειγμένοι με το εμπόριο αρχαιοτήτων, ανέσκαψε τα περίχωρα των Αθηνών. Αρχαιοελληνικά ευρήματα που ήρθαν τότε στο φως αγοράστηκαν από το Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων του Leiden της Ολλανδίας. Προγραμμάτιζε ένα επόμενο ταξίδι στην Ελλάδα με τον ίδιο σκοπό, μα εξ΄ αιτίας του απελευθερωτικού αγώνα αναγκάστηκε να μεταβεί στη Ρόδο, όπου και παρέμεινε έξι μήνες, ασχολούμενος με τα μνημεία της. Μια τέτοια πληροφορία είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί διδακτικά και παιδαγωγικά. Όσον αφορά την εικόνα, αυτή μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να διαπραγματευθεί κανείς όψεις της μεσαιωνικής ιστορίας, εστιάζοντας στις πολιτικές-στρατιωτικές δυνάμεις, στις μάχες, την διπλωματία, την καθημερινή ζωή, τον πολιτισμό κ.α. Θα φανεί, επίσης, χρήσιμη στην εκπόνηση ερευνητικών εργασιών με θέματα που συνδέονται όχι μόνον με την Ιστορία και τα μεσαιωνικά μνημεία, το Περιβάλ...
Το αντικείμενο προέρχεται από τη συλλογή του Φλαμανδού στρατιωτικού Bernard Rottier. Ο Rottier σε συνεργασία με Ευρωπαίους διπλωμάτες, που ήταν αναμεμειγμένοι με το εμπόριο αρχαιοτήτων, ανέσκαψε τα περίχωρα των Αθηνών. Αρχαιοελληνικά ευρήματα που ήρθαν τότε στο φως αγοράστηκαν από το Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων του Leiden της Ολλανδίας. Προγραμμάτιζε ένα επόμενο ταξίδι στην Ελλάδα με τον ίδιο σκοπό, μα εξ΄ αιτίας του απελευθερωτικού αγώνα αναγκάστηκε να μεταβεί στη Ρόδο, όπου και παρέμεινε έξι μήνες, ασχολούμενος με τα μνημεία της. Μια τέτοια πληροφορία είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί διδακτικά και παιδαγωγικά. Όσον αφορά την εικόνα, αυτή μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να διαπραγματευθεί κανείς όψεις της μεσαιωνικής ιστορίας, εστιάζοντας στις πολιτικές-στρατιωτικές δυνάμεις, στις μάχες, την διπλωματία, την καθημερινή ζωή, τον πολιτισμό κ.α. Θα φανεί, επίσης, χρήσιμη στην εκπόνηση ερευνητικών εργασιών με θέματα που συνδέονται όχι μόνον με την Ιστορία και τα μεσαιωνικά μνημεία, το Περιβάλλον, το νησί της Ρόδου και τα Δωδεκάνησα, αλλά και την Μουσειακή αγωγή.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/925
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
σύμβουλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1828 μ.Χ. (χρονολογία έκδοσης εικόνας)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/