Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΓΕΤΙΔΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
The Gate of Athena Archegetis in the Roman Agora of Athens
Η Πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς στη Ρωμαϊκή Αγορά
Η Πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς στη Ρωμαϊκή Αγορά
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει την πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς, η οποία βρίσκεται στη δυτική πλευρά της Ρωμαϊκής Αγοράς. Πρόκειται για μνημειώδη είσοδο με τέσσερις δωρικούς κίονες και αέτωμα από πεντελικό μάρμαρο. Κατασκευάσθηκε από τις δωρεές του Ιουλίου Καίσαρα και του Αυγούστου και αφιερώθηκε από τον Δήμο των Αθηναίων στην Αθηνά Αρχηγέτιδα (11 π.Χ.).
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας για τη διδασκαλία του ρωμαϊκού πολιτισμού και συγκεκριμένα της αρχιτεκτονικής. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να συνδεθεί η πολιτισμική κληρονομιά με υλικά του Περιβάλλοντος. Τέλος, στο μάθημα της Τεχνολογίας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη σχεδίαση όψεων καθώς η Πύλη αποτελεί ένα σπουδαίο Πρόπυλο δωρικού ρυθμού.
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει την πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς, η οποία βρίσκεται στη δυτική πλευρά της Ρωμαϊκής Αγοράς. Πρόκειται για μνημειώδη είσοδο με τέσσερις δωρικούς κίονες και αέτωμα από πεντελικό μάρμαρο. Κατασκευάσθηκε από τις δωρεές του Ιουλίου Καίσαρα και του Αυγούστου και αφιερώθηκε από τον Δήμο των Αθηναίων στην Αθηνά Αρχηγέτιδα (11 π.Χ.).
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας για τη διδασκαλία του ρωμαϊκού πολιτισμού και συγκεκριμένα της αρχιτεκτονικής. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να συνδεθεί η πολιτισμική κληρονομιά με υλικά του Περιβάλλοντος. Τέλος, στο μάθημα της Τεχνολογίας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη σχεδίαση όψεων καθώς η Πύλη αποτελεί ένα σπουδαίο Πρόπυλο δωρικού ρυθμού.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Aρχαίας Iστορίας για τη διδασκαλία της ρωμαϊκής τέχνης, με έμφαση στην αρχιτεκτονική γιατί ήταν η τέχνη με την οποία ασχολήθηκαν περισσότερο οι Ρωμαίοι. Οι μαθητές παρατηρώντας την εικόνα καλούνται να περιγράψουν το μνημείο της ρωμαϊκής αγοράς και να διακρίνουν τα στοιχεία που θεωρούνται ρωμαϊκά. Επίσης, ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές επιπλέον εικονογραφικό υλικό και εικονικές περιηγήσεις της ρωμαϊκής αγοράς ώστε οι μαθητές να δουν συνολικά τον αρχαιολογικό χώρο και να εξοικειωθούν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιόδου. Ακόμη, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν εικόνες μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου με εικόνες έργων της ελληνιστικής εποχής για να διακρίνουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα κάθε εποχής και την εξάρτηση του ρωμαϊκού πολιτισμού από τον ελληνικό.
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Aρχαίας Iστορίας για τη διδασκαλία της ρωμαϊκής τέχνης, με έμφαση στην αρχιτεκτονική γιατί ήταν η τέχνη με την οποία ασχολήθηκαν περισσότερο οι Ρωμαίοι. Οι μαθητές παρατηρώντας την εικόνα καλούνται να περιγράψουν το μνημείο της ρωμαϊκής αγοράς και να διακρίνουν τα στοιχεία που θεωρούνται ρωμαϊκά. Επίσης, ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές επιπλέον εικονογραφικό υλικό και εικονικές περιηγήσεις της ρωμαϊκής αγοράς ώστε οι μαθητές να δουν συνολικά τον αρχαιολογικό χώρο και να εξοικειωθούν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιόδου. Ακόμη, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν εικόνες μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου με εικόνες έργων της ελληνιστικής εποχής για να διακρίνουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα κάθε εποχής και την εξάρτηση του ρωμαϊκού πολιτισμού από τον ελληνικό.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/984
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
11 π.Χ. (έτος κατασκευής), 1820 μ.Χ. (έτος έκδοσης που περιέχει το μαθησιακό αντικείμενο)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Σχεδίαση > Σχεδίαση όψεων
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Σχεδίαση > Σχεδίαση όψεων
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/