Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΣΤΟΑ ΕΙΔΩΛΩΝ, ΚΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΡΟΤΟΝΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Στοά Ειδώλων, Καμάρα και Ροτόντα στη Θεσσαλονίκη
Incantadas. Arch of Galerius. Rotonda in Thessaloniki
Incantadas. Arch of Galerius. Rotonda in Thessaloniki
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει τρία σημαντικά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τα γλυπτά της νότιας εισόδου της Ρωμαϊκής αγοράς, γνωστή ως Στοά των Ειδώλων ή των Μαγεμένων, τη θριαμβευτική αψίδα του Γαλέριου ή Καμάρα και την κάτοψη της Ροτόντας, η οποία ήταν ένα κυκλικό θολοσκέπαστο κτίσμα. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας για τη διδασκαλία της ρωμαϊκής τέχνης και συγκεκριμένα της αρχιτεκτονικής. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να συνδεθεί η πολιτισμική κληρονομιά με υλικά του Περιβάλλοντος. Τέλος, στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην αρχιτεκτονική καθώς πρόκειται για τρία Ρωμαϊκά μνημεία ύψιστου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος.
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει τρία σημαντικά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τα γλυπτά της νότιας εισόδου της Ρωμαϊκής αγοράς, γνωστή ως Στοά των Ειδώλων ή των Μαγεμένων, τη θριαμβευτική αψίδα του Γαλέριου ή Καμάρα και την κάτοψη της Ροτόντας, η οποία ήταν ένα κυκλικό θολοσκέπαστο κτίσμα. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας για τη διδασκαλία της ρωμαϊκής τέχνης και συγκεκριμένα της αρχιτεκτονικής. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να συνδεθεί η πολιτισμική κληρονομιά με υλικά του Περιβάλλοντος. Τέλος, στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην αρχιτεκτονική καθώς πρόκειται για τρία Ρωμαϊκά μνημεία ύψιστου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας για τη διδασκαλία της ρωμαϊκής τέχνης, με έμφαση στην αρχιτεκτονική. Οι μαθητές παρατηρώντας την εικόνα καλούνται να περιγράψουν τα γλυπτά της νότιας εισόδου της ρωμαϊκής αγοράς στη Θεσσαλονίκη, της Στοάς των Ειδώλων, την αψίδα του Γαλέριου και την κάτοψη της Ροτόντας και να διακρίνουν τα στοιχεία που θεωρούνται ρωμαϊκά. Επίσης, ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές επιπλέον εικονογραφικό υλικό και εικονικές περιηγήσεις της ρωμαϊκής αγοράς ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιόδου. Ακόμη, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν εικόνες μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου με εικόνες έργων της ελληνιστικής εποχής για να διακρίνουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα κάθε εποχής και την εξάρτηση του ρωμαϊκού πολιτισμού από τον ελληνικό. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν τη Ροτόντα με το Πάνθεον της Ρώμης ώστε να μελετήσουν μνημεία διαφορετικών περιοχών.
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας για τη διδασκαλία της ρωμαϊκής τέχνης, με έμφαση στην αρχιτεκτονική. Οι μαθητές παρατηρώντας την εικόνα καλούνται να περιγράψουν τα γλυπτά της νότιας εισόδου της ρωμαϊκής αγοράς στη Θεσσαλονίκη, της Στοάς των Ειδώλων, την αψίδα του Γαλέριου και την κάτοψη της Ροτόντας και να διακρίνουν τα στοιχεία που θεωρούνται ρωμαϊκά. Επίσης, ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές επιπλέον εικονογραφικό υλικό και εικονικές περιηγήσεις της ρωμαϊκής αγοράς ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιόδου. Ακόμη, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν εικόνες μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου με εικόνες έργων της ελληνιστικής εποχής για να διακρίνουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα κάθε εποχής και την εξάρτηση του ρωμαϊκού πολιτισμού από τον ελληνικό. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν τη Ροτόντα με το Πάνθεον της Ρώμης ώστε να μελετήσουν μνημεία διαφορετικών περιοχών.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/990
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ρωμαϊκή Περίοδος, 1745 μ.Χ. (έτος έκδοσης που περιέχει το μαθησιακό αντικείμενο)
Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/