ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ / Σενάριο 1: Ο ήλιος και το ψητό κοτόπουλο

 

Φύλλο εργασίας

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ OMΑΔΑΣ 1

1.      Ακολούθησε τις διαδρομές:

         α) Οικολογία - Περιβάλλον > η ενέργεια στα οικοσυστήματα > κύριες μορφές

             ενέργειας > ηλιακή > φωτοσύνθεση

         β) Φυσική – Χημεία > η χημική αντίδραση σε ατομικό επίπεδο > η χημική αντίδραση>

             στη φύση

2.    Χωριστείτε με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σου στην τάξη σε 4 ομάδες

       και εργαστείτε με τον τρόπο που περιγράφεται στη συνέχεια.

3.       Μελέτησε προσεκτικά με την ομάδα σου τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

4.       Παρουσιάστε στην τάξη τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης, επιλέγοντας έναν από

       τους παρακάτω τρόπους:

       α) Σε ένα μεγάλο χαρτόνι κολλήστε σχετικές φωτογραφίες, ζωγραφιές,

           διαγράμματα, κείμενα, φυσικά υλικά. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και

           προσπαθήστε να περιγράψετε τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης με τον τρόπο

           που εσείς προτιμάτε.

       β) Κατασκευάστε μία αφίσα όπου θα παρουσιάζεται η διαδικασία της

           φωτοσύνθεσης. Βρείτε κι ένα μήνυμα για την αφίσα σας (π.χ. «Το εργοστάσιο

           των φυτών»)

       γ) Αφού πάρει ο καθένας σας έναν ρόλο (οξυγόνο, διοξείδιο του άνθρακα, νερό,

           φύλλα κτλ.), αυτοσχεδιάστε ένα μικρό θεατρικό παιχνίδι για την παρουσίαση της

           φωτοσύνθεσης.

      δ)  Μπορείτε να γράψετε το «Τραγούδι της φωτοσύνθεσης».

      ε)  Χρησιμοποιήστε κάποιο ηλεκτρονικό πρόγραμμα  παρουσίασης (π.χ. power

           point).

     στ) Σχεδιάστε διαφάνειες και χρησιμοποιήστε το διαφανοσκόπιο του σχολείου σας.

 

 

 


 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ OMΑΔΑΣ 2

1.    Ακολούθησε τις διαδρομές:

          α) Οικολογία - Περιβάλλον > η ενέργεια στα οικοσυστήματα > κύριες μορφές

              ενέργειας > χημική

          β) Οικολογία - Περιβάλλον > τροφικές σχέσεις στα οικοσυστήματα > ποιος τρώει

              ποιον

2.   Μελέτησε προσεκτικά με την ομάδα σου τη ροή ενέργειας μεταξύ των οργανισμών 

    ενός οικοσυστήματος.

3.  Παρουσιάστε στην τάξη τα αποτελέσματα της έρευνάς σας, επιλέγοντας έναν από 

    τους παρακάτω τρόπους:

    α) Σε ένα μεγάλο χαρτόνι κολλήστε σχετικές φωτογραφίες, ζωγραφιές, διαγράμματα, 

        κείμενα, φυσικά υλικά. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και προσπαθήστε να περιγράψετε τη ροή ενέργειας μέσα σε ένα οικοσύστημα.

β) Κατασκευάστε μία σχετική αφίσα. Βρείτε κι ένα μήνυμα για την αφίσα σας (π.χ. «Η ενέργεια κύκλους κάνει»)

γ) Αυτοσχεδιάστε ένα μικρό θεατρικό παιχνίδι όπου καθένας σας θα είναι κι ένας κρίκος μιας τροφικής αλυσίδας.

δ) Μπορείτε να γράψετε το «Τραγούδι της ενέργειας».

ε) Χρησιμοποιήστε κάποιο ηλεκτρονικό πρόγραμμα  παρουσίασης (π.χ. power point).

στ) Σχεδιάστε διαφάνειες και χρησιμοποιήστε το διαφανοσκόπιο του σχολείου σας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ OMΑΔΑΣ 3

1.      Ακολούθησε τη διαδρομή: Το σώμα μας > το πεπτικό σύστημα.

2.      Μελέτησε προσεκτικά με την ομάδα σου τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος

     και προσπαθήστε να κατανοήσετε τον μηχανισμό με τον οποίο η ενέργεια

     μεταφέρεται μέσω της τροφής στον οργανισμό μας. 

3.    Παρουσιάστε στην τάξη τα αποτελέσματα της μελέτη σας, επιλέγοντας έναν από

     τους παρακάτω τρόπους:

     α) Σε ένα μεγάλο χαρτόνι κολλήστε σχετικές φωτογραφίες, ζωγραφιές, διαγράμματα,

     κείμενα, φυσικά υλικά. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και προσπαθήστε να

     περιγράψετε το ταξίδι της ενέργειας μέσω της τροφής.

           β) Κατασκευάστε μία σχετική αφίσα. Βρείτε κι ένα μήνυμα για την αφίσα σας (π.χ.

           «Το ταξίδι της ενέργειας»)

           γ) Αυτοσχεδιάστε ένα μικρό θεατρικό παιχνίδι όπου θα παρουσιάζονται οι

           περιπέτειες μιας μπουκιάς τροφής και της ενέργειας που περιέχει.

           δ) Μπορείτε να γράψετε τη διαδικασία της πέψης σε στίχους και να δημιουργήσετε

           έτσι ένα τραγούδι.

      ε) Χρησιμοποιήστε κάποιο ηλεκτρονικό πρόγραμμα  παρουσίασης (π.χ. power

      point).

      στ) Σχεδιάστε διαφάνειες και χρησιμοποιήστε το διαφανοσκόπιο του σχολείου σας. 

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ OMΑΔΑΣ 4

1.       Ακολούθησε τη διαδρομή:

Διαθεματικά σενάρια > τα πολλά πρόσωπα της ενέργειας > διαθεματικές διαδρομές

2.        Ζητήστε από το δάσκαλο ή τη δασκάλα σας να σας βοηθήσει να κατασκευάσετε ένα

       διάγραμμα όπου θα φαίνονται όλοι οι τρόποι παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. 

3.       Οργανώστε μία επίσκεψη στο τοπικό υποκατάστημα της ΔΕΗ στην περιοχή σας.

       Πάρτε μια συνέντευξη από έναν υπεύθυνο και ζητήστε του να σας ενημερώσει για

       το από πού προέρχεται το ηλεκτρικό ρεύμα που χρησιμοποιείτε στα σπίτια σας,

       αλλά και για τις υπηρεσίες που παρέχει η ΔΕΗ σε όλη τη χώρα.

4.        Αν υπάρχει στην περιοχή σας και κάποιος σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής   

       ενέργειας, μπορείτε να τον επισκεφθείτε και να ζητήσετε πληροφορίες, έντυπα και

       φωτογραφίες του σταθμού.

5.       Παρουσιάστε στην τάξη τα αποτελέσματα της μελέτης σας, επιλέγοντας έναν από

       τους παρακάτω τρόπους:

     α) Σε ένα μεγάλο χαρτόνι κολλήστε σχετικές φωτογραφίες, ζωγραφιές, διαγράμματα,

     κείμενα, φυσικά υλικά. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και προσπαθήστε να

     περιγράψετε τον τρόπο παραγωγής και μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας.

     β) Κατασκευάστε μία σχετική αφίσα. Βρείτε κι ένα μήνυμα για την αφίσα σας.

     γ) Αυτοσχεδιάστε ένα μικρό θεατρικό παιχνίδι όπου θα παρουσιάζεται όλη η πορεία,   

     από την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι και τα ψήσιμο του κοτόπουλου στην 

     ηλεκτρική κουζίνα.

     δ) Μπορείτε να γράψετε στίχους για τα πολλά πρόσωπα της ενέργειας.

     ε) Χρησιμοποιήστε κάποιο ηλεκτρονικό πρόγραμμα  παρουσίασης (π.χ. power

     point).

     στ) Σχεδιάστε διαφάνειες και χρησιμοποιήστε το διαφανοσκόπιο του σχολείου σας.