ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Φύλλο εργασίας

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:

  

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

     Το σώμα μας > Ο ανθρώπινος οργανισμός >Το κυκλοφορικό σύστημα > τα όργανα  

     του κυκλοφορικού > μέσα στην καρδιά

¨     Κάνε «κλικ» στο μολύβι που υπάρχει στην οθόνη. Θα εμφανιστεί το σχεδιάγραμμα

     της καρδιάς.

¨     Τοποθέτησε φύλλα χαρτί στον εκτυπωτή. Κάνε «κλικ» στη λέξη «Εκτύπωση» και τύπωσε τόσα αντίτυπα όσα είναι τα άτομα της ομάδας σου.

¨     Πρώτα συμπλήρωσε τα μέρη της καρδιάς, στα πλαίσια που εμφανίζονται αριστερά και δεξιά του σχεδιαγράμματος.

¨     Τώρα, χρωμάτισε με κόκκινο και μπλε χρώμα τα μέρη της καρδιάς, όπως

     φαίνονται στην οθόνη.

¨    Κάνε «κλικ» στο «πώς λειτουργεί;».

¨     Παρατήρησε προσεκτικά με το συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια της ομάδας σου την οθόνη και προσπαθήστε να εξηγήσετε γιατί άλλες φορές το αίμα εμφανίζεται βαμμένο μπλε κι άλλες φορές κόκκινο; Συζητήστε και γράψτε την παρατήρησή σας:

     …...………………………………………………………………………………………

          …………..……………………………………………………………………………………..

     …………..…………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

 ¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

Το σώμα μας > Ο ανθρώπινος οργανισμός >Το κυκλοφορικό σύστημα > τα όργανα του κυκλοφορικού > πώς λειτουργεί.

¨      Κάνε «κλικ» στο κουμπί  «η λειτουργία».

¨     Βάλε προσεκτικά το δείκτη και το μέσο του χεριού σου στο λαιμό του συμμαθητή ή της συμμαθήτριάς σου και χρονομέτρησε πόσες φορές αισθάνεσαι το χτύπο του σφυγμού του/της μέσα σε ένα λεπτό. Γράψτε τον αριθμό των χτύπων.

……………………………………………………………………………………………….

¨     Συγκρίνετε τα αποτελέσματα των μετρήσεων μεταξύ των ομάδων.

¨     Επαναλάβετε τη διαδικασία, αφού όμως πρώτα τρέξετε για τρία λεπτά. Γράψτε τον αριθμό των χτύπων:

…………………………………………….…………………………

¨     Συγκρίνετε τα αποτελέσματα των μετρήσεων μεταξύ των ομάδων.

¨     Συζητήστε με τα υπόλοιπα παιδιά στην τάξη τις μετρήσεις σας. Υπάρχει κάποια  

     διαφορά ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη μέτρηση; Αν ναι, πού νομίζετε ότι 

     οφείλεται αυτή η διαφορά.

     …………..……………………………………………………………………………………..

     …………………………………………………………………………………………………

     …………………………………………………………………………………………………