ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ
Φύλλο εργασίας
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
1 |
¨ Ακολούθησε
τη διαδρομή: Φυσική-Χημεία > Κατάσταση της ύλης και κίνηση
των μορίων > Διάχυση |
¨ Κάνε «κλικ» στο πράσινο κουμπί που ανοίγει
το διάφραγμα. Παρατηρήστε προσεκτικά τι συμβαίνει. |
¨ Όταν μαγειρεύουμε στο σπίτι, η μυρωδιά του
φαγητού μερικές φορές, φτάνει σε όλα τα δωμάτια. Με βάση τις
προηγούμενες παρατηρήσεις σου, συζήτησε με το συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια της ομάδας
σου και δώστε μια εξήγηση για το φαινόμενο αυτό. …………..………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………….… ………………………………………………………………………………………………. |
¨ Συζητήστε τώρα όλες οι ομάδες μαζί και
γράψτε το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξατε: ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 |
¨
Ακολούθησε τη διαδρομή: Φυσική-Χημεία
> Κατάσταση της ύλης και κίνηση των μορίων > Κίνηση των μορίων
> στα αέρια |
¨
Σταθεροποίησε
το διάφραγμα στην αριστερή πλευρά του δοχείου, ώστε να δώσεις στο αέριο όσο το δυνατόν περισσότερο
χώρο. |
¨ Επειδή τα μόρια κινούνται πολύ γρήγορα, δε
θα μπορέσεις να τα μετρήσεις χωρίς
βοήθεια. Σχημάτισε με έναν ή δύο συμμαθητές σου μια «επιστημονική
ομάδα
μέτρησης» και προσπαθήστε να μετρήσετε πόσα μόρια συγκρούονται στο
διάφραγμα, μέσα σε ένα λεπτό. Γράψτε εδώ πόσες συγκρούσεις
μετρήσατε:
………………………………………………………………………………………………. |
¨ Μετακίνησε το διάφραγμα στο μισό περίπου
του όγκου του δοχείου. |
¨ Μετρήστε πάλι τον αριθμό των συγκρούσεων
που πραγματοποιούνται μέσα σε ένα
λεπτό. Γράψτε εδώ πόσες συγκρούσεις μετρήσατε:
……………………………………………..………………………………………………… |
¨ Τώρα μπορείς, επιλέγοντας μέσα από την
παρένθεση την κατάλληλη απάντηση, να
συμπληρώσεις το παρακάτω συμπέρασμα: (αυξάνει, μειώνεται, μένει ο ίδιος) Όταν μειώνουμε τον όγκο του αερίου, ο αριθμός των
συγκρούσεων των μορίων του με τα τοιχώματα του δοχείου
…………………………………………………………. |