ΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

 

Φύλλο εργασίας

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

     Οικολογία-περιβάλλον> τροφικές σχέσεις στα οικοσυστήματα >πριν από 

     εκατομμύρια χρόνια > η Γη μας τότε.

¨     Παρατήρησε προσεκτικά με το συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια στην ομάδα σου την οθόνη και σημειώστε «ΣΩΣΤΟ» ή «ΛΑΘΟΣ» στις παρακάτω προτάσεις.

1.    Πριν από 65.000.000 χρόνια, η σημερινή Μαδαγασκάρη είχε ήδη σχηματιστεί.

¨     Σωστό

¨     Λάθος

2.    Η Αυστραλία ήταν σχηματισμένη πριν από 135.000.000 χρόνια.

¨     Σωστό

¨     Λάθος

3.    Πριν από 190.000.000 χρόνια, η Βόρεια και η Νότια Αμερική ήταν ενωμένες.

¨     Σωστό

¨     Λάθος

4.    Η Αφρική και η Νότια Αμερική άρχισαν να απομακρύνονται πριν από 135.000.000

     χρόνια

¨     Σωστό

¨     Λάθος 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

Οικολογία-περιβάλλον> τροφικές σχέσεις στα οικοσυστήματα> ποιος τρώει ποιον > τροφικά πλέγματα.

¨      Κάνε «κλικ» στο κουμπί «το πλέγμα», για να εμφανιστεί το τροφικό πλέγμα.

¨     Χωριστείτε με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριες σου στην τάξη σε τρεις ομάδες ως εξής:

     Ομάδα 1: φυτό, πεταλούδα, φίδι

Ομάδα 2: βάτραχος, λαγός, σαύρα

Ομάδα 3: ποντίκι, ακρίδα, γεράκι.

¨     Αν εξαφανιστεί η ομάδα 1, γράψτε πώς επηρεάζονται οι οργανισμοί των άλλων δύο

     ομάδων.

Ομάδα 2: …………………………………………………………………………………...

           …………………...…………………………………………………………………………..

Ομάδα 3: …………………….……………………………………………………………..

 …………………..…………………………………………………………………………..

¨     Αν εξαφανιστεί η ομάδα 2, γράψτε πώς επηρεάζονται οι οργανισμοί των άλλων δύο

     ομάδων.

Ομάδα 1: …………………………………………………………………………………...

           …………………...…………………………………………………………………………..

Ομάδα 3: …………………….……………………………………………………………..

 …………………..…………………………………………………………………………..

¨     Αν εξαφανιστεί η ομάδα 3, γράψτε πώς επηρεάζονται οι οργανισμοί των άλλων δύο

     ομάδων.

Ομάδα 1: …………………………………………………………………………………...

           …………………...…………………………………………………………………………..

Ομάδα 2: …………………….……………………………………………………………..

 …………………..…………………………………………………………………………..

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3

«ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ»

¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

Οικολογία-περιβάλλον> τροφικές σχέσεις στα οικοσυστήματα> πριν από εκατομμύρια χρόνια > οι δεινόσαυροι.

¨     Κόψτε με το συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια της ομάδας σου έξι καρτέλες διαστάσεων 7x7 εκ., μία για κάθε δεινόσαυρο.

¨     Στη μία όψη κάθε καρτέλας ζωγραφίστε το δεινόσαυρο και γράψτε το όνομά του.

     Στην άλλη όψη της γράψτε τις πληροφορίες που εμφανίζονται στην οθόνη.

¨     ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ:

1.     Ανακατέψτε τις καρτέλες και μοιραστείτε από τρεις.

2.     Αποφασίστε ποιος θα κάνει την πρώτη ερώτηση.

3.     Το παιχνίδι ξεκινάει με την πρώτη ερώτηση. Για παράδειγμα: ποιος

      δεινόσαυρος ζύγιζε 7 τόνους;

4.     Αν ο συμπαίκτης απαντήσει σωστά, παίρνει την καρτέλα του δεινόσαυρου

      που… βρήκε.

5.      ο παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν οι καρτέλες του ενός συμπαίκτη.