ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ

 

Φύλλο εργασίας

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

     Φυσική-Χημεία > Κατάσταση της ύλης και κίνηση των μορίων > Διάχυση

¨     Κάνε «κλικ» στο πράσινο κουμπί που ανοίγει το διάφραγμα. Παρατηρήστε

     προσεκτικά τι συμβαίνει.

¨     Όταν μαγειρεύουμε στο σπίτι, η μυρωδιά του φαγητού μερικές φορές, φτάνει σε

     όλα τα δωμάτια. Με βάση τις προηγούμενες παρατηρήσεις σου, συζήτησε με το 

     συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια της ομάδας σου και δώστε μια εξήγηση για το

     φαινόμενο αυτό.

     …………..…………………………………………………………………………………..

     …………………………………………………………………………………………….…

     ……………………………………………………………………………………………….

¨     Συζητήστε τώρα όλες οι ομάδες μαζί και γράψτε το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξατε:

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

¨     Ακολούθησε τη διαδρομή:

     Φυσική-Χημεία > Κατάσταση της ύλης και κίνηση των μορίων > Κίνηση των     

     μορίων > στα αέρια

¨     Σταθεροποίησε το διάφραγμα στην αριστερή πλευρά του δοχείου, ώστε να δώσεις

     στο αέριο όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο.

¨     Επειδή τα μόρια κινούνται πολύ γρήγορα, δε θα μπορέσεις να τα μετρήσεις χωρίς

           βοήθεια. Σχημάτισε με έναν ή δύο συμμαθητές σου μια «επιστημονική ομάδα

           μέτρησης» και προσπαθήστε να μετρήσετε πόσα μόρια συγκρούονται στο

           διάφραγμα, μέσα σε ένα λεπτό. Γράψτε εδώ πόσες συγκρούσεις μετρήσατε:    

           ……………………………………………………………………………………………….

¨    Μετακίνησε το διάφραγμα στο μισό περίπου του όγκου του δοχείου.

¨     Μετρήστε πάλι τον αριθμό των συγκρούσεων που πραγματοποιούνται μέσα σε

     ένα λεπτό. Γράψτε εδώ πόσες συγκρούσεις μετρήσατε:

     ……………………………………………..…………………………………………………

¨     Τώρα μπορείς, επιλέγοντας μέσα από την παρένθεση την κατάλληλη απάντηση,

      να συμπληρώσεις το παρακάτω συμπέρασμα:

(αυξάνει, μειώνεται, μένει ο ίδιος)

Όταν μειώνουμε τον όγκο του αερίου, ο αριθμός των συγκρούσεων των μορίων του με τα τοιχώματα του δοχείου ………………………………………………………….