ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ: ΑΚΜΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΜΗ
Φύλλο εργασίας
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
1 |
1. Ακολούθησε
τη διαδρομή:
Διαθεματικά σενάρια > ελληνικά μεταλλεία: ακμή και παρακμή >
κείμενα για τα
μεταλλεία |
2. Χωριστείτε με τους συμμαθητές και τις
συμμαθήτριές σου στην τάξη σε δύο ομάδες. |
3. Η ομάδα 1 θα αναλάβει να μελετήσει
προσεκτικά το κείμενο: ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΟΡΥΧΕΙΟ
(Από το βιβλίο «Μαθαίνω με τον
Ντίσνεϋ στην ύπαιθρο», Μετάφραση Μαρία Τζουβέλη, Εκδ. Γ. Αξιωτέλλης και Σια
ΕΠΕ)
|
4. Η ομάδα 2 θα αναλάβει να μελετήσει
προσεκτικά το κείμενο: ΔΙΧΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ
(Εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», 21 Μαΐου 2004) |
5. Η ομάδα 1, με βάση το κείμενό της, θα
καταγράψει έναν κατάλογο με τους κινδύνους που προέρχονται από
τη λειτουργία ενός μεταλλείου. |
5. Η ομάδα 2 , με βάση το κείμενό της, θα
καταγράψει τα οφέλη που προέρχονται από
τη λειτουργία ενός μεταλλείου. |
6. Αφού, λοιπόν, οι δύο ομάδες έχετε έτοιμα
τα… επιχειρήματά σας, θα κάνετε μέσα
στην τάξη μια συζήτηση, βασισμένη στο εξής σενάριο: «Είστε όλοι σας κάτοικοι μιας περιοχής όπου λειτουργεί ένα μεταλλείο
μαγγανίου.
Έχετε χωριστεί σε αυτούς που θέλουν να συνεχιστεί η λειτουργία του
μεταλλείου
(ομάδα 2), και σε αυτούς που θέλετε να κλείσει το μεταλλείο (ομάδα
1).»
Συζητήστε, χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα που καταγράψατε πιο πριν,
και
προσπαθήστε να καταλήξετε σε ένα συμπέρασμα. |