ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
ΚΑΙ ΠΙΕΣΗ
Φύλλο
εργασίας
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 |
||||||||||||||||||||||||
¨
Ακολούθησε τη διαδρομή: Φυσική-Χημεία > Θερμοκρασία και πίεση > Αέριο σε ένα κλειστό
δοχείο> Ας δούμε τα μόρια |
||||||||||||||||||||||||
¨
Παίξε, μαζί με το συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια της ομάδας σου, με τη
θερμοκρασία του αερίου. |
||||||||||||||||||||||||
¨ Παρατηρήστε
προσεκτικά τι συμβαίνει. |
||||||||||||||||||||||||
¨
Σε κάθε θερμοκρασία, μετρήστε το ύψος του δοχείου και συμπληρώστε τον
πίνακα που ακολουθεί. Κάθε μέλος της ομάδας μπορεί να αναλάβει να
παρατηρεί μία ιδιότητα και να συμπληρώνει
τον πίνακα.
|
||||||||||||||||||||||||
¨ Σημειώστε τον τύπο του δοχείου που
βλέπετε. Δοχείο σταθερού όγκου o Δοχείο μεταβλητού όγκου o |
||||||||||||||||||||||||
¨
Μετά από συζήτηση, συμπληρώστε τα συμπεράσματα, επιλέγοντας την
κατάλληλη λέξη από την παρένθεση : (πίεση, συγκρούσεις,
ταχύτητα, σταθερό) Όταν
σε ένα αέριο αυξηθεί η θερμοκρασία του, σε δοχείο με ______________ όγκο,
τότε αυξάνεται η _______________ του αερίου, γιατί αυξάνεται η
________________ των μορίων του. Όταν
οι _______________ των μορίων γίνονται πιο πολλές και πιο σφοδρές, τότε
αυξάνεται η πίεση του αερίου. |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
2 |
||||||||||||||||||||||||
¨
Ακολούθησε τη διαδρομή: Φυσική-Χημεία > Θερμοκρασία και
πίεση > Αέριο σε ένα… άλλο δοχείο > Ας το ζεστάνουμε |
||||||||||||||||||||||||
¨ Παίξε μαζί με το συμμαθητή
ή τη συμμαθήτρια της ομάδας σου, με τη θερμοκρασία του αερίου. |
||||||||||||||||||||||||
¨ Παρατηρήστε προσεκτικά τι
συμβαίνει. |
||||||||||||||||||||||||
¨ Σε κάθε θερμοκρασία,
μετρήστε το ύψος του δοχείου και συμπληρώστε τον πίνακα που ακολουθεί. Δουλέψτε όπως
και στην προηγούμενη δραστηριότητα.
|
||||||||||||||||||||||||
¨ Σημειώστε τον τύπο του δοχείου που βλέπετε. Δοχείο σταθερού όγκου o Δοχείο μεταβλητού όγκου o |