Page 5 - Ατμοσφαιρική ρύπανση: Αίτια, συνέπειες και αντιμετώπιση
P. 5
Προτεινόμενες Δραστηριότητες Δραστηριότητα 1, φύλλο εργασίας 1: γνώσεις και στάσεις Διερευνώνται με συζήτηση οι γνώσεις και στάσεις των μαθητών σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση. Αναδεικνύονται οι πρότερες αντιλήψεις των μαθητών. Η ίδια δραστηριότητα θα γίνει στο τέλος της διδασκαλίας και θα συγκριθούν τα αποτελέσματα, ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της διδακτικής παρέμβασης. Οι μαθητές επεξεργάζονται το θέμα τους στην ομάδα και απαντούν σε ερωτήσεις όπως: • Με ποιες λέξεις θα περιγράφατε την ατμοσφαιρική ρύπανση; • Με ποιες λέξεις μπορείτε να περιγράψετε τα συναισθήματά σας για την ατμοσφαιρική ρύπανση; • Ο αέρας ανήκει σε κάποιον; • Γιατί νομίζετε ότι πολλές καθημερινές συνήθειες επηρεάζουν τόσο πολύ την ποιότητα του αέρα και του υπόλοιπου περιβάλλοντος; • Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αλλάξουμε αυτό; Μπορεί για κάποιες ερωτήσεις να γίνει συννεφόλεξο στο wordle (http://www.wordle.net/). Το συννεφόλεξο αναδεικνύει τη συχνότητα εμφάνισης των λέξεων σε ένα κείμενο με το μέγεθος ή και το χρώμα των γραμμάτων της κάθε λέξης. Με αυτόν τον τρόπο δηλώνεται η σπουδαιότητα της κάθε λέξης. Φύλλο εργασίας 1: γνώσεις και στάσεις Ας συζητήσουμε στην ομάδα μας και ας απαντήσουμε στις παρακάτω: • Με ποιες λέξεις θα περιγράφατε την ατμοσφαιρική ρύπανση; • Με ποιες λέξεις μπορείτε να περιγράψετε τα συναισθήματά σας για την ατμοσφαιρική ρύπανση; • Ο αέρας ανήκει σε κάποιον; • Γιατί νομίζετε ότι πολλές καθημερινές συνήθειες επηρεάζουν τόσο πολύ την ποιότητα του αέρα και του υπόλοιπου περιβάλλοντος; • Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αλλάξουμε αυτό; Δημιουργήστε μια αφίσα για κάθε μία από αυτές τις ερωτήσεις και αναρτήστε την στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Μπορείτε για κάποιες ερωτήσεις να φτιάξετε συννεφόλεξο με τη βοήθεια http://www.wordle.net/ Η ίδια δραστηριότητα θα επαναληφθεί στο τέλος της διδασκαλίας και θα συγκριθούν τα αποτελέσματα. 5