Αρχικά παρουσιάζεται έρευνα του Κέντρου
Έρευνας και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων, η οποία προσφέρει στοιχεία
για τα τροχαία ατυχήματα που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα. Επίσης, η
έρευνα αυτή πληροφορεί τους μαθητές για την αναγκαιότητα χρησιμοποίησης
της ζώνης ασφαλείας.
Στη συνέχεια, δίνεται συνέντευξη του
γιατρού κ. Τερζίδη σχετική με τα αίτια και τα αποτελέσματα των τροχαίων
ατυχημάτων.
Οι μαθητές προβληματίζονται αναφορικά με
όλα τα παραπάνω και πραγματοποιούν έρευνα για να διαπιστώσουν κατά πόσο
οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους επιδεικνύουν σωστή συμπεριφορά ως
επιβάτες αυτοκινήτου και μέσων μαζικής μεταφοράς. Η έρευνα αυτή μπορεί
να πραγματοποιηθεί στις διάφορες τάξεις του σχολείου. Στο φύλλο
εργασίας δίνεται ένα αρχικό ερωτηματολόγιο με βάση το οποίο μπορεί να
διεξαχθεί η έρευνα. Το ερωτηματολόγιο δεν αποτελεί απαγορευτικό
παράγοντα σε περίπτωση που οι ίδιοι οι μαθητές θελήσουν να επεκτείνουν
την έρευνά τους, εμπλουτίζοντας τις ερωτήσεις. Κάθε ερωτώμενος επιλέγει
κάθε φορά μόνο μία από τις δεδομένες απαντήσεις. Αφού ολοκληρωθεί η
έρευνα, οι μαθητές καταγράφουν τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων στο
συγκεντρωτικό πίνακα που ακολουθεί.
Με βάση τον συγκεντρωτικό αυτό πίνακα,
τα παιδιά διατυπώνουν τα συμπεράσματά τους και ανακοινώνουν σε αφίσες
τα αποτελέσματά τους. Οι μαθητές μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και
κάθε ομάδα να κατασκευάσει τη δική της αφίσα. Προτείνεται κάθε αφίσα να
έχει το δικό της θέμα, ανάλογα με το αν απευθύνεται σε επιβάτη
αυτοκινήτου ή επιβάτη μέσου μαζικής μεταφοράς.
Οι αφίσες αυτές, καθώς και άλλο
πληροφοριακό υλικό, όπως εικόνες, έρευνες, άρθρα από εφημερίδες και
περιοδικά κτλ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διοργάνωση ενημερωτικής
εκστρατείας με θέμα «Σωστός επιβάτης».
Η πραγματοποίηση των
δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας απαιτεί μία διδακτική ώρα, χωρίς να
εντάσσεται στα χρονικά αυτά πλαίσια η διεξαγωγή της έρευνας. Αυτή
μπορεί να πραγματοποιηθεί στο διάλειμμα ή ακόμα και στα πλαίσια του
μαθήματος του Μαθηματικών, δεδομένου ότι εμπλέκεται άμεσα με
αυτό.
|