ENOTHTA 2 | |
|
Παρουσίαση
και χρήση του λογισμικού.
Παιδαγωγικές οδηγίες αξιοποίησης του λογισμικού |
|
|
2.3. Το νόημα του αλφαβητισμού Υποστηρίζεται στις μέρες μας πως η διδακτική και μαθησιακή διαδικασία θα πρέπει να οργανώνεται γύρω από θέματα που χρήζουν συνεργατικής διερεύνησης και καταστάσεις προβληματισμού που δίνουν τη δυνατότητα σους μαθητές να συνειδητοποιήσουν πως τα νοήματα δεν είναι μια σταθερά, αλλά ένα προϊόν διαπραγμάτευσης στα πλαίσια μιας κοινότητας, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύουν τη σχέση ανάμεσα στη γνώση των διαφόρων επιστημονικών πεδίων και του κόσμου στον οποίο ζούν. Με βάση μια τέτοια προοπτική οι στόχοι για αλφαβητισμό προχωράνε πέρα από την απόκτηση βασικών γνώσεων που αφορούν την κατανόηση εννοιών και την εξοικείωση με τις δεξιότητες και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες και συμπεριλαμβάνουν στόχους μεταεπιστημονικού περιεχομένου καθώς και άλλες μετά-δεξιότητες όπως είναι η συνεργασία, η ικανότητα του διαλέγεστε και η κριτική δράση. Οι διδακτικοί στόχοι του λογισμικού είναι σύμφωνοι με αυτούς του ΔΕΠΠΣ, συμπληρώνουν ή και επεκτείνουν τους στόχους του σχολικού βιβλίου, λαμβάνοντας υπόψη και τις σύγχρονες κατευθύνσεις περί αλφαβητισμού. Είναι στη δικαιοδοσία του διδάσκοντος να μελετήσει το λογισμικό και να εξοικειωθεί με τη χρήση του ώστε να κάνει τις επιλογές του με βάση τις ανάγκες των μαθητών, το χρόνο που διαθέτει και τους στόχους που επιθυμεί να υλοποιήσει. Θα πρέπει να τονίσουμε πως οι στόχοι δεν πρέπει να είναι κατά ανάγκη μόνο περιεχομένου (δηλαδή στόχοι που θέτουν ως προτεραιότητα την κατάκτηση εννοιών) αλλά και στόχοι ανάπτυξης γνωστικών ή και μεταγνωστικών δεξιοτήτων (κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ερευνητικές δεξιότητες), αλλά και κοινωνικοί (συνεργατικές και μετασυνεργατικές δεξιότητες). Επίσης, σε κάθε υποενότητα δίνεται έμφαση σε συγκεκριμένες διαθεματικές έννοιες- στόχους καθώς και σε συγκεκριμένες διαθεματικές δεξιότητες (Βλέπε οδηγίες για το/τη δάσκαλο/α στο τρίτο μέρος του οδηγού. |
|
|
|