Οι μαθητές χωρίζονται
σε ομάδες, ερευνούν και συζητούν το θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους
δρόμους». Το θέμα αυτό επειδή είναι σύνθετο, μπορεί να χωριστεί σε
μικρότερες θεματικές :
Επιβάτης αυτοκινήτου και μέσου μαζικής μεταφοράς.
Πεζός.
Ποδηλάτης.
Οδηγός πατινιού, σανίδας.
Παιχνίδι σε ελεύθερο χώρο.
Κάθε
ομάδα αναλαμβάνει να ερευνήσει ένα από τα παραπάνω θέματα και στη
συνέχεια να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια
της τάξης.
Οι
μαθητές πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε;» και στη
«Βιβλιοθήκη μας» και διαμορφώνουν καταλόγους με οδηγίες σωστής και
λανθασμένης συμπεριφοράς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
Στη
συνέχεια, οι μαθητές χρησιμοποιούν τους καταλόγους, καθώς και πρόσθετο
πληροφοριακό υλικό και δημιουργούν αφίσες, όπου θα παρουσιάζονται με
ποικίλους τρόπους οδηγίες για ασφαλή κυκλοφορίας στους δρόμους.
Τέλος,
παρουσιάζονται εικόνες στις οποίες εικονίζονται μια ράμπα πεζοδρομίου
για άτομα με ειδικές ανάγκες και μια σχετική πινακίδα. Οι μαθητές
συζητούν και προβληματίζονται για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές
ανάγκες. Κατασκευάζουν σχετικές αφίσες τις οποίες αναρτούν σε πίνακες
του σχολείου.
Ο χρόνος που απαιτείται για
την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι δύο
διδακτικές ώρες. Στην πρώτη ώρα οι μαθητές είναι δυνατόν να ερευνήσουν
και να καταρτίσουν τους καταλόγους τους καταλόγους με τις οδηγίες
σωστής συμπεριφοράς στο δρόμο, ενώ η δεύτερη διδακτική ώρα μπορεί να
διατεθεί για συζήτηση, ενημέρωση και κατασκευή αφίσας για τα άτομα με
ειδικές ανάγκες. Ακόμα, είναι δυνατό ο δάσκαλος να χρησιμοποιήσει για
την κατασκευή των αφισών κάποια ώρα από το μάθημα της Αισθητικής
Αγωγής.
|