ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Νέες Τεχνολογίες, Διδασκαλία και Μάθηση

Οι νέες τεχνολογίες ως σκαλωσιές και εργαλεία μάθησης

Η πρόκληση για την εκπαίδευση είναι να σχεδιάζει τεχνολογίες για τη μάθηση που να προέρχονται και από τη γνώση για την ανθρώπινη νόηση. Ένα τέτοιο θεωρητικό εργαλείο είναι η ζώνη επικείμενης ανάπτυξης του Vygotsky που βρίσκει σημαντικές εφαρμογές στην υποστήριξη της μάθησης με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Όπως συμβαίνει συχνά μέσα στην τάξη με την βοήθεια και την υποστήριξή που προσφέρει ο δάσκαλος ή ένας ικανότερος συνομήλικος, έτσι κι ηλεκτρονικός υπολογιστής, εφοδιασμένος με τα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσφέρει σκαλωσιές οικοδόμησης της γνώσης, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ασχολούνται με δραστηριότητες πιο προχωρημένου επιπέδου, να ασκούνται σε ανώτερες δεξιότητες της σκέψης και να επιλύουν δυσκολότερα προβλήματα από αυτά που θα μπορούσαν να λύσουν χωρίς τη βοήθεια του. Οι τεχνολογίες χρησιμοποιήθηκαν με αυτόν τον τρόπο για πρώτη φορά με σκοπό να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν μαθηματικά (Pea, 1985) και γραφή (Pea and Kurland, 1987).