ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη ΜτΠ.

Διδακτικά εργαλεία εποικοδομητικής και κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης

Η συνεργατική διερεύνηση

Τα τελευταία χρόνια αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο πως η αποτελεσματική μαθησιακή διαδικασία θα πρέπει να λαμβάνει χώρα διαμέσου της ενεργούς συμμετοχής σε μια πλήρους νοημάτων συνεργατική δραστηριότητα. Κατά τη διάρκεια μιας συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας οι μαθητές εργάζονται από κοινού για να επιτύχουν στόχους, αναζητούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και συνεισφέρουν ο καθένας με βάση τις ικανότητες και δεξιότητες τους. Σε αυτό το συνεργατικό πλαίσιο η συνεργατική διερεύνηση υλοποιείται μέσα από κλειστές και καθοδηγούμενες διαδικασίες αφού οι μαθητές θα πρέπει σταδιακά να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες. Σε αυτό το στάδιο όπου οι δραστηριότητες είναι προκαθορισμένες και προσχεδιασμένες οι μαθητές καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα με βάση τα στοιχεία και τα δεδομένα που συλλέγουν ακολουθώντας βασικά συγκεκριμένες οδηγίες και διαδικασίες. Σε επόμενα στάδια οι δραστηριότητες θα πρέπει να γίνονται πιο ανοικτές και σταδιακά οι μαθητές αναλαμβάνουν περισσότερες πρωτοβουλίες, σχεδιάζουν και οι ίδιοι δραστηριότητες και τελικά πραγματοποιούν τις δικές τους έρευνες. Τα στάδια μιας τέτοιας εξελικτικής διαδικασίας ακολουθούν τα παρακάτω επίπεδα διερεύνησης

  • Δομημένη διερεύνηση

  • Καθοδηγούμενη διερεύνηση

  • Ανοικτή διερεύνηση

  • Μαθητική έρευνα