ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
2. Ο κύκλος της ζωής

Φύλλο Εργασίας 4 : Ο κύκλος της ζωής των φυτών

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να αναγνωρίσουν ότι, όπως οι άνθρωποι και τα ζώα, έτσι και τα φυτά έχουν το δικό τους κύκλο ζωής
  • να περιγράψουν τα στάδια του κύκλου ζωής των φυτών
  • να εντοπίσουν στο λεξικό τη σημασία των φράσεων «μονοετές - πολυετές φυτό»
  • να αναφέρουν κάποια μονοετή και πολυετή φυτά.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- εντοπισμός της σημασίας της φράσης «μονοετές φυτό»
- εντοπισμός της σημασίας της φράσης «πολυετές φυτό»
- καταγραφή της ονομασίας κάποιων φυτών.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- σύγκριση της διάρκειας ζωής κάποιων φυτών.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- ζωγραφική του κύκλου ζωής ενός φυτού.

Διαθεματικές Έννοιες

Διάσταση (η αντίληψη του χρόνου ως απαραίτητου στοιχείου του κύκλου ζωής των φυτών)

Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές στη διάρκεια ζωής των φυτών)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να σχολιάσουν το γεγονός ότι τα φυτά, όπως οι άνθρωποι και τα ζώα, έχουν το δικό τους κύκλο ζωής. Στη συνέχεια, οι Μ καλούνται να περιγράψουν τον κύκλο ζωής ενός φυτού. Ακόμη, ζητείται από τους Μ να ερευνήσουν στο λογισμικό και να καταγράψουν τη σημασία των φράσεων «μονοετές» - «πολυετές φυτό». Επίσης, τους ζητείται να εντοπίσουν και να καταγράψουν ενδεικτικά κάποια φυτά αυτών των κατηγοριών. Η διάρκεια ζωής των φυτών ποικίλει από λίγους μήνες μέχρι και πολλά χρόνια ή αιώνες. Τέλος, οι Μ καλούνται να ζωγραφίσουν τον κύκλο ζωής ενός φυτού που γνωρίζουν.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.