ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Νέες Τεχνολογίες, Διδασκαλία και Μάθηση

Ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και θεωρίες μάθησης

Το πώς θα χρησιμοποιηθεί ο υπολογιστής στη μαθησιακή διαδικασία εξαρτάται από τη θεωρία μάθησης που τη στηρίζει. Οι αντιλήψεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση, επηρεάζουν θεμελιακά όλους τους παράγοντες που εμφανίζονται στη διαδικασία που καταλήγει στην ενσωμάτωση και χρήση υπολογιστών στην τάξη. Από τον σχεδιασμό των απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών των υπολογιστών μέχρι την απόφαση για τον τρόπο διείσδυσης της χρήσης τους στο αναλυτικό πρόγραμμα.

  • Αν επιλεγούν ο συμπεριφορισμός και η γνωστική θεωρία μάθησης υποστηρίζουν την πρακτική της ανάλυσης μιας δραστηριότητας, η οποία τεμαχίζεται σε μικρές δράσεις, τίθενται συγκεκριμένοι σκοποί και η αξιολόγηση βασίζεται σε αυτούς τους σκοπούς. Η διδασκαλία είναι καθοδηγούμενη με βάση αυστηρά προκαθορισμένο γνωστικό περιεχόμενο.

  • Αν επιλεγούν κοινωνικοεποικοδομητικές και κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες προάγεται μια περισσότερο ανοικτή μαθησιακή εμπειρία. Στα πλαίσια αυτού του μοντέλου, ο υπολογιστής γίνεται εργαλείο έκφρασης και διερεύνησης στα χέρια και τον έλεγχο των μαθητών.