ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
3. Από τα ηλιακά στα σύγχρονα ρολόγια

Φύλλο Εργασίας 2 : Κατασκευάζουμε το δικό μας ηλιακό ρολόι

Διακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να περιγράψουν τον τρόπο λειτουργίας του ηλιακού ρολογιού
  • να κατασκευάσουν ηλιακό ρολόι.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- η κατασκευή ηλιακού ρολογιού.

Διαθεματικές Έννοιες

Διάσταση (αντίληψη του χρόνου - κατασκευή και χρήση του ηλιακού ρολογιού)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με την κατασκευή και χρήση των ηλιακών ρολογιών από τα παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα. Στη διατύπωση των απόψεών τους θα τους βοηθήσει η φωτογραφία που παρουσιάζει το σύγχρονο ηλιακό ρολόι στον εθνικό κήπο της Αθήνας. Στη συνέχεια, οι Μ καλούνται να κατασκευάσουν το δικό τους ηλιακό ρολόι, ακολουθώντας τις οδηγίες, που δίνονται. Η βοήθεια του Δ είναι αναγκαία, καθώς για την κατασκευή απαιτείται η χρήση αιχμηρού οργάνου. Αφού οι Μ κατασκευάσουν, στις ομάδες τους, τα ηλιακά ρολόγια, ακολουθεί συζήτηση στην τάξη για τις διάφορες μετρήσεις της ώρας.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι 45 λεπτά μία διδακτική ώρα.