ENOTHTA 1 | ||||||||||||||||||||
|
Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση
Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Συνεργατική μάθηση
Πότε μια ομάδα είναι πραγματικά συνεργατική; Η συνεργατική μάθηση δεν πρέπει να ταυτίζεται ή να συγχέεται με την απλή εργασία των παιδιών σε ομάδες, παρόλο που η τελευταία αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης (Σταυρίδου 2000). Μερικοί τύποι μαθητικών ομάδων διευκολύνουν τη διαδικασία της μάθησης και αυξάνουν την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που λαμβάνει χώρα στα πλαίσια μιας τάξης. Υπάρχουν όμως και δομές μαθητικών ομάδων που εμποδίζουν τις διαδικασίες οικοδόμησης της γνώσης δημιουργούν δυσαρμονία και δυσαρέσκεια και τελικά λειτουργούν ως τροχοπέδη στην όλη μαθησιακή διαδικασία. Για να χρησιμοποιεί κανείς αποτελεσματικά μαθητικές συνεργατικές ομάδες θα πρέπει να γνωρίζει ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που μας δίνουν τη δυνατότητα να τις αναγνωρίσουμε ως τέτοιες.
Πίνακας: Χαρακτηριστικά της απλής και της συνεργατική ομάδας |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||