Στόχοι
|
· Να αναγνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο το χρώμα και το σχήμα
μας πληροφορούν για τη σημασία συγκεκριμένων σημάτων οδικής κυκλοφορίας.
· Να διακρίνουν τη σημασιολογική διαφοροποίηση των λέξεων
«προειδοποιώ, πληροφορώ, ρυθμίζω».
· Να αναζητήσουν τη σημασία της λέξης «προειδοποιώ».
· Να γράψουν προτάσεις με τη λέξη «προειδοποιώ».
· Να αναζητήσουν τη σημασία της λέξης «πληροφορώ».
· Να γράψουν προτάσεις με τη λέξη «πληροφορώ».
· Να αναζητήσουν τη σημασία της λέξης «ρυθμίζω».
· Να γράψουν προτάσεις με τη λέξη «ρυθμίζω».
· Να χωρίσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας στις κατηγορίες
τους.
· Να αντιστοιχίσουν ορισμένα σήματα οδικής κυκλοφορίας με τη
λειτουργία που αυτά επιτελούν (προειδοποιούν, πληροφορούν, ή ρυθμίζουν).
· Να αναπτύξουν ομαδικές δεξιότητες διερεύνησης.
· Να ανακοινώσουν στην ολομέλεια της τάξης τους τα αποτελέσματα
– συμπεράσματα της έρευνάς τους.
|
Γλωσσικοί
Στόχοι |
· Να διακρίνουν τις διαφορές στη σημασία των λέξεων
«προειδοποιώ, πληροφορώ, ρυθμίζω».
· Να συνθέσουν προτάσεις με τις λέξεις «προειδοποιώ, πληροφορώ,
ρυθμίζω».
· Να ανακοινώσουν προφορικά στην ολομέλεια της τάξης τα
αποτελέσματα των ερευνών τους.
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις.
|
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι
οι ακόλουθες:
- Να διακρίνουν τις διαφορές στη σημασία των
λέξεων «προειδοποιώ, πληροφορώ, ρυθμίζω».
- Να συνθέσουν προτάσεις με τις λέξεις
«προειδοποιώ, πληροφορώ, ρυθμίζω».
- Να ανακοινώσουν προφορικά στην ολομέλεια της
τάξης τα αποτελέσματα των ερευνών τους.
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών
είναι οι ακόλουθες:
- Κατηγοριοποίηση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας.
|
Διαθεματικές
Έννοιες |
Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:
· Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών
δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να
διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα
μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν
διαφορές τους).
· Επικοινωνία ( τα σήματα οδικής κυκλοφορίας αποτελούν έναν
συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο
καθαρά συμβολικό).
· Ομοιότητα – διαφορά ( ομοιότητες και διαφορές των σημάτων
οδικής κυκλοφορίας).
· Σύστημα ( ταξινόμηση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας).
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες |
· Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση,
γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).
· Η δεξιότητα της αποτελεσματικής χρήσης των αριθμών και των
Μαθηματικών εννοιών και οργάνων στην καθημερινή ζωή.
· Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων
πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση,
αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από
την «πληροφοριακή ρύπανση».
· Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.
· Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.
|
Πηγές -
Υλικό |
Ως πηγή για την έρευνά τους, οι μαθητές
μπορούν να χρησιμοποιήσουν το θεωρητικό μέρος του λογισμικού(τι
χρειάζεται να γνωρίζουμε), το ηλεκτρονικό λεξικό του
λογισμικού, κάποιο λεξικό ή εγκυκλοπαίδεια το διαδίκτυο ή άλλες
πηγές («η βιβλιοθήκη μας»).
|
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις |
· Διερεύνηση
· Επισκόπηση απόψεων
· Εργασία σε ομάδες
· Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ
κτλ).
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες |
Το φύλλο εργασίας
χρησιμοποιεί ως αφόρμηση τρεις εικόνες από το λογισμικό, στις οποίες
παρουσιάζονται διάφορα σήματα οδικής κυκλοφορίας χωρισμένα στις τρεις
κατηγορίες τους. Στην πρώτη εικόνα παρουσιάζονται σήματα οδικής
κυκλοφορίας που ρυθμίζουν την κυκλοφορία των τροχοφόρων, και τα οποία
είναι συνήθως στρογγυλές με μπλε ή κόκκινο χρώμα. Στην επόμενη εικόνα
υπάρχουν σήματα οδικής κυκλοφορίας που πληροφορούν πεζούς και οδηγούς,
είναι συνήθως τετράγωνα ή ορθογώνια μπλε χρώματος. Στην τελευταία
εικόνα παρουσιάζονται σήματα οδικής κυκλοφορίας που προειδοποιούν για
τυχόν κινδύνους, και τα οποία είναι κυρίως τριγωνικά κίτρινου ή
κόκκινου χρώματος. Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν αυτές τις
εικόνες, να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές των σημάτων
οδικής κυκλοφορίας, τόσο ανάμεσα στις ίδιες τις ομάδες σημάτων, όσο και
μεταξύ των διαφορετικών ομάδων. Μπορούν, επίσης, οι μαθητές να
επιχειρήσουν μια δική τους, διαφορετική κατηγοριοποίηση των σημάτων
οδικής κυκλοφορίας επιλέγοντας τα δικά τους κριτήρια.
Στη συνέχεια, τα παιδιά,
χωρισμένα σε ομάδες ερευνούν τη σημασία των λέξεων «προειδοποιώ,
ρυθμίζω και πληροφορώ», με σκοπό να εντοπίσουν τις μικρές
σημασιολογικές διαφοροποιήσεις τους. Προσπαθούν να εκφράσουν τις
διαφορές αυτές, καταγράφοντας δικές τους προτάσεις με αυτές τις λέξεις.
Αφού τα παιδιά ολοκληρώσουν την έρευνά τους, ανακοινώνουν στην
ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματά τους και ακολουθεί συζήτηση
και με το δάσκαλο / τη δασκάλα.
Τέλος, παρουσιάζονται μερικά από τα πλέον
γνωστά σήματα οδικής κυκλοφορίας και οι μαθητές καλούνται να σημειώσουν
κάτω από το καθένα τη λέξη «ρυθμίζει, πληροφορεί ή προειδοποιεί»,
ανάλογα με τη λειτουργία κάθε σήματος οδικής κυκλοφορίας.
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση του
φύλλου εργασίας είναι 45 λεπτά.
|
|