ENOTHTA 2 | |
|
Παρουσίαση
και χρήση του λογισμικού.
Παιδαγωγικές οδηγίες αξιοποίησης του λογισμικού |
|
|
Εισαγωγή Με την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (Διαθεματικό Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών – ΔΕΠΠΣ) επιχειρείται η εισαγωγή σημαντικών καινοτομιών που αφορούν τη διδασκαλία της Μελέτης Περιβάλλοντος και των άλλων μαθημάτων του σχολικού προγράμματος. Οι καινοτομίες αυτές αφορούν στην οργάνωση της τάξης σε ομάδες, εποικοδομητικά και διερευνητικά μοντέλα μάθησης, σύνδεση του μαθήματος με τις νέες τεχνολογίες. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται τα τελευταία χρόνια σε μια διαδικασία ένταξης και ενσωμάτωσής τους στα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι επιστήμες της παιδαγωγικής και της διδακτικής1 υποστηρίζουν πως, στη σύγχρονη κοινωνία, η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών στη διδακτική πράξη, με τη συνακόλουθη χρήση λογισμικού και πολυμεσικού υλικού, αποτελεί πλέον επιβεβλημένη ανάγκη. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ο υπολογιστής παρέχει στους μαθητές δυνατότητες:
Μέχρι πρόσφατα, η υποστήριξη της διαδικασίας της μάθησης με ηλεκτρονικούς υπολογιστές ήταν περιορισμένη, κυρίως λόγω της έλλειψης κατάλληλης υποδομής στις σχολικές μονάδες και της περιορισμένης ύπαρξης κατάλληλου λογισμικού. Στις μέρες μας όμως ένας σημαντικός αριθμός σχολείων διαθέτει ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πρόσβαση στο διαδίκτυο. |
|
|
|
1 Στην ενότητα 1 του οδηγού του/της δασκάλου/ας θα βρείτε τη θεωρητική τεκμηρίωση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία |
|