ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Στόχοι

·     Να αναγνωρίσουν τη σημασία της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο.

·     Να  εντοπίσουν τη σημασία της φράσης «ζώνη ασφαλείας».

·     Να γράψουν προτάσεις με τη φράση «ζώνη ασφαλείας».

·     Να εντοπίσουν τους λόγους για τους οποίους οφείλουν να φορούν τη ζώνη ασφαλείας.

·     Να συμπληρώσουν σχετική ακροστιχίδα.

·     Να γράψουν δικά τους μηνύματα αναφορικά με τη ζώνη ασφαλείας.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

·     Να εντοπίσουν τη σημασία της φράσης «ζώνη ασφαλείας».

·     Να διατυπώνουν προτάσεις χρησιμοποιώντας τη φράση «ζώνη ασφαλείας».

·     Να δημιουργήσουν δικά τους μηνύματα για τη ζώνη ασφαλείας.

 

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Εντοπισμός της σημασίας της φράσης «ζώνη ασφαλείας».

-         Διατύπωση προτάσεων με τη φράση «ζώνη ασφαλείας».

-         Δημιουργία μηνυμάτων για τη ζώνη ασφαλείας.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:

-         Η αναγνώριση της σημασίας της ζώνης ασφαλείας.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·     Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή μεταφορά τους ως επιβάτες αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση, αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από την «πληροφοριακή ρύπανση».

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

·     Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Πηγές - Υλικό

·     Έρευνα στο λεξικό.

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Διερεύνηση

·     Επισκόπηση απόψεων

·     Εργασία σε ομάδες

·     Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ κτλ).

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Στην αρχή παρουσιάζεται βίντεο σχετικό μα τη ζώνη ασφαλείας και τη χρησιμότητά της για την ασφάλεια και την υγεία μας. Χρησιμοποιώντας το βίντεο αυτό ως αφόρμηση, οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν τη σημασία της φράσης «ζώνη ασφαλείας» και ακολούθως να γράψουν δύο προτάσεις με αυτή τη φράση. Μέσα από σχετική συζήτηση, οι μαθητές εντοπίζουν τη χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας στα οχήματα.

 Στη συνέχεια, δίνεται ένας μικρός διάλογος δύο παιδιών, από τα οποία το ένα ισχυρίζεται πως δεν χρησιμοποιεί ζώνη ασφαλείας, ενώ το άλλο υποστηρίζει την αναγκαιότητα χρησιμοποίησης της ζώνης. Τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν το διάλογο, να επιλέξουν τη σωστή συμπεριφορά / άποψη και να επιχειρηματολογήσουν υπέρ αυτής.

 Επίσης, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν ακροστιχίδα σχετική με την ασφάλεια των επιβατών στα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

 Τέλος, τα παιδιά καλούνται να επισημάνουν τη χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας και την αναγκαιότητα της χρησιμοποίησής της, καταγράφοντας δικά τους συνοπτικά μηνύματα.

 Ο χρόνος που απαιτείται για τη ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.