Αρχικά, παρουσιάζεται η εικόνα ενός ποδηλάτη, ο οποίος
φοράει τον απαραίτητο εξοπλισμό του πριν ξεκινήσει την πορεία του. Οι
μαθητές συζητούν στην τάξη για τον εξοπλισμό που οφείλει να έχει και να
φοράει κάθε ποδηλάτης.
Στη συνέχεια, δίνεται σύντομο κείμενο σχετικό με
τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και
που αφορούν κυρίως ποδηλάτες. Οι μαθητές προβληματίζονται και
καταγράφουν τα κυριότερα αίτια ατυχημάτων με ποδήλατο καθώς και το τι
πρέπει να γνωρίζουν για να κυκλοφορούν με ασφάλεια με το ποδήλατό τους.
Ακολούθως, χωρίζονται σε ομάδες, συνεργάζονται και
ερευνούν διάφορα θέματα σχετικά με την ασφάλεια του ποδηλάτη. Τα
ερωτήματα αυτά είναι:
· Ποιες είναι οι κινήσεις που κάνει ο ποδηλάτης για να
στρίψει ή να σταματήσει; (αφού οι μαθητές εκφράσουν τις απόψεις του
αναφορικά με το συγκεκριμένο ερώτημα, παριστάνουν τους ποδηλάτες και
παρουσιάζουν μέσα στην τάξη τις κινήσεις αυτές)
· Τι άλλο πρέπει να φοράμε (εκτός από το κράνος) για να
κυκλοφορούμε με ασφάλεια;
· Υπάρχουν παιδιά που υποστηρίζουν ότι δεν φορούν κράνος
γιατί ζεσταίνονται ή «χαλάνε» τα μαλλιά τους. Τι θα τους λέγατε; (οι
μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν αυτό τον ισχυρισμό ως λανθασμένο και
να προσπαθήσουν να τον αντικρούσουν παρουσιάζοντας τις αρνητικές ή τις
θετικές συνέπειες της χρησιμοποίησης του κράνους)
Τέλος, οι μαθητές εντοπίζουν και καταγράφουν τα
εξαρτήματα ενός σωστά εξοπλισμένου ποδηλάτου.
Ως πηγή για την έρευνά τους, οι μαθητές μπορούν
να χρησιμοποιήσουν το θεωρητικό μέρος του λογισμικού («Τι χρειάζεται να
γνωρίζουμε»), το ηλεκτρονικό λεξικό του λογισμικού, κάποιο λεξικό ή
εγκυκλοπαίδεια το διαδίκτυο ή άλλες πηγές («Η βιβλιοθήκη μας»).
Αφού ολοκληρωθεί η έρευνα, τα αποτελέσματα
ανακοινώνονται στην ολομέλεια της τάξης.
Στη συνέχεια, οι μαθητές διαβάζουν το σύντομο κείμενο
από το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων, το οποίο
αναφέρεται στα ποδηλατικά ατυχήματα και στον τρόπο με τον οποίο θα
μπορούσαν αυτά να είχαν εν μέρει αποφευχθεί. Εντοπίζουν μέσα από το
συνοδευτικό κείμενο τη χρησιμότητα του κράνους και την αναγκαιότητα
χρησιμοποίησής του από τους ποδηλάτες.
Τέλος, οι μαθητές καλούνται να γράψουν το δικό
τους πρωτότυπο σύνθημα για τη σημασία του κράνους.
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των
δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.
|