ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΙ ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ, ΟΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΟΧΟΝΟΜΩΝ

Στόχοι

·     Να διακρίνουν πότε πρέπει να ακολουθούμε τους φωτεινούς σηματοδότες και πότε τους τροχονόμους.

·     Να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά χρώματα του φωτεινού σηματοδότη.

·     Να εξοικειωθούν με τις κινήσεις των τροχονόμων.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

·     Να συνθέσουν ένα δικό τους ποίημα για τους φωτεινούς σηματοδότες..

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Σύνθεση ποιήματος.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:

-         Η αναγνώριση της σημασίας του φωτεινού σηματοδότη.

-         Η αναγνώριση της σημασία των τροχονόμων.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:

-         Ζωγραφική φωτεινού σηματοδότη.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·     Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

·     Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.

·     Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών, σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Πηγές - Υλικό

·     «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε»

·     «Η βιβλιοθήκη μας»

·     «Λεξικό»

Άλλες πηγές (Βιβλία, φυλλάδια, υπηρεσίας π.χ. Τροχαία κ.λπ.)

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Επισκόπηση απόψεων

·     Εργασία σε ομάδες

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

 

Το Φύλλο Εργασίας ξεκινά με τη φωτογραφία ενός τροχονόμου και ένα σύντομο σχετικό ποίημα. Χρησιμοποιώντας ως αφόρμηση τα παραπάνω στοιχεία οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν ένα δικό τους ποίημα αναφορικά με τους φωτεινούς σηματοδότες.

 Στη συνέχεια, ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με τη χρησιμότητα του τροχονόμου και του φωτεινού σηματοδότη στις διασταυρώσεις. Οι μαθητές πρέπει να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν να ενεργήσουν σε διάφορες καταστάσεις, όπου τροχονόμος και φωτεινός σηματοδότης συνυπάρχουν σε κάποια διασταύρωση.

 Τέλος, τα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν με σωστό τρόπο ένα φωτεινό σηματοδότη για τροχοφόρα, και να αντιστοιχίσουν τα «σήματα» του τροχονόμου – φωτεινού σηματοδότη με τις πληροφορίες που μας δίνουν και τη συμπεριφορά που οφείλουμε να επιδείξουμε βλέποντάς τα.

 Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.