Φύλλο Εργασίας 1: «Ένας
“χάρτης” για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους»
Αρχικά δίνεται στους μαθητές ένας χάρτης, στον οποίο
παρουσιάζονται σε τρεις κεντρικούς άξονες:
· οι γνώσεις που πρέπει να έχουμε προκριμένου να
κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους
· τι πρέπει να κάνουμε ως πεζοί και ως οδηγοί για να
είμαστε ασφαλείς στο δρόμο, και
· δείχνουμε σε άλλους πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο
δρόμο.
Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά που
υπάρχουν στην εικόνα, καθώς και να την επεκτείνουν κάνοντας δικές τους
προτάσεις.
Φύλλο Εργασίας 2: «Πόσο
ασφαλείς είμαστε όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους;»
Αρχικά οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν
ερωτηματολόγιο, απαντώντας οι ίδιοι ή και οι φίλοι τους.
Στη συνέχεια, πλοηγούνται στην ενότητα «Τι πρέπει να
γνωρίζουμε;» και ερευνούν για ενέργειες που πρέπει ή δεν πρέπει να
κάνουμε ως οδηγοί ποδηλάτου ή ως επιβάτες μέσου μαζικής μεταφοράς.
Έχοντας ερευνήσει τα παραπάνω, πραγματοποιούν την επόμενη
δραστηριότητα, η οποία αφορά στην αναγνώριση και την περιγραφή σωστών
και λανθασμένων συμπεριφορών. Επίσης, οι μαθητές καλούνται να
προτείνουν δικές τους λύσεις/συμβουλές για μια ασφαλή πορεία.
Φύλλο Εργασίας 3 «Μια “εκστρατεία”
ενημέρωσης στο σχολείο μας!»
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, ερευνούν και συζητούν
το θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους». Το θέμα αυτό επειδή
είναι σύνθετο, μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες θεματικές :
· Επιβάτης αυτοκινήτου και μέσου μαζικής μεταφοράς.
· Πεζός.
· Ποδηλάτης.
· Οδηγός πατινιού, σανίδας. Παιχνίδι σε ελεύθερο χώρο.
Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ερευνήσει ένα από τα παραπάνω
θέματα και στη συνέχεια να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της
στην ολομέλεια της τάξης.
Οι μαθητές πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να
γνωρίζουμε» και στη «Βιβλιοθήκη μας» και διαμορφώνουν καταλόγους με
οδηγίες σωστής και λανθασμένης συμπεριφοράς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
Στη συνέχεια, οι μαθητές χρησιμοποιούν τους καταλόγους,
καθώς και πρόσθετο πληροφοριακό υλικό και δημιουργούν αφίσες, όπου θα
παρουσιάζονται με ποικίλους τρόπους οδηγίες για ασφαλή κυκλοφορίας
στους δρόμους.
Τέλος, οι μαθητές περιγράφουν, συζητούν και
προβληματίζονται αναφορικά με τα άτομα με ειδικές ανάγκες και
κατασκευάζουν σχετικές αφίσες.
Φύλλο Εργασίας 4
«Προτεραιότητα στη ζωή»
Οι μαθητές καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για
ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους ως οδηγοί, πεζοί και ως επιβάτες μέσων
μαζικής μεταφοράς. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές πλοηγούνται στο
λογισμικό κάνοντας κλικ στο εικονίδιο «Δραστηριότητες» και επιλέγοντας
κάθε φορά μία από τις ακόλουθες δραστηριότητες:
«Τροχονόμος»: στη δραστηριότητα αυτή
οι μαθητές καλούνται να αναλάβουν τη θέση ενός τροχονόμου και να
αναγνωρίσουν κάθε φορά τις λάθος και σωστές κινήσεις και συμπεριφορές
που επιδεικνύουν οι οδηγοί, οι επιβάτες και οι πεζοί.
«Η σωστή σηματοδότηση»: οι μαθητές
καλούνται να τοποθετήσουν σε σωστό σημείο κάθε φορά τα σήματα οδικής
κυκλοφορίας που τους δίνονται.
«Σταυρόλεξο»: οι μαθητές καλούνται να
λύσουν το σταυρόλεξο.
|