ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΑΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ
Στόχοι

·     Να καταγράψουν τις απόψεις τους αναφορικά με το τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους.

·     Να συμπληρώσουν τις λέξεις που λείπουν από τις φράσεις.

·     Να ομαδοποιήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τις γνώσεις τους.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

·     Να ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης τις απόψεις τους.

·     Να εκφράσουν τις απόψεις τους για το τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς στο δρόμο.

 

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Η προφορική και γραπτή έκφραση απόψεων.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:

-         Η αναγνώριση της σημασίας των κανόνων και των νόμων για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·     Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους).

·     Επικοινωνία ( τα σήματα και οι διάφορες κινήσεις των οδηγών και των τροχονόμων αποτελούν έναν συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο καθαρά συμβολικό).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

·     Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.

·     Η ικανότητα αξιοποίησης γνώσεων και η υιοθέτηση αξιών κατάλληλων για τη διαμόρφωση προσωπικής άποψης στη λήψη αποφάσεων.

 

Πηγές - Υλικό

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του κοινωνικού περιβάλλοντος.

·     Διερεύνηση.

·     Επισκόπηση απόψεων.

·     Εργασία σε ομάδες

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Δίνεται στους μαθητές ένας χάρτης, ο οποίος τιτλοφορείται «Ένας “χάρτης” για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους.» Στο χάρτη αυτό, οι μαθητές καλούνται να καταγράψουν συνοπτικά τις απόψεις τους, να ομαδοποιήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με την ασφάλεια στους δρόμους. Το κεντρικό θέμα χωρίζεται σε τρεις μικρότερες θεματικές. Η πρώτη αφορά στις γνώσεις που πρέπει να έχουμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους, η δεύτερη στη σωστή συμπεριφορά που οφείλουμε να επιδεικνύουμε ως οδηγοί, πεζοί ή επιβάτες μέσων μαζικής μεταφοράς και η τρίτη αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να δείξουμε και σε άλλους πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια.

 Για να είναι πιο εύκολο για τους μαθητές, δίνονται εξαρχής κάποιες προτάσεις, από τις οποίες όμως λείπουν κάθε φορά κάποιες λέξεις. Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν αυτές τις λέξεις και στη συνέχεια να επεκτείνουν αυτόν τον χάρτη καταγράφοντας και δικές τους προτάσεις.

 Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι 30 λεπτά.