3ο Μέρος: 9. Τα σχέδια εργασίας του λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος

 


Για την καλύτερη αξιοποίηση των τεσσάρων θεματικών του λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος» έχουν σχεδιαστεί και προτείνονται για αξιοποίηση συγκεκριμένα σχέδια εργασίας, τα ακόλουθα:

κουκκίδα

Σχέδιο εργασίας 1.1 «Ασφάλεια στους δρόμους»

κουκκίδα

Σχέδιο εργασίας 2.1: «Μηχανές - επικοινωνία - ενημέρωση»

κουκκίδα

Σχέδιο εργασίας 3.1: «Ταξίδι στο χρόνο»

κουκκίδα

Σχέδιο εργασίας 4.1: Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον

κουκκίδα

Σχέδιο εργασίας 4.2: Ζούμε με ασφάλεια στον τόπο μας

κουκκίδα

Σχέδιο εργασίας 4.3: Ο τόπος μας ο κόσμος όλος

    Τα παραπάνω σχέδια εργασίας είναι ένας εναλλακτικός συγκροτημένος τρόπος αξιοποίησης του λογισμικού. Στον Οδηγό του Δασκάλου για κάθε σχέδιο εργασίας περιλαμβάνεται μια λεπτομερής παρουσίαση του σχεδίου (χρόνος που θα χρειαστεί για την υλοποίηση, προτεινόμενη κοινωνική οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος, εννοιολογική ανάλυση του θέματος, στόχοι προτεινόμενου σχεδίου εργασίας, παιδαγωγικές αρχές του σχεδίου εργασίας, εξακτίνωση του θέματος, ενδεικτικές πηγές και βιβλιογραφία). Επίσης, κάθε σχέδιο εργασίας αναλύεται σε υποθέματα και συνοδεύετε από συγκεκριμένα φύλλα εργασίας. Για κάθε σχέδιο εργασίας, όπως επίσης για κάθε φύλλο εργασίας, δίνονται οι προτεινόμενοι: στόχοι, διακλαδικές διασυνδέσεις, διαθεματικές έννοιες, διαθεματικές δεξιότητες, μεθοδολογικές προσεγγίσεις, προτεινόμενες διδακτικές ενέργειες.

Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των φύλλων εργασίας πραγματοποιήθηκε στη βάση του πλέγματος των διαθεματικών εννοιών σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και με πρωταρχική επιδίωξη την ανάπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων σχετικών με την κυκλοφοριακή αγωγή. Ο/η δάσκαλος/α δεν είναι υποχρεωμένος/η να εφαρμόσει όλα τα φύλλα εργασίας ενός σχεδίου εργασίας, μπορεί να επιλέξει και να εφαρμόσει αυτά που κρίνει κατάλληλα για τους μαθητές του. Επίσης, τονίζουμε, ότι τα φύλλα εργασίας είναι μια πρόταση (φυσικά όχι η μοναδική) για την αξιοποίηση του λογισμικού. Κατά την άποψή μας, τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να μετασχηματίζονται και να αξιοποιούνται από το διδάσκονται με βάση τα χαρακτηριστικά των μαθητών της κάθε τάξης και τις ανάγκες τους.