ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
3. Πιο γρήγορα και πιο μακριά...

Φύλλο Εργασίας 3 : Όλος ο κόσμος μια … ηλεκτρονική «γειτονιά»

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να εξοικειωθούν με την πιο σύγχρονη συσκευή επικοινωνίας και ενημέρωσης, τον υπολογιστή
  • να ενημερωθούν και να συζητήσουν για την εξέλιξή του Η/Υ μέσα από φωτογραφικό υλικό
  • να ενημερωθούν πλοηγούμενοι στο λογισμικό, να συζητήσουν και να περιγράψουν τη λειτουργία του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  • να συγκρίνουν και να βρουν ομοιότητες και διαφορές παλιότερων και νεότερων συσκευών Η/Υ.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την επικοινωνία και την ενημέρωση.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται γιατο μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες:
- πώς η εξέλιξη της τεχνολογίας εκμηδένισε τις αποστάσεις και έφερε τους ανθρώπους πιο κοντά.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- ιστορική εξέλιξη των σύγχρονων συσκευών (ηλεκτρονικός υπολογιστής) επικοινωνίας μέσα από φωτογραφικό υλικό.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Διάσταση (η προσέγγιση των εννοιών του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης - τα παιδιά καλούνται να κατανοήσουν το χώρο και το χρόνο ως απαραίτητα στοιχεία για τη μεταφορά μηνυμάτων από μια περιοχή σε μια άλλη, όπως και το ξεπέρασμα του εμποδίου της απόστασης)

Επικοινωνία (το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως σύγχρονοι τρόποι επικοινωνίας)

Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Σύστημα - Σύμβολα (η επικοινωνία προϋποθέτει την αξιοποίηση συστημάτων και συμβόλων)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να βρουν μέσα από το λογισμικό, ποιες συσκευές έχουν εφεύρει οι άνθρωποι για να επικοινωνούν, να ενημερώνονται και να ψυχαγωγούνται και να αναφέρουν κάποιες από αυτές.

Στη συνέχεια, οι Μ μέσα από φωτογραφικό υλικό παρατηρούν την ιστορική εξέλιξη της συσκευής του ηλεκτρονικού υπολογιστή και συζητούν για αυτήν.

Τέλος, εργάζονται σε ομάδες. Περιγράφουν τον τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αφού αναζητήσουν πληροφορίες στο λογισμικό.

Για την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.