ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
2. Ο παππούς ο Γουτεμβέργιος...

Φύλλο Εργασίας 3 : Φτιάχνουμε την αφίσα μας!

Διακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να συζητήσουν για το περιεχόμενο μιας αφίσας και τη λειτουργίας της
  • να ενημερωθούν και να συζητήσουν για τον τρόπο δημιουργίας μιας αφίσας
  • να φτιάξουν τη δική τους αφίσα (να αποφασίσουν για τον τίτλο της, για το περιεχόμενό της, για τη δομή της, για την εκτύπωσή της)
  • να ασκηθούν στη δημιουργία ενημερωτικών κειμένων αφίσας.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- συγγραφή ενημερωτικών κειμένων αφίσας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- αξιοποίηση βασικών μαθηματικών γνώσεων για τη δημιουργία αφίσας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- σχεδιασμός και διαμόρφωση της αφίσας
- δημιουργία σκίτσων για τη διακόσμηση της αφίσας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
-ευαισθητοποίηση των Μ σχετικά με την ενημέρωση μέσω αφισών.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση (η αφίσα ως γραπτό μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Επικοινωνία (έντυπη επικοινωνία)

Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των διάφορων αφισών)

Σύστημα - Σύμβολα (η έντυπη επικοινωνία προϋποθέτει τη χρήση συμβολικών συστημάτων)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Με αφορμή τις φωτογραφίες των αφισών οι Μ συζητούν για τη θεματολογία τους. Στη συνέχεια πλοηγούνται στο λογισμικό και στο διαδίκτυο για να εντοπίσουν πληροφορίες σχετικές με τις αφίσες. Ακολούθως, μελετούν αφίσες που έχουν φέρει ή έχουν φωτογραφίσει και συζητούν για ζητήματα, όπως:

  • τις φωτογραφίες ή τις ζωγραφιές και τα κείμενα που έχουν οι αφίσες
  • σε ποια σημεία τοποθετούνται συνήθως οι αφίσες.

Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας αποφασίζουν για το θέμα της αφίσας ή των αφισών που θα φτιάξουν και προχωρούν στο σχεδιασμό τους (κείμενα, εικόνες, σκίτσα, ζωγραφιές). Στη συνέχεια, αφού έχουν αποφασίσει για όλα όσα αφορούν την αφίσα αναλαμβάνουν να την παράγουν. Δημιουργούν τις αφίσες και επιλέγουν πού θα τις τοποθετήσουν.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες.