Στόχοι |
· Να εντοπίσουν την προβληματική κατάσταση.
· Να συμπληρώσουν ένα φύλλο οδηγιών για μια ασφαλή πορεία με το
ποδήλατο.
· Να επιλέξουν τον ασφαλέστερο δρομολόγιο για την πορεία τους.
· Να παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης τις επιλογές τους.
· Να επιχειρηματολογήσουν.
|
Γλωσσικοί
Στόχοι |
· Να καταγράψουν βασικές οδηγίες για μια ασφαλή πορεία με το
ποδήλατο.
· Να παρουσιάσουν τα επιχειρήματά τους στην ολομέλεια της τάξης.
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις. |
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι
οι ακόλουθες:
- Καταγραφή οδηγιών.
- Παρουσίαση επιχειρημάτων.
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής
και της Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Η αναγνώριση της σημασίας του κράνους για τους
ποδηλάτες.
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Γεωγραφίας
είναι οι ακόλουθες:
- Ανάγνωση «χάρτη» (σχεδιάγραμμα) και χάραξη
πορείας σε αυτό.
|
Διαθεματικές
Έννοιες |
Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:
· Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών
δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να
διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα
μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν
διαφορές τους).
· Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως
απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή κυκλοφορία με ποδήλατο).
· Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια
ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται
τους κοινωνικούς κανόνες.)
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες |
· Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση,
γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).
· Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων
πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση,
αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από
την «πληροφοριακή ρύπανση».
· Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.
· Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.
· Η ικανότητα αξιοποίησης γνώσεων και η υιοθέτηση αξιών
κατάλληλων για τη διαμόρφωση προσωπικής άποψης στη λήψη αποφάσεων.
|
Πηγές -
Υλικό |
· Έρευνα στο εικονίδιο «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε»
|
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις |
· Επισκόπηση απόψεων
· Εργασία σε ομάδες
· Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης («η βιβλιοθήκη
μας», Η/Υ κτλ).
· Επίλυση προβλήματος
· Μελέτη σχεδιαγράμματος.
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες |
Στην αρχή δίνεται στους μαθητές μια
προβληματική κατάσταση, την οποία καλούνται να επιλύσουν. Το πρόβλημα
αυτό αναφέρεται στην καταγραφή βασικών προτάσεων και οδηγιών για μια
ασφαλή πορεία με το ποδήλατο στους δρόμους.
Προτού οι μαθητές αρχίσουν τη συμπλήρωση
του φύλλου οδηγιών, μπορούν να συμβουλευτούν το εικονίδιο «Τι
χρειάζεται να γνωρίζουμε», για να βοηθηθούν.
Στη συνέχεια, δίνεται στους μαθητές
σχεδιάγραμμα και τους ζητείται να χαράξουν την ασφαλέστερη πορεία, ώστε
ο ήρωας της ιστορίας να φτάσει από το σπίτι στο σχολείο του με
ασφάλεια.
Αφού οι μαθητές επιλέξουν και χαράξουν
την ασφαλέστερη κατά τη γνώμη τους πορεία (αποφεύγοντας τους κεντρικούς
δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας και τηρώντας τα σήματα οδικής κυκλοφορίας)
παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την πορεία που έχουν επιλέξει και
επιχειρηματολογούν υποστηρίζοντας τις απόψεις τους.
Ο χρόνος που απαιτείται για την
ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική
ώρα.
|