|
ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
|
3. Πιο γρήγορα και πιο μακριά...
|
Διακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα
της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Διάσταση (η προσέγγιση των εννοιών του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης - φύλλα εργασίας 1, 2, 3) Επικοινωνία (τρόποι επικοινωνίας, μέσα επικοινωνίας, σύμβολα επικοινωνίας, κώδικες επικοινωνίας κ.λπ. - φύλλα εργασίας 1, 2, 3, 4) Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης - φύλλα εργασίας 1, 2, 3, 4) Σύστημα - Σύμβολα (η επικοινωνία προϋποθέτει την αξιοποίηση συστημάτων και συμβόλων - φύλλα εργασίας 1, 2, 3) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Τηλε … επικοινωνούμε Αρχικά οι Μ καλούνται να βρουν στο λογισμικό πληροφορίες για σύγχρονες συσκευές επικοινωνίας και να τις ονομάσουν. Στη συνέχεια, εργάζονται σε ομάδες, αναζητούν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη τηλε- και συζητούν τη σημασία τους. Τέλος, συγκρίνουν και καταγράφουν τον τρόπο λειτουργίας του τηλέγραφου και του τηλεφώνου, όπως και του σταθερού και του κινητού τηλεφώνου. Φύλλο Εργασίας 2: Ραδιο … τηλεόραση Οι Μ μέσα από φωτογραφίες καλούνται να παρατηρήσουν την ιστορική εξέλιξη του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης. Στη συνέχεια, αναλύουν τις σύνθετες λέξεις «ραδιόφωνο» και «τηλεόραση». Οι ΜΟ συνεργάζονται για να περιγράψουν και να καταγράψουν το «ταξίδι» μιας τηλεοπτικής και μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Τέλος, χωρίζονται σε δύο ομάδες και υποστηρίζουν με επιχειρήματα ποιο είναι πιο χρήσιμο μέσο επικοινωνίας το ραδιόφωνο ή η τηλεόραση. Φύλλο Εργασίας 3: Όλος ο κόσμος μια … ηλεκτρονική «γειτονιά» Στην αρχή οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό και να αναφέρουν ποιες συσκευές έχουν εφεύρει οι άνθρωποι για να επικοινωνούν, να ενημερώνονται και να ψυχαγωγούνται. Στη συνέχεια, μέσα από φωτογραφίες παρακολουθούν και συζητούν με την καθοδήγηση του Δ την ιστορική εξέλιξη του Η/Υ. Τέλος περιγράφουν τον τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Φύλλο Εργασίας 4: Πιο γρήγορα και … πιο μακριά Στην αρχή οι Μ καλούνται να πουν τις απόψεις τους για το πώς οι άνθρωποι σήμερα καταφέρνουν να επικοινωνούν και να ενημερώνονται πιο γρήγορα και σε μακρινές αποστάσεις. Στη συνέχεια, μέσα από δραστηριότητες (σταυρόλεξο και συμπλήρωση κενών), δοκιμάζουν τις γνώσεις τους, αλληλεπιδρώντας με το λογισμικό. Τέλος, αριθμούν τα βήματα που πρέπει να γίνουν για να σταλθεί ένα μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. |