|
Με
βάση την παραπάνω περιγραφή του λογισμικού μπορούμε να παραθέσουμε μια
σειρά από χαρακτηριστικά του λογισμικού που ταυτόχρονα αποτελούν και
τρόπους χειρισμού του.
Ένα
βασικό πλεονέκτημα, κατά την άποψή μας, του προτεινόμενου λογισμικού
είναι πως σχεδιάστηκε για να μπορεί να το αξιοποιήσει κάποιος/α με
εναλλακτικούς τρόπους. Όπως:
 |
Να το χειριστεί και να το αξιοποιήσει ο/η διδάσκων/ουσα όπως αυτός
επιθυμεί με βάση τον προγραμματισμό και τους στόχους που θέτει. Αυτή τη
χρήση θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε ως διερευνητική και είναι μια
χρήση ανοικτής διαδικασίας. Ο/η δάσκαλος/α σχεδιάζει μια δική του
διδακτική ακολουθία αξιοποιώντας το υλικά αλλά και τις δυνατότητες
(π.χ. συνδέσεις με άλλους δικτυακούς τόπους) που του προσφέρει το
λογισμικό.
|
|
 |
Να το χειριστεί με βάση το προτεινόμενο σχέδιο εργασίας ή το
διαθεματικό σενάριο. Αυτή η χρήση είναι μια πιο κλειστή και
καθοδηγούμενη διαδικασία που όμως προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης ειδικά
σχεδιασμένων φύλλων εργασίας. Υπενθυμίζουμε πως τα φύλλα εργασίας
αποτελούν πρόταση, οπότε ο/η δασκάλος/α μπορεί να επιλέξει και να
εφαρμόσει κάποια από αυτά. Η ανάπτυξη αυτή προσφέρεται ιδιαίτερα για
τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης αν πρόκειται να υλοποιηθεί ολοκληρωμένο το
προτεινόμενο σχέδιο εργασίας.
|
 |
Να το χρησιμοποιήσει συμπληρωματικά στο μάθημα της Μελέτης
Περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας κάποιες δραστηριότητες ή κάποια φύλλα
εργασίας (ή αποσπάσματα αυτών) ή και να φτιάξει δικές του συνθέσεις
δραστηριοτήτων, φύλλα εργασίας ή και δικές του δραστηριότητες από τη
δυνατότητα διαχείρισης που προσφέρει το λογισμικό. Για παράδειγμα να
φτιάξει ένα νέο σταυρόλεξο.
|
 |
Να το χρησιμοποιήσει συμπληρωματικά σε άλλα μαθήματα συνδέοντάς τα με
τη μελέτη Περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, στο λογισμικό υπάρχουν πολλές
δραστηριότητες που αφορούν στη γλώσσα (δίνω οδηγίες και συμβουλές σε
άλλους κ.λπ.) μιας και αποτελεί οριζόντιο στόχο του Αναλυτικού
Προγράμματος, αλλά και δραστηριότητες που προσφέρουν κάθετες και
οριζόντιες διασυνδέσεις με άλλα μαθήματα (μαθηματικά, εικαστικά, αγωγή
του πολίτη κ.λπ.).
|
 |
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ίδιο το μαθητή χωρίς την παρουσία του
διδάσκοντα.
|
Συμπερασματικά,
το λογισμικό σχεδιάστηκε έτσι ώστε α) να λειτουργεί συμπληρωματικά και
υποστηρικτικά κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος
β) να λειτουργεί αυτόνομα αν το επιθυμεί ο/η δάσκαλος/α στα πλαίσια της
Ευέλικτης Ζώνης γ) να προσφέρει ευκαιρίες διασυνδέσεων με άλλα
μαθήματα, δ) να λειτουργεί ως υποστηρικτικό υλικό (πηγή πληροφοριών,
πραγματοποίηση αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων, οδηγός για την
υλοποίηση διαθεματικών σχεδίων) των μαθητών όταν εργάζονται στο σπίτι.
Τέλος,
επιδιώκει, παρότι στην ουσία είναι πληροφοριακό περιβάλλον, το άνοιγμα
του σχολείου στην κοινωνία (προτείνοντας για παράδειγμα δραστηριότητες
μελέτης πεδίου συνδυάζοντας τις αρμονικά με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό
υλικό του λογισμικού)
|