Στόχοι
|
· Να αναγνωρίζουν τα σημαντικότερα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
· Να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις τους για τα σήματα
οδικής κυκλοφορίας.
· Να αναγνωρίσουν τη μεγάλη σημασία του σήματος οδικής
κυκλοφορίας ΣΤΟΠ.
· Να αντιστοιχίσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας με τη σημασία
τους.
· Να τοποθετήσουν στη σωστή θέση τους διάφορα σήματα οδικής
κυκλοφορίας.
|
Γλωσσικοί
Στόχοι |
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις. |
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής
και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Η αναγνώριση της σημασίας των σημάτων οδικής
κυκλοφορίας.
|
Διαθεματικές
Έννοιες |
Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι
ακόλουθες:
· Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών
δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να
διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα
μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν
διαφορές τους).
· Επικοινωνία ( τα σήματα οδικής κυκλοφορίας αποτελούν έναν
συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο
καθαρά συμβολικό).
· Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια
ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται
τους κοινωνικούς κανόνες.)
· Ομοιότητα – διαφορά ( ομοιότητες και διαφορές των σημάτων
οδικής κυκλοφορίας).
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες |
· Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση,
γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).
· Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων
πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση,
αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από
την «πληροφοριακή ρύπανση».
· Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.
· Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών, σε ατομικό και κοινωνικό
επίπεδο.
|
Πηγές -
Υλικό |
Ως πηγή για την έρευνά τους, οι μαθητές
μπορούν να χρησιμοποιήσουν το θεωρητικό μέρος του λογισμικού(τι
χρειάζεται να γνωρίζουμε), το ηλεκτρονικό λεξικό του
λογισμικού, κάποιο λεξικό ή εγκυκλοπαίδεια το διαδίκτυο ή άλλες
πηγές («η βιβλιοθήκη μας»).
|
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις |
· Επισκόπηση απόψεων
· Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ
κτλ).
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες |
Αρχικά, ως αφόρμηση χρησιμοποιείται μια
εικόνα από το λογισμικό, η οποία παρουσιάζει έναν ποδηλάτη μπροστά από
το σήμα οδικής κυκλοφορίας ΣΤΟΠ. Ο δάσκαλος καλεί τους μαθητές να
εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι πρέπει να κάνει ο ποδηλάτης
βλέποντας το συγκεκριμένο σήμα οδικής κυκλοφορίας. Η σημασία του
συγκεκριμένου σήματος δίνεται ακολούθως, προκειμένου οι μαθητές να
αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητά του.
Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να
αντιστοιχίσουν τέσσερα σήματα οδικής κυκλοφορίας με τις πληροφορίες που
αυτά μας δίνουν. Επίσης, τους ζητείται να συμπληρώσουν μια εικόνα του
λογισμικού με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, τα οποία λείπουν. Η
συμπλήρωση μπορεί να γίνει τραβώντας γραμμές και συνδέοντας το κάθε
σήμα με τη σωστή θέση του.
Τέλος, οι μαθητές καλούνται να δοκιμάσουν τις
γνώσεις τους αντιστοιχίζοντας κάποια σήματα οδικής κυκλοφορίας μας τις
σημασίες τους και επιλέγοντας τις σωστές απαντήσεις σε κάποιες
ερωτήσεις που ακολουθούν.
Για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου φύλλου
εργασίας δεν απαιτείται χρόνος περισσότερος από 45 λεπτά.
|