Αγαπητέ Μαθητή / Αγαπητή Μαθήτρια |
|
Ταξιδεύοντας με το λογισμικό «Μελέτη Περιβάλλοντος» μπορούμε να
μελετήσουμε τη ζωή μας στο σχολείο, στη γειτονιά, στον τόπο μας.
Μπορούμε να μελετήσουμε, επίσης, πώς εμείς οι άνθρωποι αλλάζουμε τον
τόπο που ζούμε, αλλά και πώς ο τόπος που ζούμε επηρεάζει τη ζωή μας.
Στο ταξίδι μας αυτό θα απαντήσουμε σε ερωτήματα, θα πραγματοποιήσουμε
έρευνες, θα παίξουμε, θα μάθουμε και θα διασκεδάσουμε. Επίσης, θα
συνεργαστούμε με τους συμμαθητές μας και με το/τη δάσκαλό/α μας, θα
εργαστούμε στους υπολογιστές μας αλλά και χωρίς αυτούς. Θα ταξιδέψουμε
μέσα από τον υπολογιστή μας σε άλλα μέρη, θα γνωρίσουμε πώς εργάζονται
άλλοι μαθητές, θα ακούσουμε απόψεις επιστημόνων. |
Η συντροφιά στο ταξίδι μας στην ενότητα «Αναλαμβάνουμε δράση» |
Στο ταξίδι μας στην ενότητα «Αναλαμβάνουμε δράση» θα έχουμε για συνεργάτη, την Κλειώ, τη φώκια. Σκοπός του ταξιδιού μας είναι:
- να ερευνήσουμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να προστατέψουμε το περιβάλλον (το νερό, τον αέρα, το έδαφος) του τόπου μας
-
να ερευνήσουμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να προστατευτούμε από
κάποια φυσικά φαινόμενα (το σεισμό, την πλημμύρα, τη φωτιά, τις ακτίνες
του ήλιου)
να ερευνήσουμε και να
συζητήσουμε για το τι πρέπει να κάνουμε, ώστε στον τόπο μας να υπάρχει
φροντίδα και σεβασμός για όλους. |
|
|
|
Γνωριμία με την ενότητα «Αναλαμβάνουμε δράση» |
|
Για να μπορούμε να ταξιδεύουμε εύκολα από σελίδα σε σελίδα στην ενότητα
«Αναλαμβάνουμε δράση», θα πρέπει να τη γνωρίσουμε καλύτερα. Ξεκινάμε
λοιπόν! Ας γνωρίσουμε τα βασικά κουμπιά (εικονίδια) της.
Πατώντας με το ποντίκι στα εικονίδια που φαίνονται παρακάτω και
βρίσκονται πάντα στο πάνω μέρος της οθόνης του λογισμικού, θα μπορούμε
να «ξεφυλλίσουμε» την ενότητα. |

|
Εικονίδιο:
Πληροφορούμαστε |

|
Πατώντας με το ποντίκι σε αυτό το εικονίδιο οδηγούμαστε στην αρχική
σελίδα της ενότητας «Αναλαμβάνουμε δράση». Από αυτή τη σελίδα μπορούμε
να αναζητήσουμε πληροφορίες:
-
για περιβαλλοντικά προβλήματα και τι μπορούμε να κάνουμε για αυτά,
-
για το πώς αντιμετωπίζουμε κινδύνους, όπως ο σεισμός,
-
τι μπορούμε να κάνουμε για να υπάρχει σεβασμός και φροντίδα για όλους τους ανθρώπους στον τόπο μας.
|
Εικονίδιο:
Δραστηριότητες |
|
Πατώντας με το ποντίκι σε αυτό το εικονίδιο εμφανίζεται μια σελίδα με
δραστηριότητες της ενότητας «Ταξίδια στο χρόνο», όπως για παράδειγμα,
«Η φύση σε κίνδυνο», «Προσοχή.σεισμός». Κάποιες από τις δραστηριότητες
είναι παιχνίδια, ενώ κάποιες άλλες δίνουν την ευκαιρία να δοκιμάσουμε
τις γνώσεις μας. |
Εικονίδιο:
Αναλαμβάνουμε δράση |

|
Πατώντας με το ποντίκι στο εικονίδιο αυτό βρίσκουμε φύλλα εργασίας με
οδηγίες για να μελετήσουμε την ενότητα «Αναλαμβάνουμε δράση». Με τη
βοήθεια του/της δάσκαλου/ας μας μπορούμε να συνεργαστούμε και να
ερευνήσουμε τα θέματα που περιγράφουν τα φύλλα εργασίας. |
Επίσης, στην αρχική σελίδα της ενότητας «Αναλαμβάνουμε δράση»υπάρχουν
κάποια εργαλεία που μας βοηθούν και αυτά στις εργασίες μας.
Εργαλείο:
Λεξικό |

|
Το εικονίδιο αυτό μας οδηγεί στο ηλεκτρονικό λεξικό μας. Σε αυτό
μπορούμε να αναζητήσουμε τη σημασία κάποιων λέξεων που συναντάμε στην
ενότητα «Αναλαμβάνουμε δράση». |
Εργαλείο:
Ζωγραφική |

|
Το εικονίδιο αυτό μας ανοίγει μια σελίδα όπου μπορούμε να ζωγραφίσουμε
και να εκτυπώσουμε ένα δικό μας θέμα σχετικό με την ενότητα
«Αναλαμβάνουμε δράση». |
Εργαλείο:
Προβολή ταινίας
|

|
Το εικονίδιο αυτό μας οδηγεί στην ταινιοθήκη μας. Σε αυτήν μπορούμε να
αναζητήσουμε και να παρακολουθήσουμε ταινίες που έχουν σχέση με θέματα
που μελετάμε στην ενότητα «Αναλαμβάνουμε δράση». |
Εργαλείο:
Ο χάρτης μας |
 |
Από το εικονίδιο αυτό οδηγούμαστε εύκολα στο περιεχόμενο όλης της ενότητας «Αναλαμβάνουμε δράση». |
Τέλος, τέσσερα ακόμα βασικά εικονίδια είναι:
Εικονίδιο:
Μελέτη Περιβάλλοντος |

|
Πατώντας στο εικονίδιο οδηγούμαστε στη σελίδα όπου μπορούμε να επιλέξουμε κάποια από τις τέσσερις ενότητες του λογισμικού. |
Εικονίδιο:
Επιστροφή
|

|
Πατώντας στο εικονίδιο επιστρέφουμε κάθε φορά στην προηγούμενη σελίδα που βρισκόμασταν. |
Εικονίδιο:
Βοήθεια
|

|
Πατώντας το εικονίδιο ανοίγουμε σελίδα με πληροφορίες για τη χρήση του λογισμικού (όπως κάνουμε αυτή τη στιγμή). |
Εικονίδιο:
Για τους μαθητές Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξης |

|
Το εικονίδιο μας πληροφορεί ότι η δραστηριότητα είναι κατάλληλη για μαθητές της Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξης. |
Εικονίδιο:
Για τους μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης |

|
Το εικονίδιο μας πληροφορεί ότι η δραστηριότητα είναι κατάλληλη για μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης. |
|