ENOTHTA 2 | |
|
Παρουσίαση
και χρήση του λογισμικού.
Παιδαγωγικές οδηγίες αξιοποίησης του λογισμικού |
|
|
Το μαθησιακό περιβάλλον Το πώς θα χρησιμοποιηθεί ο υπολογιστής στη μαθησιακή διαδικασία εξαρτάται από τη θεωρία μάθησης που τη στηρίζει. Οι κυριότερες θεωρίες μάθησης είναι η συμπεριφοριστική θεωρία, η γνωστική θεωρία και οι κοινωνικοεποικοδομητικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις. Από αυτές τις θεωρίες μάθησης προκύπτουν οι αντίστοιχες διδακτικές προσεγγίσεις. Βασική θέση της εποικοδόμησης είναι ότι ο μαθητής και γενικότερα αυτός που μαθαίνει, αντιμετωπίζει το νέο στοιχείο χρησιμοποιώντας αυτό που ήδη γνωρίζει και ότι η εξέλιξη ή η αλλαγή αυτού που ήδη γνωρίζει ο μαθητής είναι η διαδικασία της μάθησης. Στην υπόθεση της εποικοδόμησης της γνώσης κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι ιδέες των μαθητών. Η γνώση είναι μεταβαλλόμενη και οικοδομείται ατομικά αλλά και κοινωνικά. Συνεπώς δεν μπορεί να μεταδοθεί από τον έχοντα και κατέχοντα στους μη έχοντες και μη κατέχοντες. Η μάθηση είναι συνήθως προϊόν διαπραγμάτευσης στην κοινότητα της τάξης. Χαρακτηριστικό του λογισμικού είναι η εποικοδομητική μεθοδολογία του, η οποία γίνεται φανερή στη δομή του λογισμικού και στον τρόπο πλοήγησης. Αυτό συνεπάγεται μια αντίληψη για τη διδασκαλία που δίνει έμφαση όχι στη μετάδοση αλλά στην καθοδήγηση μιας κοινωνικά βασισμένης εξερεύνησης σε ένα πλούσιο νοημάτων πληροφορικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από τις αρχές που αναφέρθηκαν στην αρχή αυτού του κειμένου. |
|
|
|