|
Διδακτικοί στόχοι: Οι μαθητές:
-
να εξοικειωθούν με εικονικές αναπαραστάσεις και μοντέλα π.χ. γεώσφαιρα, υδρόσφαιρα, ατμόσφαιρα και βιόσφαιρα,
-
να πληροφορηθούν για τα τέσσερα στοιχεία από τα οποία αποτελείται ο πλανήτης μας,
-
να δημιουργήσουν στο πρόγραμμα ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ δικές τους αναπαραστάσεις των τεσσάρων στοιχείων της Γης και
-
να εξοικειωθούν με τη χρήση προγραμμάτων Ζωγραφικής.
Η δραστηριότητα 3 προτείνεται να πραγματοποιηθεί σε τρία βήματα:
Στο 1ο Βήμα
οι Μ παίζοντας χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες ζωγραφίζουν σε πρόγραμμα
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ή στο φύλλο εργασίας μια εικόνα του πλανήτη «αν αυτός
αποτελούνταν από ένα μόνο στοιχείο». Έτσι προετοιμάζονται για το 2ο Βήμα όπου
παρατηρούν ένα μοντέλο (μικρόκοσμο) των στοιχείων που συνθέτουν το
σύστημα της Γης. Οι Μ γνωρίζουν ήδη ένα μοντέλο της Γης, την υδρόγειο
σφαίρα, το οποίο μπορούν να συγκρίνουν με το μοντέλο που μελετούν στον
ηλεκτρονικό υπολογιστή (π.χ. να συζητήσουν για τα πλεονεκτήματα, τα
μειονεκτήματα ή τις δυνατότητες τους). Προτείνεται ο Δ να συζητήσει με
τους Μ γενικότερα για τα μοντέλα και πώς αυτά αξιοποιούνται στην
επιστήμη. Για παράδειγμα το μοντέλο του ηλιακού μας συστήματος, το
μοντέλο της δομής της ύλης (άτομο, μόριο) κ.ά. κατασκευάστηκαν από
(θεωρητικούς και ερευνητές) επιστήμονες με σκοπό να περιγράψουν και να
μελετήσουν τα πραγματικά αντικείμενα ή φαινόμενα και αξιοποιούνται
διδακτικά στο σχολείο ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες αναπαραστάσεις
οι Μ. Στο 3ο Βήμα οι Μ χρησιμοποιώντας την
υπερσύνδεση «λέξεις» συζητούν στις ομάδες τους για τα ονόματα των
τεσσάρων σφαιρών του μοντέλου, αναλύουν τις σύνθετες λέξεις στα
συνθετικά τους και επισημαίνουν τη σημασία τους. Επίσης συνδέουν τα
ονόματα με τα τέσσερα στοιχεία από τα οποία αποτελείται η Γη. |
|