![]() |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Τα βήματα επίλυσης ενός
προβλήματος
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Για να μελετήσουμε συστηματικά
πολύπλοκα προβλήματα, όπως είναι τα περιβαλλοντικά ακολουθούμε
συγκεκριμένα βήματα. Μια πρόταση βημάτων για την επίλυση προβλήματος
είναι η ακόλουθη. Ο εντοπισμός και η διατύπωση/περιγραφή του
προβλήματος προκύπτει όταν αναλύσουμε αυτά που γνωρίζουμε και αυτά που
εντοπίζουμε στο ξεκίνημα της έρευνάς μας. Αρχικά ξεκινάμε συνήθως
δημιουργώντας έναν κατάλογο όπου καταγράφουμε τις ιδέες μας ή όλα όσα
γνωρίζουμε σχετικά με το περιβαλλοντικό ζήτημα. Με μία ή δύο φράσεις θα
διατυπώσουμε/περιγράψουμε ποιο είναι το πρόβλημα που προσπαθούμε να
επιλύσουμε ή να διερευνήσουμε. Η διατύπωση/περιγραφή του προβλήματος
μπορεί να πιθανόν να χρειαστεί και κάποια αναθεώρηση όσο προχωράει η
έρευνά μας. Μετά τον εντοπισμό προχωράμε στην ανάλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος. Η ανάλυσή του μπορεί να περιλαμβάνει δυο στάδια:
Το επόμενο βήμα μετά την ανάλυση είναι η
αναζήτηση και η αξιολόγηση όλων των πιθανών λύσεων του περιβαλλοντικού
προβλήματος. Η διερεύνηση των καλύτερων και των πιο εφικτών σε κάθε
λύσεων είναι πολύ σημαντική διαδικασία και είναι καλό να έχει
πρωτεύουσα θέση στις εργασίες μας. Για παράδειγμα σε περίπτωση
απαγόρευσης κίνησης οχημάτων για να μειωθεί η ρύπανση, θα πρέπει να
υπάρξουν περιορισμοί στην κυκλοφορία των ιδιωτικών αυτοκίνητων ή των
μέσων μαζικής μεταφοράς; Η καταγραφή και η αξιολόγηση των καλύτερων και
των πιο εφικτών λύσεων μας οδηγεί στην τελική διαμόρφωση ενός σχεδίου
δράσης που μπορεί να είναι ατομικό ή ομαδικό, όπως επίσης θα έχει σχέση
με τον τόπο μας ή όλο τον πλανήτη. Ετοιμάζουμε μια παρουσίαση των εργασιών μας με τις προβλέψεις μας, τα συμπεράσματά μας και το πιο σημαντικό με τις προτάσεις που αφορούν στην επίλυση του προβλήματος σύμφωνα με τα δεδομένα και τις πληροφορίες που συλλέξαμε. Προετοιμαζόμαστε για να υποστηρίξουμε την παρουσίαση μας με κείμενα, εικόνες, ήχους, μαγνητοσκοπημένα στιγμιότυπα και γενικά οποιοδήποτε υλικό που θα υποστηρίζει την εργασία μας. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|