|
Διδακτικοί στόχοι: Οι μαθητές:
-
να
διατυπώσουν προτάσεις οι οποίες να περιγράφουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ
των στοιχείων της Γης οι οποίες να οφείλονται σε ανθρώπινες
δραστηριότητες,
-
να ασκηθούν στη δημιουργία, στη συμπλήρωση και στην ανάγνωση πινάκων και
-
να ταξινομήσουν δεδομένα με διαφορετικά κριτήρια, π.χ. ανθρώπινες
δραστηριότητες που γίνονται με σεβασμό στο περιβάλλον (διάνοιξη
σήραγγας με όσο το δυνατό λιγότερες επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον)
και ανθρώπινες δραστηριότητες που γίνονται χωρίς σεβασμό στο περιβάλλον
(άναρχη οικοδόμηση) κ.λπ.
Η δραστηριότητα 7 προτείνεται να πραγματοποιηθεί σε δύο βήματα:
Στο 1ο Βήμα
οι Μ εκφράζουν τις απόψεις τους που αφορούν στις ανθρώπινες
δραστηριότητες οι οποίες πιστεύουν ότι ευθύνονται για συγκεκριμένες
αλλαγές στο περιβάλλον. Συζητούν και αναφέρουν ανθρώπινες
δραστηριότητες αντλώντας πληροφορίες από το τοπικό τους περιβάλλον μέσω
της εμπειρίας τους ή από την επικαιρότητα (ΜΜΕ, διαδίκτυο, ημερήσιος
και περιοδικός τύπος κ.λπ.). Επιπλέον οι Μ ασκούνται στη δημιουργία και
στη συμπλήρωση πίνακα χρησιμοποιώντας έναν ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ή
συμπληρώνοντας τον πίνακα στο τρίτο φύλλο εργασίας. Στον πίνακα
προτείνεται στους Μ να ταξινομήσουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες που
επέλεξαν σε αυτές που θεωρούν ότι γίνονται «με σεβασμό στο περιβάλλον»
και σε εκείνες που θεωρούν ότι γίνονται «χωρίς σεβασμό στο περιβάλλον».
Τέλος τις ανθρώπινες δραστηριότητες των παραπάνω δύο κατηγοριών τις
επαναταξινομούν σε τρεις ομάδες με κριτήριο εάν επιφέρουν αλλαγές α)
στη γεώσφαιρα, β) στην υδρόσφαιρα και γ) στην ατμόσφαιρα.
Στο, επόμενο, 2ο Βήμα
οι Μ επεκτείνουν την εφαρμογή της νέας γνώσης ένα επίπεδο πιο πέρα
καταγράφοντας μερικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των στοιχείων οι οποίες
πιστεύουν ότι οφείλονται στις ανθρώπινες δραστηριότητες. Ένα τέτοιο
παράδειγμα αλληλεπίδρασης μεταξύ των σφαιρών αποτελεί η αύξηση των
καυσαερίων των αυτοκινήτων (ανθρώπινη δραστηριότητα) συμβάλλει στη
ρύπανση του αέρα (ατμόσφαιρα) στις μεγαλουπόλεις, στη συνέχεια η βροχή
παρασύροντας τους ρύπους της ατμόσφαιρας ρυπαίνει τα νερά (υδρόσφαιρα)
και το έδαφος (γεώσφαιρα).
|
|