Page 3 - Ηφαίστεια
P. 3
Διδακτικοί / μαθησιακοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • περιγράφουν τη μορφή και τα μέρη ενός ηφαιστείου • περιγράφουν διάφορους τύπους ηφαιστείων • εξηγούν τον τρόπο δημιουργίας των ηφαιστείων • εντοπίζουν στο χάρτη ενεργά ηφαίστεια σε παγκόσμια και εθνική κλίμακα • συσχετίζουν όρια λιθοσφαιρικών πλακών και σεισμογενείς ζώνες με τις ζώνες ηφαιστειότητας • να προσδιορίζουν τις συνέπειες της δράσης των ηφαιστείων στο φυσικό περιβάλλον και στη ζωή των ανθρώπων. Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • συνεργάζονται, επικοινωνούν γραπτά ή προφορικά, ανακοινώνουν απόψεις και συμπεράσματα και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους • χρησιμοποιούν επιχειρήματα για να αιτιολογούν τις απόψεις τους • αναζητούν δεδομένα σε πολυμεσικά περιβάλλοντα • μελετούν αναπαραστάσεις και προσομοιώσεις για την ερμηνεία του φαινομένου • εξοικειωθούν με τη χρήση του εργαλείου Google earth ως εργαλείου οπτικοποίησης του πλανήτη. Εκτιμώμενη διάρκεια, οργάνωση διδασκαλίας, ρόλος εκπαιδευτικού Η διάρκεια εκτιμάται σε 3-4 διδακτικές ώρες, με προσαρμογές ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Οι μαθητές σε ομάδες 2-4 μελών (εξαρτάται από τις υποδομές του σχολείου) συζητούν και συμπληρώνουν τα φύλλα εργασίας. Κάθε ομάδα εργάζεται σε υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο. Συζητήσεις οργανώνονται και με τη συμμετοχή όλων των μαθητών (ολομέλεια τάξης). Διεξάγονται συζητήσεις, διάλογοι εκπαιδευτικού – μαθητών. Ως διδακτική τεχνική προτείνεται η συνεργατική διερεύνηση που βασίζεται στο μοντέλο της οικοδόμησης της γνώσης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι διευκολυντικός και καθοδηγητικός. 3