Page 9 - Ηφαίστεια
P. 9
• http://photodentro.edu.gr/v/item/video/663. Δραστηριότητα 5: Αναστοχασμός Η τελευταία δραστηριότητα αξιοποιεί τις γνώσεις των μαθητών σχετικά με την ηφαιστειακή δραστηριότητα και κυρίως αυτές που οικοδομήθηκαν κατά την υλοποίηση των τεσσάρων δραστηριοτήτων. Αναστοχάζονται, απαντούν και σχολιάζουν κριτικά μία άποψη. Δραστηριότητα 5, Φύλλο εργασίας 1: Αναστοχασμός Συζητήστε και σχολιάστε στην ολομέλεια της τάξης την άποψη: «Παρόλο που κάποιες περιοχές έχουν αυξημένο ηφαιστειακό κίνδυνο, οι άνθρωποι συνεχίζουν να ζουν εκεί και να αναπτύσσονται χωριά και πόλεις (π.χ. Ινδονησία, Φιλιππίνες, Ιταλία, Σαντορίνη). Δε λαμβάνουν δηλαδή υπόψη τους τον κίνδυνο, αλλά άλλους παράγοντες». Αξιολόγηση Εκτός από την επίτευξη των γνωστικών στόχων που περιγράφονται στο σενάριο, η αλλαγή των ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών, αξιολογείται η συνεργασία στην ομάδα, καθώς και η ανάπτυξη ικανότητας των μαθητών να αξιολογούν αποτελέσματα ηφαιστειακής δράσης τόσο στο περιβάλλον όσο και στη ζωή των ανθρώπων, να παίρνουν αποφάσεις και να προτείνουν λύσεις. Στην αξιολόγηση γνώσεων μπορεί να συμπεριληφθεί η συμπλήρωση ενός εννοιολογικού χάρτη, ενώ η αξιολόγηση των ψυχοκινητικών και συναισθηματικών στόχων μέσα από την δημιουργία της αφίσας, της αντιπαράθεσης (debate) και τη διαδικασία λήψης απόφασης. Βιβλιογραφία Αλεξούλη-Λειβαδίτη Α. (2008). Γενική Γεωλογία – Στοιχεία Δυναμικής και Τεκτονικής Γεωλογίας. Αθήνα: Ε.Μ.Π. Green, J. (2005). Σεισμοί και ηφαίστεια – Η διαμόρφωση του αναγλύφου της γης και η σύγχρονη γεωλογία. Αθήνα: Σαββάλας. http://www.geo.auth.gr/765/2_landforms/21_volcano_types.htm (τύποι ηφαιστείων). http://www.volcano.si.edu/ (δεδομένα παγκόσμιας ηφαιστειακής δράσης). http://volcano.oregonstate.edu/volcano_table (πίνακας με όλα τα ηφαίστεια στο κόσμο). 9