ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης

Ο Stahl (1994) κάνοντας μια επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας συνοψίζει και παρουσιάζει τις βασικές πρϋποθέσεις για επιτυχημένη και αποτελεσματική εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης στο σχολείο. Αυτές οι προϋποθέσεις όπως αναφέρονται από τη Σταυρίδου (2000) είναι οι ακόλουθες:

  • Σαφείς διδακτικοί στόχοι ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Συνεργασία όλων των μελών της ομάδας για την επίτευξη των στόχων

  • Σαφείς και πλήρεις οδηγίες για την ολοκλήρωση ενός έργου ή μιας δραστηριότητας

  • Ανομοιογενείς ομάδες

  • Ίσες ευκαιρίες για επιτυχία

  • Θετική αλληλεξάρτηση

  • Πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση

  • Θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα διαπροσωπικών σχέσεων της ομάδας

  • Ευκαιρίες για ολοκλήρωση των αναγκαίων διαδικασιών επεξεργασίας της πληροφορίας

  • Διάθεση του απαιτούμενου για μάθηση χρόνου

  • Ατομική αξιολόγηση

  • Δημόσια αναγνώριση και ανταμοιβή για την επίδοση της ομάδας

  • Αποτίμηση της συμπεριφοράς των παιδιών στην κάθε ομάδα