ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
3. Πιο γρήγορα και πιο μακριά...

Φύλλο Εργασίας 1: Τηλε … επικοινωνούμε

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να πληροφορηθούν πλοηγούμενοι στο λογισμικό και στο διαδίκτυο και να συζητήσουν για τις σύγχρονες συσκευές επικοινωνίας και ενημέρωσης
  • να καταγράψουν ομοιότητες και διαφορές που εντοπίζουν μεταξύ των σύγχρονων συσκευών επικοινωνίας και ενημέρωσης και συγκεκριμένα μεταξύ τηλέγραφου και τηλεφώνου και μεταξύ σταθερού και κινητού τηλεφώνου
  • να ερευνήσουν τη σημασία της λέξης τηλε- και να βρουν παράγωγες από αυτήν λέξεις.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για  το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- εντοπισμός της σημασίας του όρου τηλε-
- σύγκριση και καταγραφή ομοιοτήτων και διαφορών τηλέγραφου /τηλεφώνου και σταθερού /κινητού τηλεφώνου.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την επικοινωνία.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- η ιστορική εξέλιξη των σύγχρονων συσκευών επικοινωνίας μέσα από φωτογραφικό υλικό.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Διάσταση (η προσέγγιση των εννοιών του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Επικοινωνία (τρόποι επικοινωνίας, μέσα επικοινωνίας, σύμβολα επικοινωνίας, κώδικες επικοινωνίας κ.λπ.)

Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Σύστημα - Σύμβολα (η επικοινωνία προϋποθέτει την αξιοποίηση συστημάτων και συμβόλων)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να βρουν στο λογισμικό πληροφορίες για σύγχρονες συσκευές επικοινωνίας και ενημέρωσης από την εποχή του τηλέγραφου μέχρι σήμερα και να τις ονομάσουν.

Στη συνέχεια, οι Μ εργάζονται σε ομάδες. Αναλύουν στα συνθετικά τους τις λέξεις τηλέγραφος, τηλέφωνο. Αναζητούν στο λεξικό και γράφουν τη σημασία των λέξεων τηλέγραφος και τηλέφωνο. Γράφουν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη τηλε- και συζητούν τη σημασία τους.

Τέλος, συγκρίνουν (ομοιότητες και διαφορές) και καταγράφουν τον τρόπο λειτουργίας του τηλέγραφου και του τηλεφώνου, όπως και του σταθερού και του κινητού τηλεφώνου.

Για την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας απαιτείται μία διδακτική ώρα.