ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
3. Πιο γρήγορα και πιο μακριά...

Φύλλο Εργασίας 2 : Ραδιο … τηλεόραση

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να ενημερωθούν και να συζητήσουν για την εξέλιξη του ραδιόφωνου και της τηλεόρασης ως μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης των ανθρώπων
  • να ενημερωθούν πλοηγούμενοι στο λογισμικό και να συζητήσουν για το «ταξίδι» μιας τηλεοπτικής εκπομπής από τον πομπό ως την οθόνη της τηλεόρασης
  • να ενημερωθούν πλοηγούμενοι στο λογισμικό και να συζητήσουν για το «ταξίδι» μιας ραδιοφωνικής εκπομπής από τον πομπό ως τον δέκτη του ραδιοφώνου
  • να υποστηρίξουν με επιχειρήματα τις απόψεις τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- εντοπισμός της σημασίας των όρων ραδιόφωνο, τηλεόραση
- περιγραφή του «ταξιδιού» μιας τηλεοπτικής και μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την επικοινωνία.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες:
- η εξέλιξη της τεχνολογίας και η διευκόλυνση της επικοινωνίας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- ιστορική εξέλιξη των σύγχρονων συσκευών επικοινωνίας μέσα από φωτογραφικό υλικό.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Διάσταση (η αντίληψη του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Επικοινωνία (η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, ως σύγχρονοι τρόποι επικοινωνίας)

Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Σύστημα (σύγκριση ραδιόφωνου και τηλεόρασης, διατύπωση απόψεων )

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται μέσα από φωτογραφικό υλικό να συζητήσουν την ιστορική εξέλιξη του ραδιόφωνου και της τηλεόρασης.

Αναλύουν τις σύνθετες λέξεις ραδιόφωνο και τηλεόραση και συζητούν τη σημασία τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Περιγράφουν το «ταξίδι» μιας τηλεοπτικής και μιας ραδιοφωνικής εκπομπής από τον πομπό μέχρι το δέκτη του ραδιοφώνου τους και της τηλεόρασής τους.

Τέλος, συγκρίνουν ραδιόφωνο και τηλεόραση για το ποιο είναι πιο χρήσιμο μέσο επικοινωνίας και υποστηρίζουν με επιχειρήματα τις απόψεις τους.

Για την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας απαιτείται μία διδακτική ώρα.