ENOTHTA 1 | |
|
Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση
Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος |
|
|
Συνεργατική μάθηση
Συνεργατική, ανταγωνιστική και ατομικιστική μάθηση
Για τη σύγχρονη Διδακτική η μάθηση είναι κάτι που γίνεται από τους μαθητές και όχι κάτι που γίνεται στους μαθητές. Η εργασία σε ομάδες έχει ξεχωριστή σημασία για την πρότασή μας. Στο επίπεδο της τάξης η λέξη “επικοινωνία” σημαίνει μοιράζομαι τις ιδέες μου με άλλους. Η κοινωνική διαδικασία της συζήτησης και του διαλόγου ενεργεί ως καταλύτης για τη σκέψη. Η ομάδα είναι ο μηχανισμός για συνεργατική και συναδελφική μάθηση και εξασφαλίζει την εξερεύνηση, την κατανόηση και την επίδραση πάνω στις ιδέες των μελών για μια συγκεκριμένη έννοια. Συνεργασία σημαίνει ομαδική δουλειά προκειμένου να εκπληρωθούν κάποιοι κοινοί ατομικοί και συλλογικοί στόχοι. Σε συνεργατικές καταστάσεις, το κάθε μέλος αναζητά αποτελέσματα ευεργετικά για τον ίδιο και υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Μπορεί να αντιταχθεί με την ανταγωνιστική μάθηση όπου οι μαθητές εργάζονται ο ένας εναντίον του άλλου προκειμένου να πετύχουν έναν ακαδημαϊκό στόχο, όπως για παράδειγμα να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο βαθμό, κάτι που μόνο ένας ή μερικοί μαθητές μπορούν να το πετύχουν. Μπορεί επίσης να αντιταχθεί με την ατομικιστική μάθηση στην οποία οι μαθητές δουλεύουν μόνοι τους προκειμένου να εκπληρώσουν γνωστικούς στόχους διαφορετικούς και ανεξάρτητα από τους άλλους μαθητές. Στη συνεργατική και την ατομική μάθηση, οι δάσκαλοι αποτιμούν τις προσπάθειες των μαθητών με βάση κάποια κριτήρια, ενώ στην ανταγωνιστική μάθηση, οι μαθητές βαθμολογούνται με βάση κάποιες νόρμες. Αν και υπάρχουν περιορισμοί στο πότε και πού μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει ανταγωνιστική και ατομική μάθηση με κατάλληλο τρόπο, μπορεί κάποιος να δομήσει οποιαδήποτε μαθησιακή δραστηριότητα σε οποιαδήποτε θεματική περιοχή έχοντας ως ευρύτερο πλαίσιο μάθησης την συνεργασία.
|
|
|
|