ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
1. Μια φορά κι έναν καιρό...

Φύλλο Εργασίας 3 : Από τον αγγελιαφόρο … στον ταχυδρόμο

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να ενημερωθούν ότι η μεταφορά των μηνυμάτων στην αρχαιότητα γινόταν με τους αγγελιαφόρους και ότι η ανάπτυξη των ταχυδρομείων είναι η εξέλιξη της μεταφοράς μηνυμάτων
  • να διαπιστώσουν ότι η μετακίνηση των αγγελιαφόρων ήταν μια δύσκολη και επίπονη προσπάθεια, που όμως εξυπηρέτησε τους ανθρώπους για πάρα πολλά χρόνια
  • να γνωρίσουν τη μορφή που πρέπει να έχει ένα γράμμα για να αποσταλεί με τη μεσολάβηση του ταχυδρομείου
  • να επισκεφτούν ένα ταχυδρομείο και να παρατηρήσουν από κοντά τις λειτουργίες του και τις δραστηριότητες των εργαζομένων σε αυτό
  • να αναζητήσουν την ερμηνεία όρων σχετικών με την επικοινωνία (αγγελιαφόρος, ταχυδρομείο, αποστολέας, παραλήπτης)
  • να συντάξουν μια επιστολή
  • να καταγράψουν τις δυσκολίες μεταφοράς ενός γράμματος με αγγελιαφόρο και να τις συγκρίνουν με τη σημερινή εποχή.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- εντοπισμός της σημασίας των όρων αγγελιαφόρος, αποστολέας, παραλήπτης, ταχυδρομείο
- εξοικείωση με το κειμενικό είδος της επιστολής.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση, Επικοινωνία, Ομοιότητα – Διαφορά, Σύστημα - Σύμβολα

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Με αφορμή τις εικόνες γίνεται συζήτηση για τον τρόπο μεταφοράς των μηνυμάτων στην αρχαιότητα. Τίθενται προς συζήτηση ερωτήματα όπως: Ποιο σκοπό εξυπηρετούσαν τα περιστέρια και ποιο οι αγγελιαφόροι; Στη συνέχεια η συζήτηση μεταφέρεται στον παρόντα χρόνο και στον τρόπο που γίνεται η αποστολή των επιστολών και των υπηρεσιών που λαμβάνουν το ρόλο της μεταφοράς τους. Ο Δ πληροφορεί τους Μ για τη δομή της ταχυδρομικής υπηρεσίας καθώς και για τις υπηρεσίες ταχύτατης μεταφοράς που δραστηριοποιούνται στις μέρες μας.

Στο πλαίσιο της πραγμάτευσης του συγκεκριμένου θέματος οι Μ μπορούν να επισκεφθούν μια ταχυδρομική υπηρεσία που υπάρχει στην περιοχή τους. Πριν από την επίσκεψη προτείνεται οι Μ να συντάξουν επιστολές που θα ταχυδρομήσουν σε συμμαθητές της τάξης τους, ώστε να τις ταχυδρομήσουν και να περιμένουν να τις παραλάβουν είτε στα σπίτια τους είτε στο σχολείο.

Η πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας απαιτεί μία διδακτική ώρα, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η επίσκεψη σε ταχυδρομική υπηρεσία.