ENOTHTA 1 | |
|
Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση
Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος |
|
|
Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη ΜτΠ. Διδακτικά εργαλεία εποικοδομητικής και κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης Ο διάλογος και ο καθοριστικός ρόλος της γλώσσας Έρευνες που κατευθύνονται από μια κοινωνιογλωσσολογική προοπτική, δείχνουν πως ο ρόλος της γλωσσικής επικοινωνίας είναι καθοριστικός στην επίτευξη μάθησης, αφού μέσω της γλώσσας οι μαθητές εισάγονται και έρχονται σε επαφή με τα πολιτισμικά εργαλεία της ευρύτερης κοινότητας (Wertsch, 1991). Με βάση αυτή την παραδοχή οι διδάσκοντες θα πρέπει να δίνουν στους μαθητές τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε προοδευτικά εξελισσόμενους διάλογους Έτσι, για να προάγει ο δάσκαλος/α το διάλογο θα πρέπει να δίνει ευκαιρίες στους μαθητές να μιλήσουν στο μάθημα της ΜτΠ.. Πιο συγκεκριμένα προτείνονται τα ακόλουθα:
Θέλουμε να σημειώσουμε εδώ ότι οι δραστηριότητες του λογισμικού (και ιδιαίτερα όσες αναφέρονται στα φύλλα εργασίας) σχεδιάστηκαν και δομήθηκαν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υλοποιούν στο μεγαλύτερο βαθμό στρατηγικές προώθησης γραπτού και προφορικού λόγου όπως:
Η εφαρμογή τους προϋποθέτει αλλαγή του ρόλου του διδάσκοντα: από μεταδότη γνώσεων σε διευκολυντή, διαμεσολαβητή και συντονιστή της όλης μαθησιακής διαδικασίας.
|
|
|
|