ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
3. Πιο γρήγορα και πιο μακριά...

Φύλλο Εργασίας 4 : Πιο γρήγορα και … πιο μακριά

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το πώς οι άνθρωποι καταφέρνουν σήμερα να επικοινωνούν και να ενημερώνονται γρήγορα και σε μακρινές αποστάσεις
  • να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους για τις σύγχρονες μορφές επικοινωνίας, τη χρήση τους και τις δυνατότητες που παρέχουν στους ανθρώπους
  • να αριθμήσουν τα σωστά βήματα που ακολουθούμε για να στείλουμε μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
  • να διατυπώνουν προτάσεις χρησιμοποιώντας ορολογία που σχετίζεται με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την επικοινωνία
- γνώση του τρόπου αποστολής μηνύματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- προφύλαξη από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες:
- πώς η εξέλιξη της τεχνολογίας εκμηδένισε τις αποστάσεις και έφερε τους ανθρώπους πιο κοντά.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- αρίθμηση των βημάτων που ακολουθούμε για να στείλουμε μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- ο Γκράχαμ Μπελ ως εφευρέτης του τηλεφώνου.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Διάσταση (η αντίληψη του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση της των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Επικοινωνία (το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η τηλεόραση, το τηλέφωνο και το ραδιόφωνο, ως σύγχρονοι τρόποι επικοινωνίας)

Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Σύστημα - Σύμβολα (η επικοινωνία προϋποθέτει την αξιοποίηση συστημάτων και συμβόλων)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το πώς οι άνθρωποι σήμερα καταφέρνουν να επικοινωνούν και να ενημερώνονται γρήγορα και σε μακρινές αποστάσεις.

Στη συνέχεια, εξασκούνται στη λύση σταυρολέξου και συμπλήρωση κενών, με την παράλληλη πλοήγηση στο λογισμικό για την αναζήτηση πληροφοριών, αλλά και τον έλεγχο των γνώσεών τους. Τέλος, βάζουν στη σωστή σειρά συγκεκριμένα βήματα, ώστε να μπορούν να στέλνουν ένα ηλεκτρονικό μήνυμα.