Στόχοι
|
Οι μαθητές:
να ενημερωθούν και να συζητήσουν για τον τρόπο
λειτουργίας του πρώτου τυπογραφείου
να συγκρίνουν τον τρόπο δημιουργίας
βιβλίων με τη μέθοδο της χειρόγραφης αντιγραφής με αυτήν της εκτύπωσης
βιβλίων
να φτιάξουν τα δικά τους «τυπογραφικά στοιχεία»
και να τα χρησιμοποιήσουν για να τυπώσουν λέξεις
|
Γλωσσικοί Στόχοι
|
να περιγράψουν τον τρόπο λειτουργίας του
πρώτου τυπογραφείου
να εκφράζουν τις απόψεις τους και να
αναπτύξουν διαλογικές δεξιότητες
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις
|
Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα
είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του πρώτου τυπογραφείου
Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των
Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- σχεδιασμός και κόψιμο γραμμάτων
- επικόλληση των
γραμμάτων σε χαρτόνι και κόλλημα
|
Διαθεματικές Έννοιες
|
Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:
Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο της
επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων)
Επικοινωνία (γραπτή επικοινωνία, τυπογραφία,
σύμβολα επικοινωνίας, κ.λπ.)
Ομοιότητα - διαφορά (οι ομοιότητες και οι
διαφορές στους τρόπους αναπαραγωγής γραπτών κειμένων,
χειρόγραφα-τυπογραφία)
Σύστημα - σύμβολα (η τυπογραφία προϋποθέτει
τη χρήση συμβολικών συστημάτων)
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες
|
Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία,
ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, διάλογος).
Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε
ομαδικές εργασίες
Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών
και εργαλείων πληροφόρησης και επικοινωνίας
|
Πηγές - Υλικό
|
Έρευνα στο λογισμικό, σε λεξικά και στο
διαδίκτυο
|
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις
|
Διερεύνηση
Επισκόπηση απόψεων
Εργασία σε ομάδες
Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης
(λεξικά, λογισμικό κ.λπ).
Δραστηριότητα δημιουργίας «τυπογραφικής
μηχανής»
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες
|
Αρχικά οι μαθητές καλούνται να καταγράψουν
όσες περισσότερες φορές μπορούνε μέσα σ’ ένα λεπτό τη λέξη «ΜΑΤΙΑ» για
να διαπιστώσουν στη συνέχεια, όταν θα φτιάξουν τη δική τους
«τυπογραφική μηχανή» ότι η αναπαραγωγή της ίδιας λέξης θα είναι πολύ
πιο εύκολη διαδικασία. Στη συνέχεια συζητούν για τις δυσκολίες που
αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι τα παλιά χρόνια στην προσπάθειά τους να
αντιγράψουν ένα βιβλίο.
Στη συνέχεια πλοηγούνται στο λογισμικό και
στο διαδίκτυο για να εντοπίσουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο
λειτουργίας του πρώτου τυπογραφείου. Αφού παρουσιάσουν και συζητήσουν
στην ολομέλεια για τα αποτελέσματα των ερευνών τους φτιάχνουν τη δική
τους «τυπογραφική μηχανή»! Σημαντική προϋπόθεση να έχουν εξασφαλιστεί
τα υλικά που θα χρειαστούν οι ομάδες για τη δραστηριότητα.
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση
των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι 45 λεπτά.
|