2024-03-29T05:05:52Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/112102022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8628Διάκριση πρωτογενών και δευτερογενών ιστορικών πηγών - Η Επανάσταση του 1821Διαδραστική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με σκοπό τη διάκριση του πρωτογενούς και δευτερογενούς χαρακτήρα τους, με ιστορικό υλικό και θέματα από την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής διερεύνησης και η ανάδειξη της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν αυθεντικό ιστορικό υλικό και να διακρίνουν τον χαρακτήρα των ιστορικών πηγών που αναφέρονται σε θέματα πολιτικής οργάνωσης του Αγώνα της Ανεξαρτησίας. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται, επίσης, προκειμένου οι μαθητές να αναγνωρίσουν τις διαφοροποιήσεις των δύο κατηγοριών (πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές) ως τεκμηρίων του ιστορικού παρελθόντος, να κατανοήσουν την ποικιλότητα των ιστορικών πηγών ως ανθρώπινων δημιουργημάτων και να εμπλακούν σε διαδικασίες διερεύνησης της εμπρόθετης λειτουργίας των ιστορικών πηγών και των δημιουργών τους.elΕλληνική Επανάστασηπολεμικές επιχειρήσειςπολιτική οργάνωσητοπικοί οργανισμοίκεντρική διοίκησηΣύνταγμαΕθνοσυνελεύσειςΕφημερίς της ΚυβερνήσεωςΕθνικό ΤυπογραφείοδιπλωματίαΘεόδωρος ΚολοκοτρώνηςΕλλάδα1821-1830URIphotodentro:lor:8521/112101pedagogical design group member2018-12-31content editor2018-12-31pedagogical design group member2018-12-31technical designer2018-12-31technical implementer2018-12-31subject matter expert2018-12-31content editor2018-12-31team coordinator2018-12-31instructional designer2018-12-31certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project2017-2018durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/11210metadata author2019-07-30metadata validator2019-07-30metadata validator2019-07-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/63859/hist322_1821_anagnosi_pigon_charaktiras_2018_v1.0_pidx0059162.zipapplication/zip17926773presentationdrill and practiceexplorationPT00H45M00Slower secondaryhigher secondarylearnerteachermixedΗ ανάγνωση ιστορικών πηγών για τη διάκριση του πρωτογενούς και δευτερογενούς χαρακτήρα τους, με ιστορικό υλικό και θέματα από την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν εισαγωγικά κείμενα για τη διάκριση του πρωτογενούς και δευτερογενούς χαρακτήρα των ιστορικών πηγών και να κατανοήσουν τις διαφοροποιήσεις μέσα από παραδείγματα αναλυτικής παρουσίασης ιστορικού υλικού για τη μελέτη της Ελληνικής Επανάστασης. Ακόμη, μέσα από την προτεινόμενη δραστηριότητα, οι μαθητές καλούνται να διακρίνουν τον χαρακτήρα ιστορικών πηγών που αφορούν στις εξελίξεις της πολιτικής οργάνωσης της Ελληνικής Επανάστασης και να συσχετίσουν τις επιλογές τους στη βάση του συγκεκριμένου ιστορικού ερωτήματος.el12-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneyesno2019-09-13created-on2019-09-13published-on2022-11-09last-updated-on2019-09-13metadata-created-on2019-09-13metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-09-13last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifeHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifedisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Political and ideological IssuesHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Political and ideological IssuesdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::WarsHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::WarsdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Leading personalitiesHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Leading personalitieseducational objectivecognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandcognitive::process::to think critically and creativelycognitive::process::to think critically and creativelyteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::experiential learningconstructivist::experiential learningisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11210hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/64030/hist322_2018_v1.0.jpg.jpg2019-09-11T13:52:58Z