2024-03-29T13:08:47Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/112272022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8628Χρονολογώ τις πηγές - ΟικονομίαΔιαδραστική δραστηριότητα κατανόησης του ιστορικού χρόνου, μέσα από τη μελέτη οπτικών ιστορικών πηγών και τον προσδιορισμό τους στον χρόνο, σύμφωνα με τη χρονολογία αναφοράς συγκεκριμένων μεγάλων εκσυγχρονιστικών έργων του ελληνικού κράτους. Στόχος της δραστηριότητας είναι η εξοικείωση των μαθητών με επιμέρους όψεις του ιστορικού χρόνου.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν οπτικές απεικονίσεις συγκεκριμένων έργων υποδομής του ελληνικού κράτους, να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τη χρονολογία αναφοράς τους, καθώς και να γνωρίσουν στοιχεία για την κατασκευή και τη χρήση τους. Το μαθησιακό αντικείμενο συμβάλλει, επίσης, στο να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιδράσεις των τεχνολογικών εξελίξεων στη οικονομική και κοινωνική ζωή της περιόδου, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο, καθώς επίσης να αιτιολογήσουν και να επαληθεύσουν τις επιλογές τους.elελληνικό κράτος19ος αιώνας20ός αιώναςοικονομίακοινωνίαπολιτικήεκσυγχρονιστικά έργαδημόσια έργαπολεοδομίαδιώρυγαΚόρινθοςγέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης»ΡίοΑντίρριοσχέδιο ΕμπράρΘεσσαλονίκηκοιτάσματα πετρελαίουΠρίνοςΒόλοςσιδηροδρομικό δίκτυοΕλλάδα19ος - 20ός αιώναςURIphotodentro:lor:8521/112271pedagogical design group member2018-12-31content editor2018-12-31pedagogical design group member2018-12-31technical designer2018-12-31technical implementer2018-12-31subject matter expert2018-12-31content editor2018-12-31team coordinator2018-12-31instructional designer2018-12-31certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project2017-2018durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/11227metadata author2019-07-30metadata validator2019-07-30metadata validator2019-07-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/63878/hist347_istorikos_chronos_anagnosi_pigon_oikonomia_2018_v1.0_pidx0059181.zipapplication/zip4466235inquiryPT00H30M00Sprimarylower secondaryhigher secondarylearnerteachermixedΗ διαδραστική δραστηριότητα εντοπισμού της χρονολογίας δημιουργίας και αναφοράς αυθεντικών ιστορικών τεκμηρίων, οπτικών πηγών για τομείς της οικονομικής ιστορίας του ελληνικού κράτους, στο πλαίσιο της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο συνεισφέρει στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν αυθεντικά ιστορικά τεκμήρια της νεότερης και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, καθώς επίσης να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τον πιθανό χρόνο δημιουργίας ή αναφοράς τους, σύμφωνα με προηγούμενες γνώσεις τους, αλλά και αξιοποιώντας στοιχεία των τεκμηρίων και των συνοδευτικών πληροφοριών, αναφορικά με επιμέρους ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα που εμφανίζονται ή υπονοούνται, το γενικότερο ιστορικό πλαίσιο, το τοπίο, τις κατασκευές, τις εξελίξεις της τεχνολογίας και της επιστήμης, καθώς και την καθημερινότητα των ανθρώπων της εποχής. Ακόμη, οι μαθητές μπορούν να επαληθεύσουν τις επιλογές τους, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να κατανοήσουν την ποικιλότητα των ιστορικών πηγών ως ανθρώπινων δημιουργημάτων και να εμπλακούν σε διαδικασίες διερεύνησης της εμπρόθετης λειτουργίας των ιστορικών πηγών και των δημιουργών τους.el9-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneyesno2019-09-13created-on2019-09-13published-on2022-11-09last-updated-on2019-09-13metadata-created-on2019-09-13metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-09-13last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Political and ideological IssuesHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Political and ideological IssuesdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifeHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifedisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::EconomicsHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::EconomicsdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Technology and scienceHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Technology and sciencedisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Arts, Letters and CultureHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Arts, Letters and Cultureeducational objectivecognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::experiential learningconstructivist::experiential learningisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11227hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/64081/hist347_2018_v1.0.jpeg.jpg2019-09-11T14:02:37Z