2024-03-29T13:38:38Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/112772022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8628Μελετώ την οπτική πηγή - Κέρκυρα (1821)Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με υλικό από την κοινωνική ιστορία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, με σκοπό την κατανόηση των επιμέρους επιπέδων επεξεργασίας και ανάγνωσης των ιχνών του ιστορικού παρελθόντος. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής διερεύνησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα οπτικό ντοκουμέντο και συγκεκριμένα μια χαλκογραφία με την αναπαράσταση πανηγυριού στην Κέρκυρα την εποχή της Ελληνικής Επανάστασης, προκειμένου να διατυπώσουν ιστορικά ερωτήματα, να κάνουν υποθέσεις και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Το μαθησιακό αντικείμενο συμβάλλει, επίσης, στο να διακρίνουν οι μαθητές τις δυνατότητες κάθε ιστορικής πηγής ως ιστορικού τεκμηρίου, να εμπλακούν με όψεις ενσυναίσθησης με τη παρελθοντική πραγματικότητα και να κατανοήσουν όψεις του ευρύτερου ιστορικού πλαισίου της εποχής.elΑγγλοκρατίανησιά ΙονίουΚέρκυρακοινωνίαοικονομίακαθημερινή ζωήθρησκείαπανηγύριπολιτισμόςχαλκογραφίαJoseph CartwrightΚέρκυρα1821URIphotodentro:lor:8521/112771pedagogical design group member2019-08-30content editor2019-08-30pedagogical design group member2019-08-30technical designer2019-08-30technical implementer2019-08-30subject matter expert2019-08-30content editor2019-08-30team coordinator2019-08-30instructional designer2019-08-30certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project2017-2018durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/11277metadata author2019-08-30metadata validator2019-08-30metadata validator2019-08-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/63826/hist436_19os_anagnosi_pigon_epipeda_kerkyra_2019_v1.0_pidx0059129.zipapplication/zip4235073inquiryPT00H30M00Spre-primaryprimarylearnerteachermixedΗ ανάγνωση ιστορικών πηγών με στόχο την κατανόηση των πολλαπλών επιπέδων της διαδικασίας ανάγνωσης, με την αξιοποίηση ενός αυθεντικού ιστορικού ντοκουμέντου της νεότερης κοινωνικής ελληνικής ιστορίας, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την ανάδειξη της παιδαγωγικής και ιστορικής διάστασης του ιστορικού ερωτήματος και την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, με την αξιοποίηση ενός αυθεντικού οπτικού ντοκουμέντου και συγκεκριμένα ενός εικαστικού έργου με αναπαράσταση σκηνής πανηγυριού στην Κέρκυρα κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης, να διαμορφώσουν ιστορικά ερωτήματα, να γνωρίσουν στοιχεία για τη νεότερη ελληνική ιστορία, να κάνουν υποθέσεις και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Μέσα από τη δραστηριότητα διερεύνησης, μπορούν, επίσης, να διακρίνουν επιμέρους στοιχεία της εμπρόθετης λειτουργίας του δημιουργού της πηγής, να καταδείξουν πιθανές μορφές μονομέρειας και προκατάληψης, να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου και να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται, ακόμη, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τις δυνατότητες κάθε πηγής ως ιστορικού τεκμηρίου, να προχωρήσουν στην απάντηση του αρχικού ιστορικού ερωτήματος και να διατυπώσουν νέα ερωτήματα προς διερεύνηση.el4-12Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneyesno2019-09-13created-on2019-09-13published-on2022-11-09last-updated-on2019-09-13metadata-created-on2019-09-13metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-09-13last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Political and ideological IssuesHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Political and ideological IssuesdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifeHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifedisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::EconomicsHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::EconomicsdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Arts, Letters and CultureHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Arts, Letters and Cultureeducational objectivecognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandcognitive::process::to think critically and creativelycognitive::process::to think critically and creativelyteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::cognitive apprenticeshipconstructivist::cognitive apprenticeshipisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11277hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/64231/hist436_2019_v1.0.jpeg.jpg2019-09-11T13:36:04Z