2024-03-29T13:45:50Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/66402023-11-07T19:44:03Zhdl_8521_5953ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑΣύνθετο μαθησιακό αντικείμενο που αναφέρεται στην περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα στη ραψωδία Σ' της Ιλιάδας του Ομήρου. Αποτελείται από δύο διαδραστικές δραστηριότητες : Στην πρώτη δραστηριότητα οι μαθητές/τριες θα πρέπει να σύρουν τα τμήματα της ασπίδας στην κατάλληλη θέση, ώστε να τη συνθέσουν, και στη συνέχεια (2η οθόνη) να τοποθετήσουν τα θέματα που απεικονίζονται στην ασπίδα στους αντίστοιχους στίχους. Στη δεύτερη δραστηριότητα τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν στο ομηρικό κείμενο τα τμήματα του εξοπλισμού του πολεμιστή και να τα σύρουν στη σωστή θέση. Με βάση την ετυμολογική προέλευση των όπλων που παρουσιάζεται στην επόμενη οθόνη, μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση στην τάξη σχετικά με την αιτιολόγηση της ονομασίας αυτών.elΌμηροςΙλιάδαραψωδία ΣΑχιλλέαςασπίδαομηρικός πολιτισμόςομηρική κοινωνίαΟμηρικός πολιτισμός και κοινωνίαURIphotodentro:lor:8521/66403creatorcreatorvalidatorvalidatorvalidatorsubject matter expertsubject matter expertcontent editortechnical validatortechnical validatorcontent providereducational validatorteam coordinatoreducational validatortechnical team membercertifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project1996-2001durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisherpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/6640metadata author2014-10-21metadata validator2014-10-23metadata validator2015-01-05metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2010-2015metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/30541/aspida_achilea_activities_pidx0030269.zipapplication/zip575873Adobe Flash Playerplug-innonenoneMozilla FirefoxbrowsernonenoneInternet ExplorerbrowsernonenoneΕπίλεξε έναν από τους δύο συνδέσμους που σχετίζονται με τη σύνθεση της ασπίδας του Αχιλλέα στην Ιλιάδα. Με τον πρώτο σύνδεσμο οδηγείσαι σε μια διαδραστική δραστηριότητα (1η οθόνη) , στην οποία θα πρέπει να σύρεις με το ποντίκι τα τμήματα της ασπίδας στην κατάλληλη θέση, ώστε να τη συνθέσεις, και στη συνέχεια (2η οθόνη) να σύρεις τα θέματα που απεικονίζονται στην ασπίδα στους σωστούς στίχους. Με το δεύτερο σύνδεσμο μεταβαίνεις σε μια δραστηριότητα αναγνώρισης του εξοπλισμού του πολεμιστή της ομηρικής εποχής (1η οθόνη ) και μετά ( 2η οθόνη), αφού μελετήσεις με τη βοήθεια του λεξικού την ετυμολογική προέλευση των όπλων, μπορείς να συζητήσεις με τους συμμαθητές σου για την αιτιολόγηση της ονομασίας αυτών.explorationcourseapplicationlower secondarylearnerteacherΗ περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα μάς παρουσιάζει μία σειρά από εικόνες, όπου ο πόλεμος είναι μία μόνο φάση της ζωής και όχι η πιο σημαντική. Οι ειρηνικές σκηνές είναι κυρίαρχες, ενώ οι ομηρικοί ήρωες παραμερίζονται για μία στιγμή. Ο ποιητής μάς αφηγείται για τις χαρές και τους καημούς του απλού ανώνυμου λαού. Στόχος του σύνθετου μαθησιακού αντικειμένου είναι οι μαθητές/τριες να προσεγγίσουν την αναλυτική περιγραφή της Ασπίδας του Αχιλλέα και να μελετήσουν την κατασκευή της. Μέσα από τη διαδικασία σύνθεσης της ασπίδας οι μαθητές/τριες παρατηρούν τις εκφράσεις της κοινωνικής και ιδιωτικής ζωής της ομηρικής εποχής όπως τα έθιμα του γάμου και στη συνέχεια μπορούν να τις προσεγγίσουν τόσο συγχρονικά όσο και διαχρονικά. Οι δραστηριότητες προτείνεται να υλοποιηθούν παράλληλα με την ανάγνωση του μεταφρασμένου κειμένου από το σχολικό βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου. Επέκταση : ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να να προτείνει στους μαθητές/τριες να προχωρήσουν σε μια αναπαράσταση της ασπίδας του Αχιλλέα με μια καλλιτεχνική δημιουργία ( π.χ. μακέτα, ζωγραφική κ.τ.λ.). Η αναπαράσταση μπορεί να μη περιορίζεται στο κυκλικό σχήμα ή στις δύο διαστάσεις. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να προσεγγιστεί διαθεματικά και με άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως: της Αισθητικής Αγωγής, της Ιστορίας, της Τεχνολογίας και της Αστρονομίας.el12-15Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneyesno2001-12-31created-on2014-10-23published-on2019-01-01last-updated-on2014-10-23metadata-created-on2014-10-23metadata-published-on2019-01-01metadata-last-updated-on2001-12-31last-upgraded-or-created-ondisciplineAncient Greek Language and Grammar::Topics::Culture - Art - LanguageAncient Greek Language and Grammar::Topics::Culture - Art - LanguagedisciplineVisual Arts Education::Visual Arts and TechnologyVisual Arts Education::Visual Arts and Technologyeducational objectivecognitive::processcognitive::processcognitive::process::to remembercognitive::process::to remembercognitive::process::to understandcognitive::process::to understandcognitive::process::to applycognitive::process::to applycognitive::process::to think critically and creativelycognitive::process::to think critically and creativelyaffective::to respond and participateaffective::to respond and participatepsychomotor::to perform independently, skillfully and preciselypsychomotor::to perform independently, skillfully and preciselyteaching/learning approachcognitivist::direct instructioncognitivist::direct instructioncognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6640hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/30586/%ce%a3%cf%8d%ce%bd%ce%b8%ce%b5%cf%84%ce%bf%20%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%bf%20-%20%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7%20%cf%84%ce%b7%cf%82%20%ce%b1%cf%83%cf%80%ce%af%ce%b4%ce%b1%cf%82%20%cf%84%ce%bf%cf%85%20%ce%91%cf%87%ce%b9%ce%bb%ce%bb%ce%ad%ce%b1.png.jpg2015-01-01T00:00:00Z