2024-03-28T10:09:44Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/91422021-02-15T16:34:38Zhdl_8521_10371Αρίσταρχος: Ηλιακό - εικονικό πλανητικό σύστημαΕκπαιδευτικό σενάριο για το ηλιακό σύστημα. Σκοπός του σεναρίου είναι να εμπλουτίσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους σχετικά με τη μορφή και την κινηματική συμπεριφορά του πλανητικού μας συστήματος.
Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει έναν μικρόκοσμο με δραστηριότητες, οδηγίες παιδαγωγικής αξιοποίησης για τον εκπαιδευτικό, οδηγίες χρήσης και εγκατάστασης του λογισμικού «ΓΑΙΑ ΙΙ», καθώς και σύνδεσμο για τη λήψη του λογισμικού. Ο μικρόκοσμος προσφέρεται για να μελετήσει κανείς τη μορφή και τη δυναμική του ηλιακού συστήματος ή άλλων εικονικών συστημάτων μέσω του μοντέλου N-body. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει τις βασικές παραμέτρους που επηρεάζουν ένα δυναμικό σύστημα (αριθμό και μάζα πλανητών, απόσταση από το κέντρο του δυναμικού, εκκεντρότητα τροχιάς), να το θέσει σε κίνηση και να παρατηρήσει την κινηματική συμπεριφορά του τόσο σε τρισδιάστατο γραφικό περιβάλλον όσο και σε γεωμετρική αναπαράσταση. Ο μικρόκοσμος παρέχει, επίσης, στοιχεία για τις καρτεσιανές συντεταγμένες της τροχιάς των πλανητών, το μέτρο και τις καρτεσιανές συνιστώσες της ταχύτητάς τους. Τέλος, διαθέτει πλούσια βάση δεδομένων με στοιχεία για κάθε ουράνιο σώμα (μάζα, ακτίνα, χρόνος περιστροφής και περιφοράς, εκκεντρότητα, περιήλιο, ημιάξονας, γωνία περιστροφής και γωνιακή απόκλιση, πυκνότητα, ταχύτητα διαφυγής και επιτάχυνση της βαρύτητας, μέση θερμοκρασία, αριθμός δορυφόρων).elηλιακό σύστημαουράνια σώματαπλανήτεςτροχιές πλανητώνδορυφόροι πλανητώνταχύτηταδύναμηακτίναμάζαπεριστροφήπεριφοράθερμοκρασίαπυκνότηταεπιτάχυνσηηλιακό σύστημαURIphotodentro:lor:8521/91422scientific coordinatortechnical managercontent editortechnical managervalidatorscientific coordinatorcertifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project1999-2003durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/9142metadata validator2015-08-31metadata validator2015-09-03metadata validator2017-12-31metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2010-2015metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/46367/ARISTARXOS-Hliako_pidx0046077.zipapplication/zip8474833Για καλύτερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού σεναρίου προτείνεται η χρήση του λογισμικού ΓΑΙΑ (Πηνελόπη), που περιλαμβάνεται στο μαθησιακό αντικείμενο, ή η αξιοποίηση του Google Earth.educational scenario - lesson planlower secondaryhigher secondaryvocational educationlearnerteacherexpositiveΤο μαθησιακό αντικείμενο περιέχει ποικιλόμορφο υλικό που προσφέρεται για πειραματισμό, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, συλλογισμούς πρόβλεψης - επιβεβαίωσης - συμπεράσματος, επίλυση προβλημάτων, δημιουργική έκφραση και διαμορφωτική αξιολόγηση. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν είτε με την εγκατάσταση του εκπαιδευτικού λογισμικού «ΓΑΙΑ ΙΙ» είτε χωρίς αυτό, κατά περίπτωση, αξιοποιώντας τη μεγάλη ποικιλία νέων λογισμικών (π.χ. Google Earth, Google Maps), αλλά και υπαρχόντων μαθησιακών αντικειμένων στο Φωτόδεντρο. Αν και σχεδιάστηκε στο πλαίσιο των θεματικών της Γεωγραφίας και της Φυσικής, το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται και για διαθεματική προσέγγιση.el12-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΥΠΑΙΘ όλα τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικά δικαιώματα όσων αναπτύχθηκαν ή αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου και χρηματοδοτήθηκαν από αυτό. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-SA v3.0 GR).yesno2003-12-31created-on2015-08-31published-on2021-02-15last-updated-on2015-08-31metadata-created-on2015-08-31metadata-published-on2021-02-15metadata-last-updated-on2003-12-31last-upgraded-or-created-ondisciplineGeography - Geology::Natural environment::Planet EarthGeography - Geology::Natural environment::Planet EarthdisciplinePhysics::Forces and motions::Newton's Third LawPhysics::Forces and motions::Newton's Third Laweducational objectivecognitivecognitiveteaching/learning approachcognitivistcognitivistisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9142hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/47388/ARISTARXOS-Hliako.png.jpg2015-01-01T00:00:00Z