2024-03-29T14:32:37Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/92942022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_10448Η ανάσταση του Λαζάρου με μορφή διαλόγουΆσκηση με θέμα την ανάσταση του Λαζάρου, την περιγραφή της στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη και την απόδοσή της στην ορθόδοξη ζωγραφική τέχνη. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με το ευαγγελικό κείμενο (Ιωάν. 11, 1-44, στο πρωτότυπο κείμενο και σε νεοελληνική απόδοση), η μελέτη της εικονογραφίας της σκηνής και η διαπίστωση ότι η χριστιανική τέχνη απεικόνιζε κάθε φορά το αντίστοιχο απόσπασμα της Αγίας Γραφής, λειτουργώντας ως «βιβλίο των αγραμμάτων».
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές αφενός να συμπληρώσουν το κείμενο της ευαγγελικής περικοπής και αφετέρου να δραματοποιήσουν τη σκηνή της ανάστασης του Λαζάρου, εξερευνώντας μια μεταβυζαντινή τοιχογραφία (16ος αιώνας) και προβάλλοντας τα λόγια καθεμίας από τις εικονιζόμενες μορφές.elανάσταση Λαζάρουθαύματα ΧριστούΙησούςΛάζαροςτοιχογραφίαανατολική τεχνοτροπίαδιάλογοςΒηθανία (Ιερουσαλήμ)1ος αιώνας μ.Χ.URIphotodentro:lor:8521/92941creator2013-07-29validator2014-11-01validator2015-03-16technical validator2015-03-31educational validator2015-06-30instructional designerteam coordinatoradaptation2018-10-11certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfunderfundingfundingfunding frameworkfunding frameworkprogram / projectprogram / project2010-2015duration2017-2018durationmain beneficiary / contractormain beneficiary / contractorsubcontractorsubcontractorcoordinator / leadercoordinator / leaderproject / program partnersproject / program partnersactionactionaction coordinator / leaderaction coordinator / leadersubcontractsubcontractsubcontractorsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authoritysupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher2.0URIphotodentro:lor:8521/9294metadata validator2015-09-04metadata validator2015-09-04metadata validator2018-06-15metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundermetadata fundingmetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata funding frameworkmetadata authoring program / projectmetadata authoring program / project2010-2015metadata authoring program / project duration2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractormain beneficiary / contractorsubcontractorsubcontractorcoordinator / leadercoordinator / leaderproject / program partnersproject / program partnersactionactionaction coordinator / leaderaction coordinator / leadersubcontractsubcontractsubcontractorsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authoritysupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/27168/58_diad_icon_anastasi_lazaros_dialogos_v.2_pidx0026909.zipapplication/zip4866577drill and practiceexplorationPT00H05M00Sprimarylower secondarylearnerteachermixedΟι μαθητές καλούνται να μελετήσουν το σχετικό απόσπασμα της Αγίας Γραφής, αποδοσμένο σε Νέα Ελληνικά, και να συμπληρώσουν τα κενά, με βάση τις φράσεις που τους δίνονται. Για την περαιτέρω διευκόλυνση των μαθητών, για κάθε κενό του κειμένου προβάλλεται η σωστή φράση, γραμμένη στο πρωτότυπο κείμενο. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται για τη μελέτη της εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας από τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες μέχρι σήμερα και μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των μαθημάτων τόσο των Θρησκευτικών όσο και των Αρχαίων Ελληνικών.el9-15Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών. Το κείμενο προέρχεται από το σχολικό βιβλίο Θρησκευτικών Β΄ Γυμνασίου (σ. 104-105). Η εικόνα προέρχεται από το λογισμικό Θρησκευτικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Το αντικείμενο δημιουργήθηκε με το Adobe Flash για το οποίο έχει αγοραστεί σχετική άδεια.yesnoAdobe Flash Professional 5.5@1.0Articulate Storyline 3@2.02019-03-18T11:40:00Z2019-03-18T11:40:00Z2015-09-04created-on2015-09-04published-on2019-03-18last-upgraded-on2019-03-18modified-on2022-11-09last-updated-on2015-09-04metadata-created-on2015-09-04metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-03-18last-upgraded-or-created-ondisciplineReligious Education::New Testament::MiraclesReligious Education::New Testament::Miraclesανάσταση Λαζάρουeducational objectivecognitive::knowledge::factualcognitive::knowledge::factualcognitive::process::to remembercognitive::process::to remembercognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachbehaviourist::drill and practisebehaviourist::drill and practisecognitivist::direct instructioncognitivist::direct instructionisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9294hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/58864/58_diad_icon_anastasi_lazaros_dialogos_v.2.jpg.jpg2015-01-01T00:00:00Z