2024-03-29T00:14:39Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/94022022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8626Η πόλη - κράτος κατά την αρχαιότηταΔιερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών και εννοιολογικής χαρτογράφησης, για την προσέγγιση του φαινομένου της πόλης - κράτους κατά την αρχαιότητα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης, μέσα από την αξιοποίηση ιστοριογραφικών κειμένων ως ιστορικών τεκμηρίων.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν τόσο πρωτογενείς όσο και δευτερογενείς πηγές, όπως αποσπάσματα από το έργο του Θουκυδίδη και του Αριστοτέλη και κείμενα σύγχρονων ξένων ιστορικών.elαρχαία Ελλάδαπόλη - κράτοςΑθήνααρχαία Ελλάδαγεωμετρικά έως κλασικά χρόνιαURIphotodentro:lor:8521/94021content editorinstructional designertechnical designersubject matter expertpedagogical coordinatorteam coordinatoradaptation2018-07-30certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfunderfundingfundingfunding frameworkfunding frameworkprogram / projectprogram / project2010-2015duration2017-2018durationmain beneficiary / contractormain beneficiary / contractorsubcontractorsubcontractorcoordinator / leadercoordinator / leaderproject / program partnersproject / program partnersactionactionaction coordinator / leaderaction coordinator / leadersubcontractsubcontractsubcontractorsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authoritysupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.5URIphotodentro:lor:8521/9402metadata validator2015-09-16metadata validator2018-07-30metadata validator2018-09-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundermetadata fundingmetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata funding frameworkmetadata authoring program / projectmetadata authoring program / project2010-2015metadata authoring program / project duration2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractormain beneficiary / contractorsubcontractorsubcontractorcoordinator / leadercoordinator / leaderproject / program partnersproject / program partnersactionactionaction coordinator / leaderaction coordinator / leadersubcontractsubcontractsubcontractorsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authoritysupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/47861/ma150_pidx0047571.zipapplication/zip1041000Μελετώ το ιστορικό υλικό, απαντώ στις δραστηριότητες "ανάγνωσης" των ιστορικών πηγών και δημιουργώ αρχείο με την εργασία μου.inquiryconceptual mapPT00H40M00Slower secondaryhigher secondarylearnerteachermixedΗ ανάγνωση ιστορικών πηγών για την πόλη - κράτος κατά την αρχαιότητα, με την αξιοποίηση δευτερογενών ιστοριογραφικών κειμένων, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερεύνησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για την πόλη - κράτος, να διακρίνουν επιμέρους χαρακτηριστικά γνωρίσματα και λειτουργίες, να αποσαφηνίσουν την έννοια της πόλης - κράτους μεταξύ άλλων συναφών σύγχρονων όρων, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος και να διαμορφώσουν την προσωπική τους ιστορική αφήγηση. Η διαδικασία ανατροφοδότησης επιτρέπει την εκ νέου διαμόρφωση των απαντήσεων με τις αλλαγές που κρίνονται απαραίτητες, με την ενεργό εμπλοκή τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού.el12-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.yesnoArticulate Storyline 2.0@1.0Articulate Storyline 3.0@1.52019-05-31T09:04:53Z2019-05-31T09:04:53Z2015-09-16created-on2015-09-16published-on2019-07-17last-upgraded-on2019-07-17modified-on2022-11-09last-updated-on2015-09-16metadata-created-on2015-09-16metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-07-17last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Institutions, political organizationHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Institutions, political organizationdisciplineHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Social organization and everyday lifeHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Social organization and everyday lifeeducational objectivecognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::cognitive apprenticeshipconstructivist::cognitive apprenticeshipisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9402hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/47858/ma150.zip.jpg2015-01-01T00:00:00Z