2024-03-29T13:36:29Zhttp://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/94792023-11-07T19:44:03Zhdl_8521_8626Οι φρυκτωρίες στην αρχαία ΕλλάδαΔιερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικής πηγής, με την αξιοποίηση αποσπάσματος αρχαίας τραγωδίας, για τις φρυκτωρίες και τη χρήση τους στην αρχαία Ελλάδα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης.
Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει πληροφοριακό υλικό για τη θέση και τη χρήση των φρυκτωριών στην αρχαιότητα, ένα απόσπασμα από την τραγωδία του Αισχύλου «Αγαμέμνων», με θέμα τη μετάδοση της είδησης για την πτώση της Τροίας, καθώς και έναν διαδραστικό χάρτη, στον οποίο αποτυπώνεται η μετάδοση του μηνύματος αυτού, μέσω φρυκτωριών.elαρχαία ΕλλάδαεπικοινωνίαφρυκτωρίεςΤρωικός πόλεμοςμη λεκτική επικοινωνίααρχαία Ελλάδααρχαίοι χρόνοιURIphotodentro:lor:8521/94791content editorinstructional designertechnical designersubject matter expertpedagogical coordinatorteam coordinatorcertifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project2010-2015durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/9479metadata validator2015-10-04metadata validator2015-10-04metadata validator2018-09-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2010-2015metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/48322/ma180_pidx0048030.zipapplication/zip2695125Adobe Flash Playerplug-innonenoneΕπιλέγω θεματική κατηγορία και μελετώ το ιστορικό υλικό.inquiryPT00H20M00Sprimarylower secondaryhigher secondarylearnerteacherexpositiveΗ ανάγνωση ιστορικής πηγής για τις φρυκτωρίες στην αρχαία Ελλάδα, με την αξιοποίηση αποσπάσματος τραγωδίας του Αισχύλου, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερεύνησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για τον τρόπο χρήσης των φρυκτωριών ως μέσων επικοινωνίας, να διακρίνουν και να προσδιορίσουν γεωγραφικά τον τρόπο μετάδοσης των σχετικών μηνυμάτων, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος και να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις της ευρύτερης ιστορικής περιόδου.el6-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.yesno2015-10-04created-on2015-10-04published-on2022-11-09last-updated-on2015-10-04metadata-created-on2015-10-04metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2015-10-04last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Technology and scienceHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Technology and sciencedisciplineHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Social organization and everyday lifeHistory::Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)::Social organization and everyday lifeeducational objectivecognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::cognitive apprenticeshipconstructivist::cognitive apprenticeshipisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9479hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/48319/ma180.zip.jpg2015-01-01T00:00:00Z