ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ




   


Θεματική ενότητα: ΑΕΡΑΣ

Το εκπαιδευτικό υλικό της ενότητας απευθύνεται σε μαθητές των Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού.
Προτεινόμενος Χρόνος: έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει δυνατότητα να αναπτυχθεί ως ένα σχέδιο εργασίας 6 ωρών.
Η θεματική ενότητα είναι χωρισμένη σε υποενότητες. Κάθε υποενότητα χωρίζεται σε οθόνες όπου οι μαθητές εκτελούν δραστηριότητες με στόχο την πληρέστερη εξέταση της ενότητας.
Οι υποενότητες της θεματικής ενότητας ΑΕΡΑΣ είναι οι ακόλουθες:

1. Αέρας…ΑΝΑπνοή ζωής
Στην υποενότητα αυτή οι μαθητές εμπλεκόμενοι σε συνεργατικές διερευνητικές δραστηριότητες ενημερώνονται για τον αέρα και τη σημασία του για τη ζωή στον πλανήτη.

Συνοπτικά οι οθόνες αυτής της υποενότητας είναι οι ακόλουθες:

Οθόνη 1: Αέρας… πνοή ζωής
Οθόνη 2: Από τι αποτελείται ο αέρας;
Οθόνη 3: Η ατμόσφαιρα: Μια «θάλασσα»… αέρας
Οθόνη 4: Τα στρώματα της ατμόσφαιρας
Οθόνη 5: Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Οθόνη 6: Το φαινόμενο του θερμοκηπίου: Η «ασπίδα» της ζωής στη Γη
Οθόνη 7: Όζον: Το «αντιηλιακό» του πλανήτη Γη

2. Η ρύπανση της ατμόσφαιρας
Με τη μεθοδολογία επίλυσης προβλήματος οι μαθητές προσεγγίζουν και μελετούν το παγκόσμιο πρόβλημα της ρύπανσης της ατμόσφαιρας και τις επιπτώσεις του στους ζωντανούς οργανισμούς και το περιβάλλον γενικότερα.

Συνοπτικά οι οθόνες αυτής της υποενότητας είναι οι ακόλουθες:

Οθόνη 1: Η ρύπανση της ατμόσφαιρας
Οθόνη 2: Οι ανθρώπινες δραστηριότητες και η ατμοσφαιρική ρύπανση
Οθόνη 3: Επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης: στην υγεία του ανθρώπου
Οθόνη 4: Επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης: στη θερμοκρασία του πλανήτη
Οθόνη 5: Επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης: στο φαινόμενο του θερμοκηπίου
Οθόνη 6: Επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης: στο στρώμα του όζοντος
Οθόνη 7: Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;
Οθόνη 8: Ένα ΟΙΚΟ…λογικό ταξίδι
Οθόνη 9: Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων

3. Μελέτη περίπτωσης: το «νέφος» της Αθήνας
Το περιβαλλοντικό πρόβλημα του νέφους στην Αθήνα, αποτελεί μια μελέτης περίπτωσης, η οποία είναι αρκετά γνωστή στους μαθητές. Στη συγκεκριμένη υποενότητα αναδεικνύεται το πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες είναι δυνατό να αλλάξουν το περιβάλλον και να προκαλέσουν σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα.
Σε κάθε μια από τις θεματικές ενότητες υπάρχουν συγκεκριμένα φύλλα εργασίας τα οποία συμβαδίζουν με τις «οθόνες» της υποενότητας καθώς και τις δραστηριότητες που υπάρχουν σε αυτές. Για παράδειγμα στην υποενότητα: «Αέρας…ΑΝΑπνοή ζωής» υπάρχουν 7 οθόνες οι οποίες συνοδεύονται από δύο φύλλα εργασίας. Τα φύλλα εργασίας αποτελούν μια πρόταση για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού, χωρίς να είναι η μοναδική, και είναι χρήσιμο οι μαθητές να τα έχουν μπροστά τους εκτυπωμένα, όσο εργάζονται με το προτεινόμενο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό.

Συνοπτικά οι οθόνες αυτής της υποενότητας είναι οι ακόλουθες:

Οθόνη 1: Ένα «σύννεφο» πάνω από την Αθήνα
Οθόνη 2: Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα
Οθόνη 3: Σταθμοί μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αττική
Οθόνη 4: Μέτρηση καπνού… στην Αριστοτέλους
Οθόνη 5: Ο ημερήσιος τύπος και το νέφος της Αθήνας
Οθόνη 6: Τα μέτρα κατά της ρύπανσης

 

     







 Οθόνες:     1   2   3   4   5