|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θεματική ενότητα: ΕΔΑΦΟΣ Το εκπαιδευτικό υλικό της ενότητας απευθύνεται σε μαθητές των τάξεων Δ', Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Χρόνος: έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει δυνατότητα να αναπτυχθεί ως ένα σχέδιο εργασίας τουλάχιστον 6 ωρών. Κοινωνική οργάνωση: η παιδαγωγική αξιοποίηση της θεματικής ενότητας «Το έδαφος του πλανήτη μας» προβλέπει ποικιλία δραστηριοτήτων που μπορούν να γίνουν ατομικά και ομαδικά με έμφαση πάντως στη συνεργατική διερεύνηση και στη συνεργατική επίλυση προβλήματος. Σε κάθε θεματική υποενότητα περιέχονται συγκεκριμένα φύλλα εργασίας που συμβαδίζουν με τις «οθόνες» της υποενότητας και τις δραστηριότητες που υπάρχουν αυτές. Για παράδειγμα στην υποενότητα «Έδαφος και υπέδαφος: Τα θεμέλια της ζωής» υπάρχουν 5 οθόνες που συνοδεύονται από δυο φύλλα εργασίας τα οποία οι μαθητές είναι απαραίτητο να τα έχουν στη διάθεσή τους τυπωμένα, όταν εργάζονται με το προτεινόμενο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό. Τα προτεινόμενα φύλλα εργασίας αποτελούν μια πρόταση (φυσικά όχι τη μοναδική) για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού. Κατά την άποψή μας, τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να μετασχηματίζονται και να αξιοποιούνται από το Δ με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των μαθητών του και των δεξιοτήτων που αυτοί κατέχουν ή/και οικειοποιούνται σταδιακά. Ενεργοποιώντας τις υπερσυνδέσεις οδηγούμαστε στην παρουσίαση των διδακτικών στόχων των υποενοτήτων της κάθε θεματικής ενότητας, στην αναλυτική παρουσίαση των οθονών των υποενοτήτων και σε προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίησή τους: Οι υποενότητες της θεματικής ενότητας «Το έδαφος του πλανήτη μας» είναι οι ακόλουθες: 1. Το
έδαφος και το υπέδαφος: Τα θεμέλια της ζωής Οθόνη
1: Γεώσφαιρα: «ταξιδεύουμε» στο εσωτερικό της Γης 2 Το
παγκόσμιο πρόβλημα της υποβάθμισης του εδάφους Οθόνη
1: Τι σημαίνει υποβάθμιση του εδάφους του πλανήτη; 3 Τα
ορυκτά καύσιμα του πλανήτη εξαντλούνται Οθόνη
1: «Ανανεώσιμες» και «Μη ανανεώσιμες πηγές» ενέργειας Ι |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
..... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||