Κείμενα οδηγιών

 

Στη σελίδα αυτή θα διαβάσετε αυθεντικά κείμενα οδηγιών από διάφορες πηγές. Πώς συμβάλλει η επιλογή της ρηματικής μορφής στο ύφος του κειμένου; Για τι είδους περιστάσεις επικοινωνίας και τι είδους αποδέκτες/αποδέκτριες θεωρείτε κατάλληλη την κάθε επιλογή;

Πατώντας πάνω σε κάθε απόσπασμα μεταφέρεστε στο πλήρες κείμενο οδηγιών από το οποίο προέρχεται. Ορισμένα κείμενα περιλαμβάνουν και άλλα στοιχεία εκτός από τη γλώσσα. Θεωρείτε ότι τα στοιχεία αυτά συνεισφέρουν στην αποτελεσματικότητα του κειμένου; Αν ναι, με ποιον τρόπο;

 

Οδηγίες για την εκτέλεση σωματικής άσκησης

image

[πηγή: Φυσική Αγωγή Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου]

 

Οδηγίες πρώτων βοηθειών

image

[πηγή: Πρώτες Βοήθειες στο Σχολείο]

 

Οδηγίες προς ποδηλάτες/ποδηλάτισσες μικρής ηλικίας -1

image

[πηγή: Εσύ και το ποδήλατό σου!]

 

Οδηγίες για τη δημιουργία βίντεο

image

[πηγή: Αισθητική Αγωγή - Εικαστικά, Γ΄ Γυμνασίου]

 

Οδηγίες ορισμού αρχικής σελίδας στον φυλλομετρητή

image

[πηγή: Mozilla Support]

 

Οδηγίες κατασκευής μοντέλου (στην προκειμένη περίπτωση, υδρογείου σφαίρας)

image

[πηγή: Εφαρμογές Λογισμικού Γ΄ Λυκείου - Επιλογής (στο πλήρες κείμενο θα βρείτε κι άλλον τρόπο παροχής οδηγιών)]

 

Οδηγίες για το σχεδιασμό ραδιοφωνικής εκπομπής

mage

[πηγή: Αισθητική Αγωγή - Μουσική Γ΄ Γυμνασίου, εν. «Είμαστε στον αέρα!»]

 

Συνταγή

image

[πηγή: Σχολικά Μαγειρέματα]

 

Οδηγίες προς ποδηλάτες/ποδηλάτισσες μικρής ηλικίας -2

mage

[πηγή: Εσύ και το ποδήλατό σου!]

 

Οδηγίες προς ποδηλάτες/ποδηλάτισσες μικρής ηλικίας -3

image

[πηγή: Εσύ και το ποδήλατό σου!]

 

Οδηγίες συντήρησης οργάνων σχεδίασης

mage

[πηγή: Γραμμικό Σχέδιο Β΄ Λυκείου - Επιλογής, κεφ. 2]

 

Οδηγίες κατασκευής παραλληλογράμμου σε ενεργητική και παθητική σύνταξη

image

[πηγή: Γλώσσα Ε΄ Δημοτικού]

 

Οδηγίες παρασκευής ροφήματος

image

[πηγή: φακελάκι τσαγιού - ατομική συσκευασία]

info