ΕΝΟΤΗΤΑ 2: «Μηχανές - επικοινωνία - ενημέρωση»
Σχέδιο εργασίας 2.1: «Μηχανές - επικοινωνία - ενημέρωση»

Παρουσίαση του σχεδίου εργασίας «Μηχανές - επικοινωνία - ενημέρωση»

 

Το σχέδιο εργασίας απευθύνεται στις Α΄, Β', Γ΄ και Δ' τάξεις Δημοτικού.


   
4. Ο παππούς ο Γουτεμβέργιος

Στόχοι

Οι μαθητές:

   να επιλύσουν σταυρόλεξο

   να επιλέξουν και να συμπληρώσουν προτάσεις με τις σωστές κάθε φορά λέξεις

Γλωσσικοί Στόχοι

  να συμπληρώσουν προτάσεις χρησιμοποιώντας ορολογία που αφορά στα μέσα έντυπης επικοινωνίας και ενημέρωσης

   να. λύσουν σταυρόλεξο

Διακλαδικές διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-   να συμπληρώσουν κενά σε προτάσεις που δίνονται

-   να αναζητήσουν την σωστή ορολογία λέξεων που σχετίζονται με τα μέσα έντυπης επικοινωνίας και ενημέρωσης

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:

-   χρησιμοποίηση βασικών μαθηματικών εννοιών (οριζόντια, κάθετα)

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

Αλληλεπίδραση (μέσω έντυπων μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης)

Επικοινωνία (έντυπη επικοινωνία)

Ομοιότητα - διαφορά (έντυπων μορφών επικοινωνίας

Σύστημα - σύμβολα (η έντυπη επικοινωνία προϋποθέτει τη χρήση συμβολικών  συστημάτων)

Διαθεματικές Δεξιότητες

Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ανάγνωση, γραφή)

Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων πληροφόρησης και επικοινωνίας

Πηγές - Υλικό

Έρευνα σε λεξικά και στο λογισμικό

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ,  επισκέψεις κ.λπ.)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Σε αυτό το φύλλο εργασίας οι μαθητές καλούνται να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους που σχετίζονται με τα έντυπα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης

 Αρχικά επιλύουν σχετικό σταυρόλεξο και στη συνέχεια καλούνται να συμπληρώσουν με συγκεκριμένες λέξεις τα κενά των προτάσεων στη δραστηριότητα που ακολουθεί.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μισή περίπου διδακτική ώρα. Μπορεί να διατεθεί χρόνος στις ομάδες να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες του λογισμικού, όπως για παράδειγμα αυτές που αφορούν στη δημιουργία αφίσας και εφημερίδας.