Πρόκειται για
το πρώτο χρονολογημένο έργο του που διασώθηκε - μια τεράστιων διαστάσεων
νωπογραφία στον Καθεδρικό Ναό της Φλωρεντίας, όπου απεικονίζεται ένας
έφιππος ανδριάντας, ένα μνημείο του άγγλου μισθοφόρου ηγέτη Σερ Τζον
Χάουγουντ, ο οποίος υπηρέτησε την πόλη της Φλωρεντίας πιστά επί δεκαοκτώ
χρόνια. Η νωπογραφία μιμείται το ύφος του μπρούντζινου έφιππου ανδριάντα
του Φάβιου Μάξιμου, νικητή του Αννίβα, ο οποίος βρισκόταν μπροστά στο
Καπιτώλιο της Ρώμης. Το έργο του Ουτσέλο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον,
καθώς η σαρκοφάγος και η βάση του ανδριάντα παριστάνονται σαν να τις
βλέπουμε από κάτω, ενώ ο αναβάτης και το άλογο είναι ζωγραφισμένα σε
κανονικό προφίλ. Απέδιδε τη γοητεία μέσα από την προοπτική, που είναι
βασικό χαρακτηριστικό του ύφους του.