AΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

 

 

 

Βιβλίο Μαθητή

Παίζω Ελλάδα

Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ανάδοχος Φορέας Έργου

Ένωση Φυσικών προσώπων

 

Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Ανακαλύπτω τον κόσμο μέσα από τον υπολογιστή»

Συντονίστρια έργου: Νικολέτα Γιαννούτσου

Εκπαιδευτική ομάδα: Μιχάλης Αργύρης, Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Επιμέλεια: Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Υπεύθυνη παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: Αννέτε Φώσβινκελ

 

 

Συγγραφέας : Στασινή Φράγκου


 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

Παίζω Ελλάδα 1

Φύλλο Εργασίας 1:Παίζω- Πρωτεύουσες. 1

Φύλλο Εργασίας 2: Παίζω-Γεωγραφικά Διαμερίσματα Ι. 2

Φύλλο Εργασίας 3: Παίζω-Γεωγραφικά Διαμερίσματα ΙΙ. 5

Φύλλο Εργασίας 4: Παίζω-Διατυπώνω Ερωτήσεις. 8

 

 


Παίζω Ελλάδα

Φύλλο Εργασίας 1:Παίζω- Πρωτεύουσες

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                      ______________________

Με την βοήθεια του πίνακα στο μικρόκοσμο Άτλαντας της Ελλάδας (αρχείο greekatlas.mwd) συμπληρώστε το παρακάτω σταυρόλεξο.

 

 

Κ1

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κ2

 

 

 

 

 

 

Ο3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κ3

 

 

 

 

Ο4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κ4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οριζόντια

Κάθετα

Ο1. Πρωτεύουσα του νομού Ευρυτανίας.

Κ1. Πρωτεύουσα του νομού Κεφαλονιάς.

Ο2. Πρωτεύουσα του νομού Ροδόπης

Κ2. Πρωτεύουσα του νομού Ηλείας.

Ο3. Πρωτεύουσα του νομού Αρκαδίας.

Κ3. Πρωτεύουσα του νομού Φωκίδας.

Ο4. Πρωτεύουσα του νομού Πέλλας.

Κ4. Πρωτεύουσα του νομού Χίου.

Ο5. Πρωτεύουσα του νομού Μαγνησίας.

 


Φύλλο Εργασίας 2: Παίζω-Γεωγραφικά Διαμερίσματα Ι

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                      ______________________

Δραστηριότητα 1. Με τη βοήθεια του δασκάλου σας επιλέξτε ένα γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας.

 

 

Δραστηριότητα 2. Επιλέξτε όλους τους νομούς του γεωγραφικού διαμερίσματος που μελετάτε. Για να πραγματοποιήσετε αυτήν την εργασία μπορείτε να ψάξετε όλες τις γραμμές του πίνακα.

Μπορείτε όμως να βρείτε όλους τους νομούς ενός γεωγραφικού διαμερίσματος χρησιμοποιώντας τη ψηφίδας Ερώτηση. Ακολουθήστε τα βήματα συσχετίζοντάς τα με την εικόνα 1:

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να βρείτε όλους τους νομούς της Θεσσαλίας. Τι κοινό έχουν αυτοί οι νομοί;

 

 

Εικόνα 1

1ο Βήμα: Οι νομοί που αναζητάτε έχουν στον πίνακα, στη στήλη Γεωγραφικό Διαμέρισμα, τη λέξη Θεσσαλία. Στη ψηφίδα Ερώτηση κάνετε διπλό κλικ στη λέξη Γεωγραφικό Διαμέρισμα στο αριστερό μέρος της ψηφίδας (Εικόνα 1, 1ο Βήμα). Τότε η λέξη Γεωγραφικό Διαμέρισμα θα εμφανιστεί στην θέση 5 (Εικόνα 1).

2ο Βήμα: Σε αυτό το πεδίο (Γεωγραφικό Διαμέρισμα) θα πρέπει να υπάρχει μία και μόνο λέξη, η λέξη Θεσσαλία. Κάντε λοιπόν ένα κλικ στο σύμβολο = (Εικόνα 1, 2ο Βήμα).

3ο Βήμα: Οι νομοί που αναζητάτε έχουν στο πεδίο Γεωγραφικό Διαμέρισμα τη λέξη Θεσσαλία. Επομένως στο δεξί μέρος του παραθύρου κάντε διπλό κλικ στην λέξη Θεσσαλία (Εικόνα 1, 2ο Βήμα).

Η ερώτηση τώρα θα έχει την μορφή: Γεωγραφικό Διαμέρισμα =Θεσσαλία θέση 5 (Εικόνα 1).

4ο Βήμα: Για να εμφανιστεί η απάντηση θα πρέπει να πατήσετε το κουμπί που βρίσκεται πάνω αριστερά στη ψηφίδα Ερώτηση (Εικόνα 1, 4ο Βήμα). Η απάντηση τότε εμφανίζεται στη Ψηφίδα Σύνολο μέσα σε μία έλλειψη. Αν δεν υπάρχει αυτή η έλλειψη δημιουργήστε την. Οι νομοί της Θεσσαλίας έχουν επιλέγει και στον πίνακα με χρώμα μπλε.

 

 


Δραστηριότητα 3. Συμπληρώστε τα στοιχεία των νομών στον πίνακα που ακολουθεί.

Γεωγραφικό Διαμέρισμα:

α/α

Νομός

Έκταση (τετ. χλμ)

Πληθυσμός

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Φύλλο Εργασίας 3: Παίζω-Γεωγραφικά Διαμερίσματα ΙΙ

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                      ______________________

 

Δραστηριότητα 1: Ποια είναι η συνολική έκταση του Γεωγραφικού Διαμερίσματος;

 

Για να υπολογίσετε τη συνολική έκταση του Γεωγραφικού διαμερίσματος που μελετάτε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ψηφίδας Σύνολο. Για να το πετύχετε αυτό ακολουθήστε τα βήματα:

Επιλέξτε με την βοήθεια της ψηφίδας Ερώτηση τους νομούς του γεωγραφικού διαμερίσματος που μελετάτε (Φύλλο Εργασίας 2, Δραστηριότητα 2).

1ο Βήμα: Ενεργοποιήστε το κουμπί Υπολογισμός (κουμπί 3, εικόνα 1).

2ο Βήμα: Επιλέξτε την Υπολογιστική Λειτουργία Σύνολο στο διπλανό παράθυρο (6, εικόνα 1).

3ο Βήμα: Επιλέξτε το πεδίο στο οποίο θα συμβεί αυτός ο υπολογισμός δηλαδή Έκταση στο δεύτερο παράθυρο (7, εικόνα 1).

Εικόνα 1

 

Η συνολική έκταση του …………………………………………. είναι ………………………………… τετ.χλμ..

Δραστηριότητα 2: Υπολογίστε το συνολικό πληθυσμό των κατοίκων που ζουν στο γεωγραφικό διαμέρισμα που μελετάτε. Ακολουθήστε μία παρόμοια διαδικασία όπως στη δραστηριότητα 1.

 

Ο πληθυσμός των κατοίκων του ……………………………………. είναι …………………………….. κάτοικοι.

 

Δραστηριότητα 3: Υπολογίστε την συνολική έκταση της Ελλάδας καθώς και το συνολικό πληθυσμό της. Υπολογίστε πόσο, επί της εκατό (%), είναι η έκταση του Γεωγραφικού διαμερίσματος που μελετάτε σε σχέση με τη συνολική έκταση της Ελλάδας.

Υπολογίστε πόσο, επί της εκατό (%), είναι ο πληθυσμός του Γεωγραφικού διαμερίσματος που μελετάτε σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό της Ελλάδας.

Συμπληρώστε με τα στοιχεία αυτά την τελευταία σελίδα του φύλλου εργασίας.


Μελέτη της Έκτασης και του Πληθυσμού του γεωγραφικού διαμερίσματος

 

……………………………………………………………………………..

 

Το γεωγραφικό διαμέρισμα  ……………………………………………… έχει …………… νομούς. Καταλαμβάνει έκταση ίση με ………………………..τετ. χλμ. που αντιστοιχεί στο …………………% της έκτασης της Ελλάδας. Έχει πληθυσμό ………………………………… κατοίκους. Ο πληθυσμός του είναι το …………………………..% επί του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας.

 

Σύγκριση της έκτασης και του πληθυσμού του γεωγραφικού διαμερίσματος με την υπόλοιπη Ελλάδα

 

Πλαίσιο κειμένου: Έκταση

 

 

Υπόμνημα                  Χρώμα

Γεωγραφικό Διαμέρισμα:

Υπόλοιπη Ελλάδα:

 

Πλαίσιο κειμένου: Πληθυσμός

 

 

Υπόμνημα                  Χρώμα

Γεωγραφικό Διαμέρισμα:

Υπόλοιπη Ελλάδα:

 

 


Φύλλο Εργασίας 4: Παίζω-Διατυπώνω Ερωτήσεις

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                      ______________________

Με την βοήθεια  του ψηφιακού άτλαντα της Ελλάδας (αρχείο greekatlas.mwd) φτιάξτε ερωτήσεις και συμπληρώστε το φύλλο εργασίας.

 

 

 


              *********************************************************

Το εκπαιδευτικό πακέτο

«ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ»

αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:

Πράξη:

ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία.

(2003-2007)   http://pleiades.cti.gr

Ενότητα:

ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων

 

Τελικός Δικαιούχος

(Φορέας Υλοποίήσης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου):

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ)   (http://www.cti.gr/)

Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)

Χρηματοδότηση:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ

Ανάδοχος Φορέας Έργου

ΕΝΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

 

Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Όνομα έργου»

Συντονίστρια έργου: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Εκπαιδευτική ομάδα: Δρ. Μιχάλης Αργύρης, Δρ. Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου, Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

Τεχνική ομάδα:

Επιμέλεια: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Υπεύθυνος/οι παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ:

Αννέττε Φώσβινκελ

Τρέχουσα Έκδοση Εκπαιδευτικού Πακέτου

Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008

 

        ***************************************************************

 


 

 

 

 

 

 

 

Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:

 

Πράξη:

ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία.

(2003-2007)   http://pleiades.cti.gr

Ενότητα:

ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων

Τελικός Δικαιούχος

(Φορέας Υλοποίησης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου):

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ)   (http://www.cti.gr/)

Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)

Χρηματοδότηση:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ