|
|
|||
Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΞΕΝΙΤΙΑ - ΡΩΣΙΑ
|
|||
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ "ΣΤΕΦΑΝΙΑ"
|
|||
Ένας από τους κυριότερους σκοπούς γραμμένους στο καταστατικό της κοινότητάς μας είναι η διατήρηση και ανάπτυξη του πολύπλευρου ελληνικού πολιτισμού. Όταν ιδρύθηκε η Κοινότητα τα πιο καλοδιατηρημένα αποσπάσματα του πλούσιου πολιτισμού ήταν οι ποντιακοί χοροί που παρουσιάζονταν γενικά στους ελληνικούς γάμους. Γι' αυτό στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου της επανιδρυμένης Κοινότητας των ελλήνων πάρθηκε η απόφαση για την ίδρυση συγκροτήματος ποντιακών χορών. |
|||
Ο σκοπός ήταν η διατήρηση και η ανάπτυξη χορευτικών
παραδόσεων των ποντίων. Συμμετέχοντας στις μαζικές εκδηλώσεις οι
χορευτές που χορεύουν με απλό ντύσιμο εκλαϊκεύουν ελληνικούς χορούς
μεταξύ των ελλήνων του Πιατιγκόρσκ. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι πετύχαμε τους σκοπούς που βάλαμε στην αρχή. Σίγουρα δεν υπάρχει τώρα ούτε ένας έλληνας ο οποίος συμμετέχει στις εθνικές γιορτές και διάφορες εκδηλώσεις που να μην ξέρει να χορεύει παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς. |
|||
Μετά την συμμετοχή της χορογράφου μας (της
Μαρίνας Μπορζίλοβα) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους χορογράφους που
οργάνωσε η Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού το 1999 στα Καλαμάτα
(Ελλάδα) το ρεπερτόριο του συγκροτήματος εμπλουτίστηκε με παραδοσιακούς
ηπειρωτικούς και νησιώτικους χορούς.
Στα 10 χρόνια ύπαρξης του συγκροτήματος προσωπικό του ανανεώθηκε πολλές φορές. Το 1998 το συγκρότημα «Στεφανία» πήρε μέρος στην έναρξη της Παγκόσμιας Ολυμπιάδας της νεολαίας στην Μόσχα. Πολλές φορές το «Στεφανία» συμμετείχε στις διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, οργανωμένες όπως και στο Πιατιγκόρσκ έτσι και στις άλλες περιοχές της Ρωσίας. |
|||
Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και τα
προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκρότημα. Η κοινότητα δεν έχει
αίθουσα για μαθήματα χορού, αποθήκη για φύλαξη των στολών, των μουσικών
οργάνων και ηχητικών συσκευών. Είμαστε σίγουροι ότι αυτό το πρόβλημα θα
λυθεί σύντομα με την βοήθεια των Ελλήνων επιχειρηματιών του
Πιατιγκόρσκ. Καλό θα ήταν να συνεργαζόμαστε με την ελληνική πλευρά στην
εκμάθηση των μουσικών μας και των χορογράφων μας, μάλιστα νομίζουμε ότι
αυτό είναι μόνο ζήτημα χρόνου.
|
|||
|
||||