AΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

 

 

 

Βιβλίο Μαθητή

Μάντεψε ποιος

Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008

 

 

 


 

 

 

 

 

Ανάδοχος Φορέας Έργου

Ένωση Φυσικών προσώπων

 

Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Ανακαλύπτω τον κόσμο μέσα από τον υπολογιστή»

Συντονίστρια έργου: Νικολέτα Γιαννούτσου

Εκπαιδευτική ομάδα: Μιχάλης Αργύρης, Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Επιμέλεια: Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Υπεύθυνη παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: Αννέτε Φώσβινκελ

 

Συγγραφέας : Μιχάλης Αργύρης


 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

Μάντεψε Ποιος 1

Οδηγίες Παιχνιδιού. 1

Φύλλο Εργασίας 1. 5

Φύλλο Εργασίας 2. 7

 

 


Μάντεψε Ποιος

Οδηγίες Παιχνιδιού

Στόχος του παιχνιδιού είναι να βρεις το πρόσωπο που έχει επιλέξει ο υπολογιστής κάνοντας όσο το δυνατόν λιγότερες ερωτήσεις. Γι’ αυτό θα πρέπει να σκέφτεσαι καλά τι ερωτήσεις θα κάνεις.

 

Συμβουλή : Προσπάθησε να κάνεις ερωτήσεις που αφορούν όσο το δυνατόν περισσότερο πρόσωπα.

 

 

Πώς κάνουμε μια ερώτηση

  1. Κάνε διπλό κλικ πάνω στο στοιχείο που σε ενδιαφέρει. Αν για παράδειγμα θέλεις να ρωτήσεις αν το πρόσωπο που έχει επιλέξει ο υπολογιστής είναι άνδρας τότε κατ’ αρχήν θα πρέπει να κάνεις διπλό κλικ πάνω στο ΦΥΛΟ.

 

 

 

  1. Στη συνέχεια κάνε κλικ στο    =

 

 

 

 

 

 

 

  1. Τέλος κάνε κλικ στο ΑΝΔΡΑΣ

 

 

 

 

 

 

  1. Κάνε κλικ πάνω στο εικονίδιο  που είναι πάνω αριστερά

 

 

  1. Στο δεξί μέρος της οθόνης θα δεις να μπαίνουν σε ένα κύκλο όλα τα πρόσωπα που είναι άνδρες. Έτσι μπορείς να ξέρεις κάθε φορά αν η ερώτηση που κάνεις αφορά λίγα ή πολλά πρόσωπα.

 

 

 

Ταυτόχρονα στο αριστερό μέρος της οθόνης χρωματίζονται όλα τα πρόσωπα που είναι άνδρες.

 

 

 

 

  1. Για να δεις αν το πρόσωπο που επέλεξε ο υπολογιστής είναι άνδρας δεν έχεις παρά να πατήσεις το εικονίδιο

 

 

  1. Θα εμφανιστεί η απάντηση του υπολογιστή και ταυτόχρονα θα καταγραφεί ο αριθμός της ερώτησης.

 

 

 

 

  1. Παράλληλα στο δεξί μέρος της οθόνης θα καταγραφεί η ερώτηση που έκανες. Αυτό θα σε βοηθήσει  ώστε να μην κάνεις την ίδια ερώτηση στη συνέχεια. Μην ξεχνάς ότι στόχος σου είναι να βρεις το πρόσωπο που επέλεξε ο υπολογιστής με όσο το δυνατό λιγότερες ερωτήσεις.

 

 

 

Πως σβήνουμε τα πρόσωπα που δεν μας ενδιαφέρουν

 

Στο παράδειγμα που κάναμε παραπάνω, είδαμε ότι το πρόσωπο που επέλεξε ο υπολογιστής είναι άνδρας. Επομένως πρέπει να συνεχίσουμε το ψάξιμο ανάμεσα στους άνδρες και να σβήσουμε όλα τα πρόσωπα που είναι γυναίκες. Πως μπορείς να το κάνεις αυτό;

 

Στο κάτω μέρος της οθόνης σου υπάρχουν δύο κουμπιά που μπορούν να σε βοηθήσουν.

 

 

  1. Πάτησε το κουμπί που βρίσκεται δεξιά.

 

  1. Διάλεξε από τον κατάλογο που θα εμφανιστεί το στοιχείο που σε ενδιαφέρει. Στο παράδειγμά μας θέλουμε να σβήσουμε τις γυναίκες. Γι’ αυτό στο αριστερό κουμπί θα διαλέξουμε το στοιχείο ΦΥΛΟ

  1. και στο κουμπί δεξιά θα διαλέξουμε το στοιχείο ΓΥΝΑΙΚΑ.

 

 

 

Όταν είσαι έτοιμος

 

 

 

  1. Πάτησε το κουμπί ΣΒΗΣΕ και θα σβηστούν όλα τα πρόσωπα που είναι γυναίκες. Θα έχουν μείνει μόνο οι άνδρες.

 

 

 

Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να κάνεις ερωτήσεις και να χρησιμοποιείς τις απαντήσεις του υπολογιστή για να σβήνεις όσα πρόσωπα δεν σε ενδιαφέρουν μέχρι να βρεις το πρόσωπο εκείνο που επέλεξε ο υπολογιστής.

 

Καλή διασκέδαση

 


Φύλλο Εργασίας 1

 

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                       ______________________

 

Για κάθε ερώτηση που κάνετε σημειώστε τα παρακάτω στοιχεία

  1. Ποια ήταν η ερώτηση;

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

  1. Ποιος ή ποια την έκανε;  

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

  1. Πόσα ονόματα υπήρχαν στη βάση δεδομένων (αριστερά στην οθόνη) ΠΡΙΝ κάνετε την ερώτηση;

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

 

  1. Πόσα ονόματα υπήρχαν στη βάση δεδομένων (αριστερά στην οθόνη) ΜΕΤΑ την ερώτηση που κάνατε;

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________
Φύλλο Εργασίας 2

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                       ______________________

 

1/ Παρατηρήστε προσεκτικά τις εικόνες που φαίνονται στο δεξί μέρος της οθόνης. Μπορείτε να βλέπετε τις διάφορες εικόνες πατώντας τα δύο βελάκια που βρίσκονται στο κάτω μέρος. Με το αριστερό βελάκι θα δείτε την προηγούμενη εικόνα και με το δεξί την επόμενη.

 

Γράψτε μια μικρή περιγραφή για τρία διαφορετικά πρόσωπα

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

 

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

 

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________


2/ Διαβάστε προσεκτικά τις περιγραφές που γράψατε και προσπαθήστε να απαντήσετε τις δύο παρακάτω ερωτήσεις:

α. Ποια χαρακτηριστικά του κάθε ανθρώπου χρησιμοποιήσατε για να τον / την περιγράψετε;

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

β. Ποια χαρακτηριστικά χρησιμοποιήσατε περισσότερο; Υπάρχουν κάποια που χρησιμοποιήσατε και στις τρεις περιγραφές που κάνατε;

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

 

 


              *********************************************************

Το εκπαιδευτικό πακέτο

«ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ»

αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:

Πράξη:

ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία.

(2003-2007)   http://pleiades.cti.gr

Ενότητα:

ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων

 

Τελικός Δικαιούχος

(Φορέας Υλοποίήσης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου):

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ)   (http://www.cti.gr/)

Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)

Χρηματοδότηση:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ

Ανάδοχος Φορέας Έργου

ΕΝΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

 

Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Όνομα έργου»

Συντονίστρια έργου: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Εκπαιδευτική ομάδα: Δρ. Μιχάλης Αργύρης, Δρ. Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου, Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

Τεχνική ομάδα:

Επιμέλεια: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Υπεύθυνος/οι παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ:

Αννέττε Φώσβινκελ

Τρέχουσα Έκδοση Εκπαιδευτικού Πακέτου

Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008

 

        ***************************************************************

 


 

 

 

 

 

 

 

Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:

 

Πράξη:

ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία.

(2003-2007)   http://pleiades.cti.gr

Ενότητα:

ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων

Τελικός Δικαιούχος

(Φορέας Υλοποίησης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου):

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ)   (http://www.cti.gr/)

Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)

Χρηματοδότηση:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ