Εγχειρίδιο Χρήσης
Το τρέχον περιβάλλον προγραμματισμού είναι ένα περιβάλλον δημιουργίας εικόνων χρησιμοποιώντας απλά σχήματα, για τους μαθητές του δημοτικού.
Έχει δύο εντολές: την εντολή ΧΡΩΜΑ και την εντολή ΕΛΛΕΙΨΗ. Κάνοντας κλικ στις εικόνες, στο κάτω μέρος της εφαρμογής, φορτώνονται οι εντολές που δημιουργούν την εικόνα (αριστερό πλαίσιο) και η εικόνα (δεξιό πλαίσιο). Οι μαθητές μπορούν να πειραματιστούν με τις εντολές, αλλάζοντας τις τιμές τους και παρατηρώντας τα αποτελέσματα των αλλαγών αυτών στο δεξιό πλαίσιο.
Κάνοντας κλικ στις παραμέτρους (αριθμοί) των εντολών, εμφανίζεται το αντίστοιχο χειριστήριο με το οποίο οι μαθητές μπορούν να αλλάξουν εύκολα την τιμή τους.
Η εντολή ΧΡΩΜΑ
Με την εντολή ΧΡΩΜΑ ορίζουμε το χρώμα γέμισης των σχημάτων.
Για παράδειγμα, μετά την εκτέλεση της εντολής ΧΡΩΜΑ( 204, 102, 0 ) , όλα τα σχήματα θα έχουν γέμιση με πορτοκαλί χρώμα. Το χρώμα ορίζεται χρησιμοποιώντας το RGB μοντέλο. Σ’ αυτό το μοντέλο κάθε χρώμα μπορεί να παρασταθεί με μία τριάδα αριθμών και τιμές από 0 έως 255.
Η εντολή ΕΛΛΕΙΨΗ
Η εντολή ΕΛΛΕΙΨΗ σχεδιάζει μια έλλειψη. Μια έλλειψη με ίσο ύψος και πλάτος είναι ένας κύκλος.
Για παράδειγμα η παρακάτω εντολή:
ΕΛΛΕΙΨΗ(150, 60, 111, 78);
σχεδιάζει μια έλλειψη της οποίας το κέντρο βρίσκεται στο σημείο που απέχει 60 pixels από την κορυφή του πλαισίου και 150 pixels από την αριστερή πλευρά του πλαισίου. Το πλάτος της έλλειψης είναι 111 pixels και το ύψος της είναι 78 pixels.
Οι παρακάτω εντολές δημιουργούν την εικόνα που ακολουθεί:
// Κίτρινο χρώμα
ΧΡΩΜΑ(255, 255, 0);
// Δημιουργία κεφαλιού
ΕΛΛΕΙΨΗ(202, 208, 300, 300);
//Μαύρο χρώμα
ΧΡΩΜΑ(46, 46, 41);
//Δημιουργία ματιών
ΕΛΛΕΙΨΗ(157, 151, 40, 40);
ΕΛΛΕΙΨΗ(304, 142, 40, 40);
//Κόκκινο χρώμα
ΧΡΩΜΑ(252, 65, 65);
//Δημιουργία μύτης
ΕΛΛΕΙΨΗ(257, 240, 120, 136);
|