Τετράδιο μαθητή
ΘΕ01: Ακολουθιακή Δομή και Μεταβλητές
Όνομα(τα):___________________________________________________
Όνομα Η/Υ:___________________________________________________
Τμήμα:_______________________Ημερομηνία:___________________
Επικοινωνώντας με το χρήστη του αλγόριθμου
Επικοινωνώντας με το χρήστη του αλγόριθμου
Σκεφτείτε το πρόβλημα που λύσαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα:
Ο Στέργιος ο μανάβης, πουλάει πορτοκάλια προς 70 λεπτά του € το κιλό και μήλα προς 40
λεπτά το κιλό. Ένας πελάτης αγόρασε 4 κιλά μήλα και 6 κιλά πορτοκάλια. Πόσα χρήματα
πλήρωσε και τι βάρος κουβάλησε στο σπίτι;
κολουθήστε το σύνδεσμο
(δεξί κλικ -> Αποθήκευση προορισμού ως..)
Θα εμφανιστεί το
Διάγραμμα Ροής
για τον αλγόριθμο που λύνει το πρόβλημα.
Α
1.
Εκτελέστε τον αλγόριθμο
νοίξτε το
παράθυρο
Οθόνη
για να δείτε τι θα εμφανιστεί στο χρήστη του αλγόριθμου που
περιμένει να δει τα αποτελέσματα των πράξεων. Εκτελέστε τον αλγόριθμο βήμα – προς –
βήμα. Ο αλγόριθμος κάνει όλους τους σωστούς υπολογισμούς (και φυλάγει τα αποτελέσματα
στη μνήμη), δεν εμφανίζει όμως κανένα αποτέλεσμα στην .
..
Οθόνη
!
Α
2.
“Δώστε” στο χρήστη τα αποτελέσματα
εριγράψτε τις ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν για να ανακοινωθούν στο χρήστη τα
αποτελέσματα που υπολογίζει ο αλγόριθμος. Συμπληρώστε στις παρακάτω φράσεις τις
εντολές
που θα πρέπει να εκτελεστούν για να ανακοινωθούν στο χρήστη τα αποτελέσματα:
Π
Ανακοίνωση του συνολικού κόστους
:
Δώσε στο χρήστη
το περιεχόμενο της θέσης _ _ _ _ _ _
Ανακοίνωση του συνολικού Βάρους
:
Δώσε στο χρήστη
το περιεχόμενο της θέσης _ _ _ _ _
Γράψτε τις
εντολές
με τον αντίστοιχο,
συνοπτικό
τρόπο:
Ανακοίνωση του συνολικού κόστους
:
_ _ _ _ _ _ _ _
Σύνολο
Ανακοίνωση του συνολικού Βάρους
:
_ _ _ _ _ _ _ _
Βάρος
υμπληρώστε τις εντολές στο διάγραμμα ροής. Στη συνέχεια εκτελέστε τον αλγόριθμο και
παρατηρείστε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στην
οθόνη.
Κατεβάστε την λύση από εδώ (δεξί κλικ -> Αποθήκευση προορισμού ως..)
Σ
Έργο ΠΛΕΙΑΔΕΣ/Νηρηίδες, Γ΄ ΚΠΣ
ΕΑ.ΙΤΥ / Υπ.Ε.Π.Θ.
- σελ. 1 -
Αλγοριθμική & Προγραμματισμός
Επικοινωνώντας με το χρήστη του αλγόριθμου
Τετράδιο μαθητή
3.
“Ζητήστε” από το χρήστη τιμές για τα δεδομένα
άποιες από τις τιμές του προβλήματος θα αλλάζουν από πελάτη – σε – πελάτη. Μπορείτε
να αναγνωρίσετε ποιες είναι αυτές;
Κ
Μεταβλητά Δεδομένα του Προβλήματος
:
Οι τιμές που θα αλλάζουν από πελάτη σε πελάτη είναι
τα δύο _ _ _ _
εριγράψτε τις ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν για να ζητηθούν από το χρήστη τιμές
για τα
μεταβλητά δεδομένα
του προβλήματος (αυτά που θα αλλάζουν κάθε φορά):
Π
Διάβασμα Βάρους Πορτοκαλιών
:
_ _ _ _ από το χρήστη μία τιμή
και φύλαξέ τη στη θέση
Βάρος_Π
Διάβασμα Βάρους Μήλων
:
_ _ _ _ από το χρήστη μία τιμή
και φύλαξέ τη στη θέση
Βάρος_Μ
Γράψτε τις
εντολές
με τον αντίστοιχο,
συνοπτικό
τρόπο:
Διάβασμα Βάρους Πορτοκαλιών
:
_ _ _ _ _ _ _
Βάρος_Π
Διάβασμα Βάρους Μήλων
:
_ _ _ _ _ _ _
Βάρος_Μ
υμπληρώστε τις εντολές στο διάγραμμα ροής. Στη συνέχεια τροποποιείστε τις εντολές
υπολογισμού ώστε να χρησιμοποιούν τις τιμές που έχουν διαβαστεί.
Σ
Κατεβάστε την λύση από εδώ (δεξί κλικ -> Αποθήκευση προορισμού ως..)
4.
Εκτελέστε τον αλγόριθμο
νοίξτε τα παράθυρα
Μεταβλητές
και
Οθόνη
και ξεκινήστε να εκτελείτε τον αλγόριθμό
σας βήμα – προς – βήμα. Δώστε διαφορετικές τιμές και παρακολουθείστε τον αλγόριθμο
να υπολογίζει διαφορετικά αποτελέσματα για κάθε “πελάτη”.
A
5.
Μία άσκηση εμπέδωσης
Σκεφτείτε το πρόβλημα που περιγράφεται στη συνέχεια:
Μία οικογένεια πήγε για μία εβδομάδα εκδρομή στη Ρόδο αγοράζοντας το πρόγραμμα Fly &
Drive που προσφέρεται για μία εβδομάδα σε οικονομικές τιμές από κεντρικό πρακτορείο της
πόλης. Η συμμετοχή στην εκδρομή κοστίζει 250€ για κάθε άτομο και επιτρέπει ενοικίαση
αυτοκινήτου προς 20 € την ημέρα για όσες ημέρες επιλέξει ο πελάτης. Η οικογένεια
χρησιμοποίησε αυτοκίνητο όλες τις ημέρες των διακοπών.
α σχεδιάσετε τον αλγόριθμο που (1) θα ζητάει τιμές για τα μεταβλητά δεδομένα του
προβλήματος (2) θα υπολογίζει το κόστος του ταξιδιού και (3) θα το εμφανίζει στο
χρήστη.
Ν
Κατεβάστε την λύση από εδώ (δεξί κλικ -> Αποθήκευση προορισμού ως..)
Έργο ΠΛΕΙΑΔΕΣ/Νηρηίδες, Γ΄ ΚΠΣ
ΕΑ.ΙΤΥ / Υπ.Ε.Π.Θ.
- σελ. 2 -
Αλγοριθμική & Προγραμματισμός