Ἀπὸ ποῦ προέρχεται η παρακάτω φράση; ῾...ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, τὰ ἔργα ἃ ἐγὼ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει..."
- Ἀπὸ τὸ "Κατὰ Ἰωάννην εὐαγγέλιον"
- Ἀπὸ τὸν προφήτη Ἠσαΐα
- Ἀπὸ τοὺς 'Χαιρετισμοὺς"
- Ἀπὸ τὴν Θεία Λειτουργία
Ἀπὸ ποῦ προέρχεται η παρακάτω φράση; "...Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά..."
- Ἀπὸ τὸν προφήτη Ἠσαΐα
- Ἀπὸ τὴν Θεία Λειτουργία
- Ἀπὀ τὸ "κατὰ Λουκᾶν εὐαγγέλιον"
- Ἀπὸ τοὺς "Χαιρετισμούς".
Πώς θα μετέφραζες τον στίχο: ἐάν τις ἀγαπᾷ με, τὸν λόγον μου τηρήσει...
- Όποιος με αγαπά, τηρούσε τα λόγια μου
- Αν κάποιος με αγαπά, θα τηρήσει το λόγο μου...
- Αν κάποιος τηρήσει το λόγο μου, θα με αγαπά
- Αν κάποτε με αγαπήσεις, θα τηρήσεις το λόγο μου
Πώς θα μετέφραζες τον στίχο: ὁ μὴ ἀγαπῶν οὐκ ἔγνω τὸν Θεόν, ὅτι ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστίν.
- Όποιος αγαπά θα γνωρίσει τον Θεό, γιατί ο Θεός είναι αγάπη.
- Όποιος δεν αγαπά δεν θα γνωρίσει τον Θεό, γιατί ο Θεός είναι αγάπη.
- Όποιος δεν αγαπά δε γνώρισε τον Θεό, γιατί ο Θεός είναι αγάπη.
- Όποιος αγαπά γνώρισε τον Θεό, γιατί ο Θεός είναι αγάπη.
Τι δηλώνει η υπόθεση: Ἀγαπητοί, εἰ οὕτως ὁ Θεὸς ἠγάπησεν ἡμᾶς, καὶ ἡμεῖς ὀφείλομεν ἀλλήλους ἀγαπᾶν.
- 5ο Απλή σκέψη του λέγοντος
- 1ο Πραγματικό
- 2ο μη πραγματικό
- 3ο Προσδοκώμενο
Τι είδους πρόταση είναι και τι δηλώνει η πρόταση " ὅτι αὐτὸς πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς" στον στίχο: ῾Ημεῖς ἀγαπῶμεν αὐτόν, ὅτι αὐτὸς πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς.
- Ειδική και δηλώνει κριση υποκειμενική
- Ειδική και δηλώνει κρίση αντικειμενική
- Αιτιολογική και δηλώνει πραγματικό αίτιο και υποκειμενική αιτία.
- Αιτιολογική και δηλώνει πραγματικό αίτιο και αντικειμενική αιτία.
Τι σημαίνει ο στίχος: τίς ἐστιν ὁ νικῶν τὸν κόσμον εἰ μὴ ὁ πιστεύων ὅτι ᾿Ιησοῦς ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ;
- Ποιος είναι αυτός που νικάται από τον κόσμο παρά μόνο εκείνος που πιστεύει στον Ιησού, τον Υιό του Θεού;
- Ποιον, λοιπόν, νικά ο κόσμος παρά μόνον αυτόν που πιστεύει ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού;
- Ποιος είναι αυτός που νικά τον κόσμο παρά μόνο εκείνος που πιστεύει ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού;
- Ποιός, εάν δεν πιστεύει στον Ιησού, τον Υιο του Θεού, νικάται από τον κόσμο ;
Τι είδους πρόταση είναι η πρόταση: Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.
- Ειδική
- Αιτιολογική
- Κύρια
- Χρονική
Τι είδους πρόταση είναι και τι δηλώνει η πρόταση: "ἵνα ἡ χαρὰ ἡμῶν ᾖ πεπληρωμένη" στον στίχο: Καὶ ταῦτα γράφομεν ὑμῖν, ἵνα ἡ χαρὰ ἡμῶν ᾖ πεπληρωμένη.
- Τελική και δηλώνει σκοπό ανεκπλήρωτο
- Τελική και δηλώνει σκοπό προσδοκώμενο με βεβαιότητα
- Ειδική και δηλώνει υποκεμενική γνώμη
- Τελική και δηλώνει σκοπό υποκειμενικό και αβέβαιο
Από πού προέρχεται ο στίχος: Ὑπὲρ τοῦ ῥυσθῆναι ἡμᾶς ἀπὸ πάσης θλίψεως, ὀργῆς, κινδύνου καὶ ἀνάγκης, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
- Από το Κατά Ματθαίον Ευαγέλιο
- Από την Γένεση της Παλαιάς Διαθήκης
- Από την Θεία Λειτουργία
- Από τον Παρακλητικό Κανόνα
"μακάριοι οἱ πραεῖς, ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν". ποια επιρρηματική πρόταση επισημαίνετε;
- Την αιτιολογική πρόταση:ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν.
- Την κύρια πρόταση:μακάριοι οι πραεῖς.
- Την συμπερασματική πρόταση:μακάριοι οι πραεῖς.
- Την πλάγια ερωτηματική :ὅτι αὐτοὶ κληρονομήσουσι τὴν γῆν.
μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Πώς θα μεταφράζατε αυτό;ν τον στίχο;
- Μακάριοι οι φτωχοί στο μυαλό, γιατί δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
- Μακάριοι οι αγράμματοι, γιατί δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
- Μακάριοι οι ανόητοι, γιατί δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
- Μακάριοι οι ταπεινόφρονες, γιατί δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
γρηγορεῖτε καὶ προσεύχεσθε, ἵνα μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν· τὸ μὲν πνεῦμα πρόθυμον, ἡ δὲ σὰρξ ἀσθενής. Ποια επιρρηματική πρόταση υπάρχει, ποιος ο ρόλος της και τι είδους είναι;
- ἵνα μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν,
τελική πρόταση, ως επιρρηματικός προσδιορισμός του σκοπού. - γρηγορεῖτε καὶ προσεύχεσθε, αποτελεσματική πρόταση, ως προϋπόθεση στο μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν.
- ἵνα μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν, τελική πρόταση, ως αντικείμενο στο προσεύχεσθε.
- γρηγορεῖτε καὶ προσεύχεσθε, αποτελεσματική πρόταση , ως αποτέλεσμα του μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν.
Η φράση που απηύθυνε ο Χριστός στη Μάρθα: "Mάρθα, Μάρθα, μεριμνάς και τυρβάζη περί πολλά", χαρακτηρίζει κάποιον ...
- ... που ασχολείται με πολλά και μεγάλης σημασίας θέματα.
- ... που ασχολείται με πολλά συγχρόνως και παραμελεί το κύριο έργο του, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία.
- ... που ασχολείται με θέματα που είναι ασήμαντα στην πραγματικότητα, αλλά απαραίτητα.
- ... που ασχολείται με λίγα μεν , αλλά μεγάλης σημασίας θέματα.
Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους, ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμεν. Ποια και τι είδους επιρρηματική πρόταση υπάρχει στον στίχο αυτό και με τι έγκλιση εκφέρεται;
- Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους, κύρια πρόταση, με υποτακτική.
- ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμεν, τελική με υποτακτική.
- Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους, ειδική πρόταση με υποτακτική.
- ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμεν, αιτιολογική με υποτακτική.
Ἅγιος εἶ καὶ πανάγιος καὶ μεγαλοπρεπὴς ἡ δόξα σου· ὃς τὸν κόσμον σου οὕτως ἠγάπησας, ὥστε τὸν Υἱόν σου τὸν μονογενῆ δοῦναι, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ᾿ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. Από πού προέρχεται το χωρίο και πόσες επιρρηματικές προτάσεις έχει; Τι είδους;
- Από τη Θεία Λειτουργία Ιω. Χρυσοστόμου. Τρεις επιρρηματικές, μια συμπερασματική, μία αιτιολογική και μία τελική.
- Από τον προφήτη Ησαΐα. Τρεις επιρρηματικές, μια συμπερασματική και δύο τελικές.
- Από τη Θεία Λειτουργία Ιω. Χρυσοστόμου. Τρεις επιρρηματικές, μια συμπερασματική και δύο τελικές.
- Από τον προφήτη Ησαΐα. Δύο επιρρηματικές, μια συμπερασματική, και μία τελική.
Στην προηγούμενη ερώτηση υπήρχε η πρόταση: ὥστε τὸν Υἱόν σου τὸν μονογενῆ δοῦναι. Τι είναι συντακτικά το δοῦναι;
- απαρέμφατο του αποτελέσματος.
- δυνητική ευκτική
- ευκτική του πλαγίου λόγου
- ειδικό απαρέμφατο
Εὐχαριστοῦμέν σοι, Δέσποτα φιλάνθρωπε, εὐεργέτα τῶν ψυχῶν ἡμῶν, ὅτι καὶ τῇ παρούσῃ ἡμέρᾳ κατηξίωσας ἡμᾶς τῶν ἐπουρανίων σου καὶ ἀθανάτων μυστηρίων. Ποια επιρρηματική πρόταση υπάρχει και πώς αιτιολογείται η εκφορά της;
- ὅτι καὶ τῇ παρούσῃ ἡμέρᾳ κατηξίωσας: αιτιολογική με δυνητική οριστική διότι δηλώνει μη πραγματικό αίτιο.
- ὅτι καὶ τῇ παρούσῃ ἡμέρᾳ κατηξίωσας: ειδική με οριστική διότι δηλώνει πραγματικό γεγονός.
- ὅτι καὶ τῇ παρούσῃ ἡμέρᾳ κατηξίωσας: αιτιολογική με οριστική διότι δηλώνει πραγματικό αίτιο.
- ὅτι καὶ τῇ παρούσῃ ἡμέρᾳ κατηξίωσας: ειδική με δυνητική οριστική διότι δηλώνει μη πραγματικό γεγονός.
Χαῖρε, ὅτι τὸν πολύφωτον ἀνατέλλεις φωτισμόν· χαῖρε, ὅτι τὸν πολύῤῥητον ἀναβλύζεις ποταμόν. Από ποιο κείμενο προέρχεται ο στίχος; Πόσες επιρρηματικές προτάσεις υπάρχουν, τι είδους;
- Α΄ στάση χαιρετισμών, δύο αιτιολογικές.
- Δ΄ στάση χαιρετισμών, δύο ειδικές.
- Α΄ στάση χαιρετισμών, δύο ειδικές.
- Δ΄ στάση χαιρετισμών, δύο αιτιολογικές.
μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοὶ ..... : Ποιο ρήμα λείπει;
- ὄψονται
- χορτασθήσονται.
- παρακληθήσονται
- ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς
οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσι τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς. Με τι έγκλιση εκφέρονται οι τελικές προτάσεις;
- Oριστική ιστορικού χρόνου διότι δηλώνουν σκοπό ανεκπλήρωτο.
- Υποτακτική, διότι δηλώνουν σκοπό προσδοκώμενο με βεβαιότητα.
- Υποτακτική, διότι δηλώνουν σκοπό ανεκπλήρωτο.
- Oριστική ιστορικού χρόνου διότι δηλώνουν σκοπό προσδοκώμενο με βεβαιότητα.
Οὕτω καὶ ὁ πατήρ μου ὁ ἐπουράνιος ποιήσει ὑμῖν, ἐὰν μὴ ἀφῆτε ἕκαστος τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ ἀπὸ τῶν καρδιῶν ὑμῶν τὰ παραπτώματα αὐτῶν. Τι δηλώνει ο υποθετικός λόγος ; Πώς εκφέρεται;
- ἐάν μη + δυνητική υποτακτική (υπόθεση)
οριστική μέλλοντα (απόδοση)
Πραγματικό. - ἐάν μη + οριστική (υπόθεση)
οριστική μέλλοντα (απόδοση)
Πραγματικό. - ἐάν μη + υποτακτική (υπόθεση)
οριστική μέλλοντα (απόδοση)
Προσδοκώμενο. - ἐάν μη + υποτακτική (υπόθεση)
υποτακτική μέλλοντα (απόδοση)
Προσδοκώμενο.
Οὕτω καὶ ὁ πατήρ μου ὁ ἐπουράνιος ποιήσει ὑμῖν, ἐὰν μὴ ἀφῆτε ἕκαστος τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ ἀπὸ τῶν καρδιῶν ὑμῶν τὰ παραπτώματα αὐτῶν. Ποιος είναι ο υποθετικός λόγος ;
- ἐὰν μὴ ἀφῆτε / οὕτω ποιήσει ὑμῖν.
- ἐὰν ποιήσει ὑμῖν / μὴ ἀφῆτε
- ἐὰν μὴ ποιήσει ὑμῖν / ἀφῆτε
- ἐὰν ἀφῆτε / μὴ ποιήσει ὑμῖν
πεσὼν οὖν ὁ σύνδουλος αὐτοῦ εἰς τοὺς πόδας αὐτοῦ παρεκάλει αὐτὸν λέγων· μακροθύμησον ἐπ᾿ ἐμοὶ καὶ ἀποδώσω σοι. Πώς θα μεταφράζατε τον στίχο;
- Πέφτει, λοιπόν, στα πόδια του ο σύνδουλός του και τον παρακαλούσε : “Μακροθύμησε προς εμένα, και θα σου τα αποδώσω”.
- Έπεφτε, λοιπόν, στα πόδια του ο σύνδουλός του και τον παρακαλούσε λέγοντας: “Μακροθύμησε προς εμένα, και θα σου τα αποδώσω”.
- Θα έπεφτε, λοιπόν, στα πόδια του ο σύνδουλός του και θα τον παρακαλούσε λέγοντας: “Μακροθύμησε προς εμένα, και θα σου τα αποδώσω”.
- Έπεφτε, λοιπόν, στα πόδια του ο σύνδουλός του και τον παρακάλεσε λέγοντας: “Μακροθύμησε προς εμένα, και θα σου τα αποδώσω”.
ἰδόντες δὲ οἱ σύνδουλοι αὐτοῦ τὰ γενόμενα ἐλυπήθησαν σφόδρα, καὶ ἐλθόντες διεσάφησαν τῷ κυρίῳ ἑαυτῶν πάντα τὰ γενόμενα. Τι είδους είναι οι μετοχές ἰδόντες και ἐλθόντες γραμματικά και συντακτικα ;
- Μετοχές αορίστου β΄, χρονικές.
- Μετοχές αορίστου β΄, αναφορικές.
- Μετοχές παρακειμένου, χρονικές.
- Μετοχές αορίστου α΄, χρονικές.
Καὶ ὅταν προσεύχῃ, οὐκ ἔσῃ ὥσπερ οἱ ὑποκριταί, ὅτι φιλοῦσιν ἐν ταῖς συναγωγαῖς καὶ ἐν ταῖς γωνίαις τῶν πλατειῶν ἑστῶτες προσεύχεσθαι, ὅπως ἂν φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν. Από που είναι αυτό το χωρίο; Τι πρόταση είναι η πρόταση: ὅπως ἂν φανῶσι;
- Από την Επί του Όρους Ομιλία. χρονική πρόταση
- Από την Ομιλία στον Άρειο Πάγο. Τελική πρόταση
- Από την Ομιλία στον Άρειο Πάγο. Χρονική πρόταση.
- Από την Επί του Όρους Ομιλία. Τελική πρόταση