ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΑ 100 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ....;;;;;;;
Τελική Βαθμολογία
84
Αξιολογητής 1
ΠΕ19 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η διδακτική προσέγγιση στη διδασκαλία της γλώσσας δεν τεκμηριώνεται με βάση κάποια/ες από τις υπάρχουσες μεθοδολογίες και πιθανόν δεν είναι σύμφωνη και με τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται στα τρέχοντα σχολικά βιβλία. Η δυνατότητα χρήσης της εφαρμογής σε μαθητές με ειδικές ανάγκες θα μπρούσε να μελετηθεί, αλλά δεν υπάχουν στοιχεία. Τεχνικά η εφαρμογή χρειάζεται βελτιώσεις.
Αξιολογητής 2
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Η εφαρμογή “Aλφαβητάρι” αποτελεί ένα εκπαιδευτικό λογισμικό(καθώς ο υπολογιστής χρησιμοποιείται ως υποστηρικτικό μέσο στη γλωσσική διδασκαλία) δηλαδή ένα πρόγραμμα με σκοπό την εκμάθηση του ελληνικού αλφαβήτου και την εισαγωγή σε έννοιες όπως οι συλλαβές και οι λέξεις, . Αποτελεί Πολυμεσικό (multimedia) λογισμικό που επιδιώκει να ενσωματώσει κείμενο, ήχο και εικόνα.Τα γράμματα της αλφαβήτα παρουσιάζονται με την μορφή γραμμάτων ενός πληκτρολογίου και το κάθε γράμμα συνοδεύεται από ένα ηχητικό μήνυμα με το φώνημα στο οποίο αντιστοιχεί, την γραπτή απεικόνιση της λέξης που το αντιπροσωπεύει και εικόνα αντικειμένου που αρχίζει απ’ το συγκεκριμένο γράμμα.
Απ’ το λογισμικό όμως απουσιάζουν δραστηριότητες όπου ο μαθητής συμμετέχει ενεργά και μπορεί ν’ αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον του λογισμικού. Δεν αποτελεί έτσι λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής , αφού δεν παρέχει δυνατότητα εξάσκησης των μαθητών στην προσφερόμενη διδακτική ύλη. Εκτός απ’ την δυνατότητα εξάσκησης στην διδακτέα ύλη, εκλείπει απ’ το πρόγραμμα η διόρθωση, η ανατροφοδότηση, και η δυνατότητα αξιολόγησης της μαθησιακής πορείας των μαθητών.
Αποτελεί έτσι ένα πρόγραμμα διδασκαλίας των γραμμάτων της αλφαβήτα που δεν περιέχει όμως μια σημαντική παράμετρο της διδασκαλίας δηλαδή την συμμετοχή και την εξάσκηση στην προς κατάκτηση ύλη.
Οι δυνατότητες του μαθητή για συμμετοχή περιορίζονται στην δυνατότητα να ακούσει τον τρόπο προφοράς του γράμματος και να δει την αντίστοιχη εικόνα λέξης που αρχίζει απ’ αυτό, χωρίς την δυνατότητα να παρακολουθήσει την φορά γραφής του ή να ασκηθεί στην ακουστική και οπτική αναγνώρισή του(δυνατότητα που παρέχουν άλλα αντίστοιχα λογισμικά).Ο βαθμός έτσι διαδραστικότητας και αλληλεπίδρασης του λογισμικού με τον χρήση παραμένει πολύ χαμηλός, με μειωμένη δυνατρότητα ενεργητικής συμμετοχής και αλληλεπίδρασης του χρήστη με το περιβάλλον του υπολογιστή.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή αν και δεν είναι ολοκληρωμένη, θα μπορούσε να χρησιμεύσει επικουρικά στο γλωσσικό μάθημα ως πολυμεσικό «υλικό επίδειξης» των γραμμάτων της ελληνικής γλώσσας.
ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ
Προσωπική επιλογή αξιολογητών.