ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΠΟΜΕΝΟ

Κουμπιά οριζόμενα από το χρήστη

Εκτός από τα ενσωματωμένα κουμπιά της "Αριθμομηχανής", μπορεί ο ίδιος ο χρήστης να ορίσει κουμπιά. Σε αυτό το κεφάλαιο περιγράφεται ο τρόπος για να κατασκευάσετε, να επεξεργαστείτε, να χρησιμοποιήσετε και να διαγράψετε τέτοιου είδους κουμπιά. Για να χειριστείτε τα κουμπιά που κατασκευάζετε μόνοι σας χρησιμοποιήστε τις εντολές που βρίσκονται στο μενού "Αριθμομηχανή":

Κατασκευή κουμπιού

Μπορείτε να συμπληρώσετε τα κουμπιά της "Aριθμομηχανής" κατασκευάζοντας νέα κουμπιά, ώστε να πραγματοποιήσετε επαναλαμβάνομενες πράξεις ή υπολογισμούς. Για να κατασκευάσετε τα δικά σας κουμπιά, επιλέξτε την εντολή "Κατασκευή κουμπιού" από το μενού "Αριθμομηχανή". Το "Πλαίσιο εμφάνισης" στην "Αριθμομηχανή" μετατρέπεται σε "Πλαίσιο επεξεργασίας" των συναρτήσεων, το οποίο περιλαμβάνει τα κουμπιά "¶κυρο" και "ΟΚ", όπως φαίνεται παρακάτω:

Την πρώτη φορά που επιλέγετε "Κατασκευή κουμπιού", ο πιο πρόσφατος υπολογισμός από το "Πλαίσιο καταχώρησης πληκτρολογήσεων" θα εμφανιστεί στο "Παράθυρο επεξεργασίας". (Αν δεν έχετε ακόμα χρησιμοποιήσει το παράθυρο, θα εμφανιστεί ένα κενό "Παράθυρο επεξεργασίας".) Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πλήκτρο "Backspace" και να επεξεργαστείτε αυτόν τον υπολογισμό ή να τον αντικαταστήσετε πλήρως. Επειδή στην "Αριθμομηχανή" δεν μπορούν να εισαχθούν γράμματα, στην περιοχή κουμπιών εμφανίζεται ένα νέο κουμπί. Χρησιμοποιήστε το κουμπί δείκτη μεταβλητής για να ορίσετε τη μεταβλητή σας.

Παράδειγμα κατασκευής κουμπιού
Ας κατασκευάσουμε ένα κουμπί που να μετατρέπει τη θερμοκρασία από βαθμούς Φαρενάιτ σε βαθμούς Κελσίου. Το κουμπί θα υπολογίζει την τιμή της συνάρτησης [C=(5/9)*(F-32)], όπου F είναι η θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ και C σε βαθμούς Κελσίου.

Παράδειγμα 1: Κατασκευή κουμπιού με επεξεργασία υπάρχουσας αριθμητικής έκφρασης
Ας υποθέσουμε ότι μόλις έχουμε υπολογίσει το ισοδύναμο των 46 βαθμών Φαρενάιτ σε βαθμούς Κελσίου. Εκτελώντας την εντολή "Κατασκευή κουμπιού" θα αντιγράψουμε την έκφραση “5/9*(46-32)=” στο "Παράθυρο επεξεργασίας".

Επιλέγουμε το “46” τοποθετώντας πάνω του το δείκτη, κρατώντας το πλήκτρο του ποντικιού πατημένο και σύροντας.

Κάνουμε κλικ στο κουμπί το οποίο εμφανίζεται τώρα στην περιοχή των κουμπιών .

Κάνουμε κλικ στο κουμπί "ΟΚ", για να αποδεχτούμε το νέο κουμπί και να του δώσουμε όνομα.

Παράδειγμα 2: Κατασκευή κουμπιού με νέα αριθμητική έκφραση
Μπορούμε επίσης να κατασκευάσουμε ένα κουμπί εισαγάγοντας μια εντελώς καινούρια αριθμητική έκφραση. Εκτελούμε την εντολή "Κατασκευή κουμπιού" και διαγράφουμε κάθε αριθμητική έκφραση που τυχόν εμφανίζεται στο "Παράθυρο επεξεργασίας". Εισαγάγουμε τη νέα έκφραση χρησιμοποιώντας το κατάλληλο κουμπί για να ορίσουμε τη μεταβλητή. Φροντίζουμε ώστε η νέα έκφραση να είναι συντακτικά σωστή και να τελειώνει με "=". Συνεχίζουμε όπως και στο παράδειγμα 1.

Ονομασία κουμπιού ορισμένου από το χρήστη
Όταν πατάτε το κουμπί "ΟΚ" για να αποδεχθείτε ένα νέο κουμπί που έχετε κατασκευάσει, ένα παράθυρο διαλόγου σας δίνει τη δυνατότητα να το ονομάσετε.

Δεν υπάρχει όριο στο μήκος του ονόματος του κουμπιού. Ωστόσο, το όνομα μπορεί να συντμηθεί πάνω στον πίνακα χειρισμού της αριθμομηχανής. Το νέο αυτό κουμπί εμφανίζεται στο πληκτρολόγιο της οθόνης με όποιο όνομα επιλέξετε (ή με το όνομα που δίνεται αυτόματα από το πρόγραμμα, B1, B2,...). Χρησιμοποιήστε το όπως θα χρησιμοποιούσατε οποιοδήποτε από τα ενσωματωμένα κουμπιά.

Παρατήρηση: Για να βάλετε αν ή κάτω δείκτες στα ονόματα των κουμπιών χρησιμοποιήστε το πλήκτρο "^" ("Shift+6") για τους άνω δείκτες και το πλήκτρο "_" ("Shift+-") για τους κάτω δείκτες.

Ορισμός αντιστρόφου

Όταν κατασκευάσετε ένα κουμπί μπορείτε στη συνέχεια να κατασκευάσετε και το κουμπί αντίστροφης λειτουργίας του. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει πρώτα να το επιλέξετε. Το κουμπί θα εμφανίζεται φωτισμένο ως εξής:

Όταν το κουμπί είναι φωτισμένο, επιλέξτε την εντολή "Ορισμός αντιστρόφου" από το μενού "Αριθμομηχανή". Εισαγάγετε τον αντίστροφο τύπο χρησιμοποιώντας το κουμπί για να ορίσετε τη μεταβλητή. Φροντίστε ώστε ο νέος τύπος να είναι συντακτικά σωστός και να καταλήγει σε "=". Όταν τον ολοκληρώσετε πατήστε το κουμπί "ΟΚ". Στο παράθυρο διαλόγου που θα εμφανιστεί θα έχετε τη δυνατότητα να δώσετε ένα νέο όνομα στο κουμπί. Το προκαθορισμένο όνομα που δίνεται σε ένα κουμπί αντιστροφής είναι το όνομα του αρχικού κουμπιού υψωμένο στη δύναμη -1. Στο παράδειγμά μας το όνομα του αντίστροφου κουμπιού είναι "F-to-C-1".

Το αντίστροφο κουμπί θα εμφανίζεται στην περιοχή των κουμπιών, όταν πατάτε το . Χρησιμοποιήστε το καινούριο κουμπί όπως θα χρησιμοποιούσατε οποιοδήποτε άλλο κουμπί αντιστροφής.

Επιλογή κουμπιού

Για να επιλέξετε ένα κουμπί εκτελέστε την εντολή "Επιλογή κουμπιού" από το μενού "Αριθμομηχανή" και πατήστε το ορισμένο από το χρήστη κουμπί που επιθυμείτε. Παρατηρήστε ότι δεν μπορείτε να επιλέξετε ένα ενσωματωμένο κουμπί. Όταν επιλέξετε ένα κουμπί, αυτό εμφανίζεται "ενεργοποιημένο" και στη συνέχεια μπορείτε να πραγματοποιήσετε λειτουργίες, όπως "Ορισμός αντιστρόφου", "Επεξεργασία κουμπιού", "Αναίρεση επιλογής κουμπιού" και "Διαγραφή κουμπιού".

Επεξεργασία κουμπιού

Αρχικά επιλέξτε το κουμπί που θέλετε να επεξεργαστείτε. Στη συνέχεια εκτελέστε την εντολή "Επεξεργασία κουμπιού" από το μενού "Αριθμομηχανή". Επεξεργαστείτε τον τύπο στο "Πλαίσιο εμφάνισης/Παράθυρο επεξεργασίας" και κάντε κλικ στο κουμπί "ΟΚ" όταν ολοκληρώσετε την επεξεργασία. (Πατήστε το κουμπί "¶κυρο" αν θέλετε να βγείτε από την κατάσταση "Επεξεργασία κουμπιού" χωρίς να κάνετε αλλαγές.) Στο παράθυρο διαλόγου που θα εμφανιστεί θα μπορέσετε να αλλάξετε το όνομα του κουμπιού.

Όταν επεξεργαστείτε ένα κουμπί, οι τύποι που χρησιμοποιούσε το κουμπί μέχρι τότε, θα εμφανίζονται με πλάγια γράμματα στο "Πλαίσιο καταγραφής πληκτρολογήσεων" και ένα "Χ" θα εμφανίζεται δίπλα στο αποτέλεσμα, για να σας δείχνει ότι το κουμπί έχει αλλάξει από τότε που πραγματοποιήθηκε η πράξη.

Διαγραφή κουμπιού

Αρχικά επιλέξτε το κουμπί που θέλετε να διαγράψετε. Στη συνέχεια επιλέξτε την εντολή "Διαγραφή Κουμπιού" από το μενού "Αριθμομηχανή".

Ένα "Χ" θα εμφανίζεται πάνω στο όνομα του διαγραφέντος κουμπιού και σε όλους τους υπολογισμούς που έχετε πραγματοποιήσει με αυτό και βρίσκονται στο "Πλαίσιο καταγραφής πληκτρολογήσεων". Επίσης, όλες οι γραμμές που χρησιμοποιούσαν αυτό κουμπί, θα εμφανίζονται με πλάγια γράμματα και θα πάψουν να είναι ενεργές.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΠΟΜΕΝΟ