ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΠΟΜΕΝΟ

Συμβάσεις του παραθύρου "Αριθμομηχανή"

Σε αυτό το κεφάλαιο περιγράφονται ορισμένες συμβάσεις που πρέπει να καταλάβετε, προκειμένου να είστε σε θέση να χρησιμοποιήσετε σωστά την "Αριθμομηχανή". Τα θέματα περιλαμβάνουν:

Προτεραιότητα των πράξεων

Η συμβατική σειρά των πράξεων χρησιμοποιείται και στην "Αριθμομηχανή" και είναι η εξής:

1. εκθέτες
2. κουμπιά (ενσωματωμένα και ορισμένα από το χρήστη) από τα αριστερά προς τα δεξιά
3. πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις από τα αριστερά προς τα δεξιά
4. προσθέσεις και αφαιρέσεις από τα αριστερά προς τα δεξιά

Οι παρενθέσεις σας επιτρέπουν να αλλάξετε τη σειρά με την οποία πραγματοποιούνται οι υπολογισμοί.

Για παράδειγμα, η σειρά πληκτρολόγησης 1 + 2 * 30 αντιστοιχεί στον τύπο 1 + 2*sin(30) και η τιμή του βρίσκεται ως εξής:

1. εκτελείται η ενσωματωμένη συνάρτηση ημιτόνου: sin(30)= 0.5
2. Εκτελείται η πράξη “πολλαπλασιασμός επί 2”: 2 * 0.5 = 1
3. Εκτελείται η πράξη “πρόσθεση του 1”: 1 + 1 = 2

Αν προσθέσουμε παρενθέσεις στον τύπο μπορούμε να αλλάξουμε τη σειρά των πράξεων. Για παράδειγμα, η σειρά πληκτρολόγησης 1+ (2*30) αντιστοιχεί στον τύπο 1+sin(2*30), του οποίου η τιμή βρίσκεται ως εξής:

1. Εκτελείται η πράξη μέσα στην παρένθεση: 2 * 30 = 60
2. Εκτελείται η ενσωματωμένη συνάρτηση ημιτόνου: sin(60)= 0.866
3. Εκτελείται η πράξη “πρόσθεση του 1”: 1+0.866= 1.866

Εισαγωγή του χρήστη στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι υπολογισμοί

Για να εισαγάγετε αριθμούς

Εισαγάγετε τους αριθμούς από το πληκτρολόγιο ή πατήστε με το δείκτη τα κουμπιά στο πληκτρολόγιο της οθόνης.

Για να ξεκινήσετε τους υπολογισμούς

Κάντε κλικ στα αντίστοιχα κουμπιά των πράξεων στο πληκτρολόγιο της οθόνης ή χρησιμοποιήστε τα ακόλουθα πλήκτρα του πληκτρολογίου:

πρόσθεση +

αφαίρεση -

πολλαπλασιασμός *

διαίρεση /

Για να βρείτε τη λύση

Κάντε κλικ στο κουμπί του ίσον (=) ή πατήστε το πλήκτρο "Enter".

Για να εισαγάγετε το π (3.14159…)
Κάντε κλικ στο κουμπί στο πληκτρολόγιο οθόνης.

Για να εισαγάγετε το e (2.71828…)
Κάντε κλικ στο κουμπί στο πληκτρολόγιο οθόνης.

Για να αλλάξετε το πρόσημο ενός αριθμού στην αριθμομηχανή
Κάντε κλικ στο κουμπί στο πληκτρολόγιο οθόνης.

Μονάδες μέτρησης γωνιών (Μοίρες ή Ακτίνια)

Όταν ανοίξει για πρώτη φορά το παράθυρο "Αριθμομηχανή", τα τρία τριγωνομετρικά κουμπιά (sinrx, cosrx και tanrx) υπολογίζουν τιμές που βασίζονται σε δεδομένα σε ακτίνια. Αυτό υποδεικνύεται από το δείκτη r (radians) σε κάθε ένα από αυτά τα κουμπιά, όπως φαίνεται στη συνέχεια:

Με την επιλογή "Χρήση μοιρών" από το μενού "Αριθμομηχανή" τα τρία τριγωνομετρικά κουμπιά αλλάζουν, ώστε να διαβάζουν τα δεδομένα σε μοίρες. Αυτό υποδεικνύεται από το δείκτη d (degrees) σε κάθε ένα από αυτά τα κουμπιά, όπως φαίνονται στη συνέχεια:

Παρατηρήστε ότι μετά την ενεργοποίηση της επιλογής "Χρήση μοιρών" στο μενού "Αριθμομηχανή", στη θέση του στο μενού θα εμφανιστεί η επιλογή "Χρήση ακτινίων".

Μη επιτρεπτές πράξεις

Υπάρχουν ορισμένες πράξεις που αν προσπαθήσετε να τις εκτελέσετε, θα έχουν ως αποτέλεσμα την εμφάνιση ενός μηνύματος σφάλματος. Tο μήνυμα σφάλματος που θα εμφανιστεί, αν προσπαθήσετε να διαιρέσετε με το μηδέν είναι το ακόλουθο:

Για να συνεχίσετε τις πράξεις σας, θα πρέπει να κάνετε κλικ στο κουμπί "clr". Τότε, η μη επιτρεπτή σειρά του υπολογισμού θα διαγραφεί από την Περιοχή καταγραφής πληκτρολογήσεων. Αυτό συμβαίνει για όλες τις μη επιτρεπτές πράξεις, όπως για τη διαίρεση με το μηδέν, το αντίστροφο του μηδενός, 00, κ.λπ.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΠΟΜΕΝΟ