Page 3 - Ατμοσφαιρική ρύπανση: Αιθαλομίχλη το χειμώνα, φωτοχημικό νέφος το καλοκαίρι
P. 3
Διδακτικοί /μαθησιακοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • κατανοήσουν τη σχέση / αλληλεπίδραση του ανθρώπου µε το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον • ευαισθητοποιηθούν στη λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος και να προτείνουν λύσεις • αναλάβουν δράση στην κατεύθυνση της επίλυσης του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης • διακρίνουν το νέφος αιθαλομίχλης από το φωτοχημικό νέφος, τους ρύπους που τα προκαλούν και τις συνθήκες που ευνοούν τον σχηματισμό τους • αποκτήσουν δεξιότητες και να λαμβάνουν αποφάσεις για να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νέφους αιθαλομίχλης και φωτοχημικού νέφους. Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • συνεργάζονται και να επιχειρηματολογούν • μπορούν να αντλούν πληροφορίες από γραφήματα, εικόνες, άρθρα • διερευνούν τους παράγοντες που επηρεάζουν ένα θέμα • συστηματοποιούν τις γνώσεις τους • αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Εκτιμώμενη διάρκεια, οργάνωση διδασκαλίας, ρόλος εκπαιδευτικού Η διάρκεια εκτιμάται σε 3-4 διδακτικές ώρες με προσαρμογές ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Οι μαθητές σε ομάδες 4 μελών συζητούν και συμπληρώνουν τα φύλλα εργασίας. Κάθε ομάδα έχει έναν υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο. Συζητήσεις οργανώνονται και με τη συμμετοχή όλων των μαθητών. Η ομαδοσυνεργατική μορφή διδασκαλίας ενδείκνυται για την επίλυση προβλήματος κατά την οργάνωση δραστηριοτήτων διαθεματικού χαρακτήρα. Διεξάγονται συζητήσεις, διάλογοι εκπαιδευτικού – μαθητών. Ο δάσκαλος καθοδηγεί τους μαθητές στη διερεύνηση του υλικού τους. 3

