Page 10 - Ατμοσφαιρική ρύπανση: Αίτια, συνέπειες και αντιμετώπιση
P. 10
Αξιολόγηση Εκτός από την επίτευξη των γνωστικών στόχων, που περιγράφονται στο σενάριο, αξιολογείται η συνεργασία στην ομάδα, η αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών καθώς και η ετοιμότητα ανάληψης δράσης και λήψης απόφασης και ανάληψης δράσης προκειμένου να αντιμετωπιστεί το σοβαρό και επίκαιρο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Στην αξιολόγηση γνώσεων μπορεί να συμπεριληφθεί και το παρακάτω παιχνίδι «μάντεψε ποιος είσαι». Δοκιμασία: μάντεψε ποιος είσαι «Μαθαίνουμε για την ατμοσφαιρική ρύπανση διασκεδάζοντας». Επιλέγουμε τρεις ή τέσσερις μαθητές που στέκονται με γυρισμένες τις πλάτες τον πίνακα. Κάθε παιδί μπορεί να εκπροσωπεί κάτι σχετικό με την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κολλάμε μια λέξη ή εικόνα στον πίνακα πίσω από το κεφάλι του παιδιού για να δείξουμε αυτό που εκπροσωπεί κάθε παιδί που έχει σταθεί μπροστά. Οι επιλεγέντες προσπαθούν να μαντέψουν την λέξη κάνοντας ερωτήσεις για να την προσδιορίσουν. Όταν μια ερώτηση είναι σωστή, οι μαθητές πριμοδοτούνται με μία ακόμα ερώτηση. Όταν οι μαθητές δίνουν μια απάντηση λάθος, παίρνει την σειρά ο επόμενος μαθητής. Για παράδειγμα, ένας μαθητής ο οποίος επιλέχθηκε να είναι αυτοκίνητο μπορεί να ρωτήσει: Έχω τροχούς; ναι Μπορώ να ρυπάνω τον αέρα; ναι Είμαι μηχανάκι; όχι Σειρά στον επόμενο για την λέξη του. Αυτό γίνεται μέχρι να μαντέψει κάθε μαθητής ποια είναι η λέξη που του αντιστοιχεί. Υπάρχουν πολλές λέξεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτό το παιχνίδι. Ορισμένες λέξεις-κλειδιά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι: Σταθμός παρακολούθησης Νέφος αιθαλομίχλης Σωματίδια Ρύπανση ατμοσφαιρικής ρύπανσης Φωτοχημικό νέφος Αέρια Πνεύμονας Άσθμα Αυτοκίνητο Φορτηγά Ποδήλατο Τραμ 10