Page 4 - Τσουνάμι
P. 4
Εκτιμώμενη διάρκεια, οργάνωση διδασκαλίας, ρόλος εκπαιδευτικού Η διάρκεια εκτιμάται σε δύο (2) διδακτικές ώρες. Το σενάριο προτείνεται να υλοποιηθεί στο εργαστήριο Πληροφορικής. Θα χρησιμοποιηθεί το Google earth, υλικό από την ιστοσελίδα του φωτόδεντρου (http://photodentro.edu.gr/), αλλά και το διαδίκτυο για παροχή επίκαιρων πληροφοριών για σεισμούς και εκδήλωση τσουνάμι στον κόσμο και την Ελλάδα. Επίσης θα χρησιμοποιηθεί το μαθησιακό αντικείμενο του ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ για το τσουνάμι. Οι μαθητές (ομάδες των 2 ή 3 ατόμων) συνεργάζονται και συναποφασίζουν για τις απαντήσεις στην κάθε δραστηριότητα. Κάθε ομάδα δημιουργεί έναν κατάλογο με προτάσεις για τις ενέργειες που πρέπει να γίνονται μετά την εκδήλωση ενός τσουνάμι, ώστε να αναστοχαστούν και να οικοδομήσουν νέα γνώση. Στο τέλος, σχηματίζεται ένας κατάλογος που παρουσιάζει τις σωστές ενέργειες. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι διευκολυντικός και συντονιστικός στις συζητήσεις που θα γίνουν στην τάξη. Περιγραφή διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων – φύλλα εργασίας Κατά τη διδακτική προσέγγιση των τσουνάμι σε γενικές γραμμές ακολουθούνται τα στάδια της εποικοδομητικής διερεύνησης, δηλαδή εφαρμόζεται το μοντέλο «πρόβλεψη – έλεγχος – συμπέρασμα» που ενδείκνυται για θέματα επιστημονικής διερεύνησης. Αρχικά τίθεται κάποια ερώτηση, με την οποία αναδεικνύονται οι ιδέες των μαθητών σχετικά με το θέμα της δραστηριότητας. Κατόπιν οι μαθητές ακολουθούν τις οδηγίες και εξερευνούν μαθησιακά αντικείμενα, ελέγχουν, επιβεβαιώνουν, αναζητούν απαντήσεις. Τέλος, διατυπώνουν συμπεράσματα σύμφωνα με τις ερωτήσεις των φύλλων εργασίας. Οι μαθητές καταλήγουν σε συμπεράσματα αξιοποιώντας τη διδακτική τεχνική του καταιγισμού ιδεών ή της χιονοστιβάδας. 4