|
|
AΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Βιβλίο Μαθητή
Λόγοι και Αναλογίες
Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008
|
Ανάδοχος Φορέας Έργου |
Ένωση Φυσικών προσώπων
|
Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Ανακαλύπτω τον κόσμο μέσα από τον υπολογιστή» |
Συντονίστρια έργου: Νικολέτα Γιαννούτσου Εκπαιδευτική ομάδα: Μιχάλης Αργύρης, Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου Νικολέτα Γιαννούτσου
Επιμέλεια: Νικολέτα Γιαννούτσου
Υπεύθυνη παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: Αννέτε Φώσβινκελ |
Συγγραφέας : Μιχάλης Αργύρης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΟΝΟΜΑ _________________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ _________________________
ΤΑΞΗ _________________________
Το καγκουρό που βλέπετε στην οθόνη σας, μπορεί να μεγαλώνει ή να μικραίνει και να εκτελεί άλματα.
Δοκιμάστε διαφορετικές αριθμητικές τιμές για το μέγεθός του, χρησιμοποιώντας το εργαλείο με όνομα Αλλαγή μεγέθους και καταγράψτε τις αριθμητικές τιμές που χρησιμοποιείτε στην πρώτη γραμμή του παρακάτω πίνακα.
Κάθε φορά που θα πατάτε το κουμπί ΞΕΚΙΝΑ το καγκουρό θα κάνει ένα άλμα.
Καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας στη δεύτερη γραμμή του πίνακα.
Στη συνέχεια συζητώντας στην ομάδα σας προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις
|
Α |
Β |
Γ |
Δ |
Ε |
Μέγεθος καγκουρό |
|
|
|
|
|
Μήκος άλματος |
|
|
|
|
|
Τι παρατηρείτε;
Όταν αυξάνει το μέγεθος του καγκουρό, τι συμβαίνει με το μήκος του άλματός του;
……………………………………………………………………………………………………………………................................
Όταν μειώνεται το μέγεθος του καγκουρό τι συμβαίνει με το μήκος του άλματός του;
……………………………………………………………………………………………………………………................................
Οι αριθμοί της δεύτερης γραμμής έχουν κάποια σχέση με τους αριθμούς της πρώτης γραμμής; Αν ναι, τι σχέση;
……………………………………………………………………………………………………………………................................
ΟΝΟΜΑ _________________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ _________________________
ΤΑΞΗ _________________________
Το καγκουρό έχει κάθε φορά διαφορετικό μέγεθος. Προσπαθήστε να βρείτε ποιο θα είναι κάθε φορά το μήκος του άλματος που θα κάνει και αφού επιβεβαιώσετε τις προβλέψεις σας συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα
|
Α |
Β |
Γ |
Δ |
Ε |
Μέγεθος καγκουρό |
|
|
|
|
|
Μήκος άλματος |
|
|
|
|
|
Τα κλάσματα που έχουν σχηματισθεί στις στήλες Α – Ε τι είναι μεταξύ τους;
……………………………………………………………………………………………………………………
Προσπαθήστε να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα. Ποιο νομίζετε ότι θα είναι κάθε φορά το μήκος του άλματος που θα κάνει το καγκουρό;
|
Α |
Β |
Γ |
Δ |
Ε |
Μέγεθος καγκουρό |
3 |
5 |
9 |
6 |
8 |
Μήκος άλματος |
|
|
|
|
|
Αφού συμπληρώσετε τον πίνακα, επιβεβαιώστε τις απαντήσεις σας με τη βοήθεια του υπολογιστή.
ΟΝΟΜΑ _________________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ _________________________
ΤΑΞΗ ______________________
Εδώ έχουμε δύο καγκουρό. Το καθένα από αυτά μπορεί να μεγαλώνει ή να μικραίνει. Τα άλματα που κάνει το δεύτερο καγκουρό είναι σε αναλογία με τα άλματα που κάνει το πρώτο. Μελετώντας την κίνηση του πρώτου καγκουρό προσπαθήστε να προβλέψετε τα άλματα του δεύτερου.
Πατήστε το κουμπί : Εκκίνηση_1. Θα δείτε ότι αυτόματα το πρώτο καγκουρό μεγαλώνει ή μικραίνει και κάνει άλματα. Ταυτόχρονα το δεύτερο καγκουρό μεγαλώνει ή μικραίνει και αυτό και περιμένει να του πείτε πόσο νομίζετε ότι θα είναι το κάθε άλμα του.
Δοκιμάστε διαφορετικά μεγέθη για το πρώτο καγκουρό (πατώντας το κουμπί : Εκκίνηση_1) και καταγράψτε στον παρακάτω πίνακα το μέγεθος που παίρνει κάθε φορά και το μήκος του κάθε άλματος που κάνει. Αφού συμπληρώσετε και τις πέντε στήλες, προσπαθήστε στη συνέχεια να βρείτε τη σχέση που έχει το μέγεθος του πρώτου καγκουρό με το μήκος του άλματος που κάνει και να τη γράψετε (στη στήλη με το κίτρινο χρώμα) ως κλάσμα (λόγος).
ΠΡΩΤΟ ΚΑΓΚΟΥΡΟ |
Α |
Β |
Γ |
Δ |
Ε |
|
Μέγεθος καγκουρό |
|
|
|
|
|
|
Μήκος άλματος |
|
|
|
|
|
|
Γράψτε το λόγο που βρήκατε στον παρακάτω πίνακα (στη στήλη με το κίτρινο χρώμα).
Γνωρίζοντας ότι η κίνηση του δεύτερου καγκουρό είναι σε αναλογία με την κίνηση του πρώτου, προσπαθήστε να υπολογίσετε το μήκος του άλματος του δεύτερου καγκουρό.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΓΚΟΥΡΟ |
|
|
Μέγεθος καγκουρό |
|
|
Μήκος άλματος |
|
|
Αφού το βρείτε, χρησιμοποιήστε το μεταβολέα που φαίνεται στην οθόνη, για να καθορίσετε το μήκος του άλματος που θα κάνει και πατήστε το κουμπί : Εκκίνηση_2 για να το εκτελέσει.
Επιβεβαιώστε την πρόβλεψή σας με το κουμπί : έλεγχος.
Αν θέλετε να ξαναδοκιμάσετε χρησιμοποιήστε το κουμπί : ΝΕΑ_ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
*********************************************************
Το εκπαιδευτικό πακέτο
«ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ»
αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:
Πράξη: |
ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία. (2003-2007) http://pleiades.cti.gr |
Ενότητα: |
ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων
|
Τελικός Δικαιούχος (Φορέας Υλοποίήσης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου): |
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ) (http://www.cti.gr/) |
Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας: |
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.) |
Χρηματοδότηση: |
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ |
Ανάδοχος Φορέας Έργου |
ΕΝΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
|
Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Όνομα έργου» |
Συντονίστρια έργου: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου
Εκπαιδευτική ομάδα: Δρ. Μιχάλης Αργύρης, Δρ. Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου, Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Τεχνική ομάδα: Επιμέλεια: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου
|
Υπεύθυνος/οι παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: |
Αννέττε Φώσβινκελ |
Τρέχουσα Έκδοση Εκπαιδευτικού Πακέτου |
Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008 |
***************************************************************
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:
Πράξη: |
ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία. (2003-2007) http://pleiades.cti.gr |
Ενότητα: |
ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων |
Τελικός Δικαιούχος (Φορέας Υλοποίησης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου): |
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ) (http://www.cti.gr/) |
Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας: |
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.) |
Χρηματοδότηση: |
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ |
|