Πειραματισμός

Δραστηριότητα 1η

Δραστηριότητα 2η Δραστηριότητα 3η

 

 

 

Δραστηριότητα 4η

 


Δραστηριότητα 1η: Δημιουργία μίας τετραγωνικής σπείρας σε χαρτί με μια επαναληπτική διαδικασία. Μελέτη και εύρεση γενικών τύπων

Θα χρειαστείτε ένα λευκό φύλλο χαρτιού, μολύβι, κανόνα και το φύλλο εργασίας και αναφοράς.

1.  Ξεκινήστε σχεδιάζοντας ένα ευθύγραμμο τμήμα 0,5 cm. Αυτό είναι το αρχικό μήκος στην επαναληπτική διαδικασία που θα ακολουθήσει (βήμα 1).

2.  Στη συνέχεια σχεδιάστε ένα διαδοχικό ευθύγραμμο τμήμα που έχει μήκος 1 cm με αρχή το τέλος του πρώτου, ώστε να σχηματίζει με αυτό γωνία 90ο (βήμα 2). 

3. Ακολουθήστε την ίδια διαδικασία αυξάνοντας το μήκος του ευθυγράμμου τμήματος κατά 0,5cm. Το νέο ευθύγραμμο τμήμα θα έχει ως αρχή το τέλος του προηγούμενου τμήματος και θα σχηματίζει με αυτό γωνία 90ο (βήμα 3).

4.  Βρείτε τους γενικούς τύπους για το ν-οστό βήμα, και συμπληρώστε τον πίνακα και τις παρατηρήσεις σας στο φύλλο εργασίας και αναφοράς.

Βήμα Αριθμός νέων τμημάτων Συνολικός αριθμός τμημάτων Μήκος ενός νέου τμήματος (cm)

1

 1

 1

 0,5

2

 

 

 

3

 

 

 

Γενικός τύπος για το ν/οστό βήμα

 

 

 

 


Δραστηριότητα 2η: Δημιουργία τετραγωνικής σπείρας με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του MicroWorlds Pro

Στη δραστηριότητα αυτή θα πειραματιστείτε σε προγραμματιστικό περιβάλλον με το λογισμικό "MicroWorlds Pro", όπου θα δημιουργήσετε μία τετραγωνική σπείρα.

Όταν θα ανοίξετε το αρχείο που έχουμε δημιουργήσει, θα βρεθείτε στο περιβάλλον που φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Επιλέξτε το κουμπί "Οδηγίες", διαβάστε τις προσεκτικά και ακολουθήστε τις. (Το παράθυρο με τις οδηγίες κλείνει επιλέγοντας ξανά το κουμπί "Οδηγίες")

Στη συνέχεια απαντήστε στις ερωτήσεις που καταγράφονται στο φύλλο εργασίας και αναφοράς.

Επιλέξτε τη λέξη δραστηριότητα για να ξεκινήσετε. Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο του MicroWorlds Pro.


Δραστηριότητα 3η: Δημιουργία τετραγωνικής σπείρας με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του MicroWorlds Pro με δομή επανάληψης

Όπως αναφέρθηκε και στις οδηγίες της προηγούμενης δραστηριότητας, το να γράφουμε εντολές για κάθε κίνηση της χελώνας είναι ασύμφορο, αν ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί μια πιο πυκνή και μεγαλύτερη σπείρα. Θα χρειαζόμασταν δεκάδες γραμμές στον κώδικα (πρόγραμμα).

Στην εργασία αυτή θα πειραματιστείτε σε προγραμματιστικό περιβάλλον με το λογισμικό "MicroWorlds Pro", όπου θα ανακαλύψετε έναν τρόπο για τη δημιουργία σπειρών με πολύ λίγες γραμμές κώδικα (προγράμματος), που οι προγραμματιστές καλούν δομή επανάληψης.
 

Όταν θα ανοίξετε το αρχείο που έχουμε δημιουργήσει, θα βρεθείτε στο περιβάλλον που φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Επιλέξτε το κουμπί "Οδηγίες", διαβάστε τις προσεκτικά και ακολουθήστε τις. (Το παράθυρο με τις οδηγίες κλείνει επιλέγοντας ξανά το κουμπί "Οδηγίες")

Στη συνέχεια απαντήστε στις ερωτήσεις που καταγράφονται στο φύλλο εργασίας και αναφοράς.

Επιλέξτε τη λέξη δραστηριότητα για να ξεκινήσετε. Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο του MicroWorlds Pro.


Δραστηριότητα 4η: Δημιουργία πολυγωνικής σπείρας με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του MicroWorlds Pro με δομή επανάληψης

Στη δραστηριότητα αυτή θα πειραματιστείτε σε προγραμματιστικό περιβάλλον με το λογισμικό "MicroWorlds Pro", όπου θα δημιουργήσετε σπείρες διαφορετικών μορφών. 

Όταν θα ανοίξετε το αρχείο που έχουμε δημιουργήσει, θα βρεθείτε στο περιβάλλον που φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Επιλέξτε το κουμπί "Οδηγίες", διαβάστε τις προσεκτικά και ακολουθήστε τις. (Το παράθυρο με τις οδηγίες κλείνει επιλέγοντας ξανά το κουμπί "Οδηγίες")

Επιλέξτε τη λέξη δραστηριότητα για να ξεκινήσετε. Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο του MicroWorlds Pro.