ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Στόχοι

·     Να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις τους για τη σωστή συμπεριφορά των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

·     Να επιλέξουν τη σωστή συμπεριφορά που πρέπει να επιδεικνύουν κάθε φορά οι επιβάτες σε λεωφορείο και τρένο.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

·     Να. λύσουν σταυρόλεξο.

·     Να συμπληρώσουν κενά σε προτάσεις που δίνονται.

 

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Σύνθεση ποιήματος.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:

-         Χρησιμοποίηση βασικών μαθηματικών εννοιών (οριζόντια, κάθετα)

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·     Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή μεταφορά τους με το αυτοκίνητο ή με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

 

Πηγές - Υλικό

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Επισκόπηση απόψεων

·     Εργασία σε ομάδες

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά, ως αφόρμηση, υπάρχει μια φωτογραφία στην οποία παρουσιάζονται διάφορες, σωστές και λανθασμένες, συμπεριφορές επιβατών μέσων μαζικής μεταφοράς. Με βάση αυτή την εικόνα πραγματοποιείται συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης.

 Ακολουθεί σταυρόλεξο σχετικό με τη συμπεριφορά των επιβατών αυτοκινήτου, καθώς και των επιβατών μέσων μαζικής μεταφοράς.

 Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν με συγκεκριμένες λέξεις τα κενά των προτάσεων στη δραστηριότητα «Φίλοι … επιβάτες».

Ακολουθούν δύο ακόμη σχετικές δραστηριότητες. Η πρώτη δραστηριότητα τιτλοφορείται «Επιβάτης σε λεωφορείο» και η δεύτερη «Επιβάτες τρένου». Και οι δύο δραστηριότητες αφορούν στην επιλογή της σωστής απάντησης κάθε φορά.

 Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.