|
|||||||||||||||||||||||||||||
3ο Μέρος: 8. Ο ρόλος του δασκάλου
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Ο τρόπος με τον οποίο ο δάσκαλος θα εισάγει το λογισμικό αυτό στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι καθοριστικός για το είδος του μαθησιακού περιβάλλοντος που θα δημιουργηθεί. Για αυτό προτείνουμε κάθε δάσκαλος να είναι ενήμερος για τους τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να αξιοποιηθεί ένα λογισμικό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο δάσκαλος θα πρέπει να προσανατολίσει το ενδιαφέρον των μαθητών, να αναδείξει τις απόψεις τους, να τους ενθαρρύνει στις όποιες δραστηριότητες εκτελούν, να συντονίσει τις μαθητικές ομάδες [2-3 άτομα ανά υπολογιστή, αν υπάρχει η δυνατότητα, πολυπληθέστερες (4-6 άτομα) αν πρόκειται για ομάδες που υλοποιούν δραστηριότητες χωρίς υπολογιστές και μεγαλύτερες όταν πρόκειται για ομάδες μελέτης που βγαίνουν έξω από την τάξη ή τους χώρους τους σχολείου], να βοηθήσει τους μαθητές να διαπραγματευτούν και να οικοδομήσουν/οικειοποιηθούν σταδιακά τη νέα γνώση και στο τέλος να κάνουν ανασκόπηση της όλης μαθησιακής πορείας.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Το υλικό που προτείνουμε αποτελεί μια ανοιχτή διδακτική πρόταση που σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωμένος ο/η δάσκαλος/α να ακολουθήσει κατά γράμμα. Είναι στην ευχέρειά αν θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες με τον τρόπο που αυτή αξιοποιείται στο λογισμικό ή με το δικό του τρόπο, αν θα χρησιμοποιήσει κάποιο φύλλο εργασίας, πως θα υλοποιήσει τα προτεινόμενα διαθεματικά σχέδια εργασίας, πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εκπαιδευτικό λογισμικό κατ΄ οίκον κ.λπ. Μερικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν από το διδάσκοντα στο πλαίσιο χρήσης του προτεινόμενου λογισμικού είναι:
Να σημειώσουμε ότι όλες η παραπάνω στρατηγικές αξιοποιούνται –άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο- στις συγκροτημένες διδακτικές ακολουθίες των ενοτήτων που εκπληρώνονται με τη μορφή φίλων εργασίας (ενότητα «Συνεργαζόμαστε και ερευνούμε» ή «Αναλαμβάνουμε δράση»). |
|||||||||||||||||||||||||||||