ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
2. Ο κύκλος της ζωής

Φύλλο Εργασίας 2 : Ο κύκλος της ζωής του ανθρώπου

Διδακτικοί Στόχοι

Οι μαθητές:

  • να περιγράψουν τον κύκλο ζωής των ανθρώπων
  • να συμπληρώσουν και να τυπώσουν το δικό τους οικογενειακό δέντρο
  • να προσδιορίσουν διάφορες ηλικιακές ομάδες
  • να αναζητήσουν την ερμηνεία των λέξεων «έμβρυο», «βρέφος», «παιδί», «έφηβος», «ενήλικας», «ηλικιωμένος»
  • να γράψουν ποίημα σχετικό με τον κύκλο της ζωής του ανθρώπου.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- διαπραγμάτευση της σημασίας των λέξεων «έμβρυο», «βρέφος», «παιδί», «έφηβος», «ενήλικας», «ηλικιωμένος»
- δημιουργία ποιήματος
- προσέγγιση των φράσεων «κύκλος της ζωής» και «οικογενειακό δέντρο».

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- διάκριση των ανθρώπων με βάση την ηλικία τους (μεγαλύτερος σε ηλικία - μικρότερος σε ηλικία).

Διαθεματικές Έννοιες

Διάσταση (η αντίληψη του χρόνου ως απαραίτητου στοιχείου κατανόησης του κύκλου ζωής του ανθρώπου)

Ομοιότητα - Διαφορά (η σύγκριση των διάφορων ηλικιακών ομάδων)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να διαβάσουν το εισαγωγικό κείμενο και να προσεγγίσουν την έννοια του κύκλου της ζωής. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε ότι ο κύκλος της ζωής αφορά όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και όχι μόνο τους ανθρώπους. Επίσης, με αφορμή την εικόνα του λογισμικού που παρουσιάζει ένα οικογενειακό δέντρο, μπορεί να γίνει μια πρώτη προσέγγιση του όρου αυτού. Οι Μ παροτρύνονται να περιγράψουν τη δική τους ευρύτερη οικογένεια και όχι μόνο τους γονείς και τα αδέλφια τους. Στη συνέχεια, ζητείται από τους Μ να περιγράψουν τον κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Επίσης, τους ζητείται να ερευνήσουν στο λογισμικό και σε άλλα λεξικά για να εντοπίσουν και να καταγράψουν τη σημασία των λέξεων «έμβρυο», «βρέφος», «παιδί», «έφηβος», «ενήλικας», «ηλικιωμένος». Επιπλέον, οι Μ καλούνται να γράψουν ποίημα σχετικό με τον κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Για να διευκολυνθούν δίνονται λέξεις κλειδιά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Τέλος, οι Μ καλούνται να πλοηγηθούν στο λογισμικό, να ενημερωθούν για τον κύκλο ζωής των ανθρώπων και να συμπληρώσουν το δικό τους οικογενειακό δέντρο, κολλώντας φωτογραφίες της οικογένειάς τους. Το οικογενειακό δέντρο μπορεί να τυπωθεί και δοθεί ως δραστηριότητα για συμπλήρωση στο σπίτι.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.