ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
3. Από τα ηλιακά στα σύγχρονα ρολόγια

Φύλλο Εργασίας 4 : Η μέτρηση του χρόνου

Διακτικοί Στόχοι

Οι μαθητές:

  • να περιγράψουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα ρολόι
  • να συζητήσουν για τη λειτουργία του ωροδείκτη, του λεπτοδείκτη και του δευτερολεπτοδείκτη
  • να συσχετίσουν τη γραφή της ώρας με τα ρολόγια
  • να «διαβάζουν» και να γράφουν την ώρα.

 

 

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- αναγνώριση του ρόλου του ωροδείκτη, του λεπτοδείκτη και του δευτερολεπτοδείκτη
- λεκτική αναγραφή της ώρας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- συσχέτιση ώρας - ρολογιών.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- ο εντοπισμός των διαφόρων τρόπων μέτρησης του χρόνου.

Διαθεματικές Έννοιες

Διάσταση (η αντίληψη του χρόνου - χρήση ρολογιού)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τους τρόπους μέτρησης του χρόνου. Οι Μ συζητούν στην ομάδα τους και επιλέγουν να καταγράψουν την άποψη με την οποία συμφωνεί η πλειοψηφία της ομάδας. Στη συνέχεια, οι Μ καλούνται να πλοηγηθούν στο λογισμικό, να ερευνήσουν και να καταγράψουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα μηχανικό ρολόι. Ως προέκταση της προηγούμενης δραστηριότητας, ζητείται από τους Μ να προσδιορίσουν τη λειτουργία αυτών των μερών. Στη συνέχεια, οι Μ καλούνται να σχεδιάσουν δείκτες σε ρολόγια, ώστε αυτά να δείχνουν την ώρα που αναγράφεται κάτω από το καθένα, ενώ στη συνέχεια, ζητείται από τους Μ να γράψουν με λέξεις την ώρα που δείχνουν διάφορα ρολόγια. Οι δραστηριότητες με τα ρολόγια μπορούν να πραγματοποιηθούν και από τις μικρές τάξεις, καθώς τα ρολόγια δείχνουν «ώρες», όπως «ακριβώς», «και τέταρτο», «και μισή».

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.