ENOTHTA 2 | |||
|
Παρουσίαση και χρήση του λογισμικού.
Παιδαγωγικές οδηγίες αξιοποίησης του λογισμικού |
||
|
|||
2.5. Τρόποι χειρισμού του λογισμικού από το/τη δάσκαλο/α Με βάση την παραπάνω περιγραφή του λογισμικού μπορούμε να παραθέσουμε μια σειρά από χαρακτηριστικά του λογισμικού που ταυτόχρονα αποτελούν και τρόπους χειρισμού του. Ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι πως το λογισμικό σχεδιάστηκε για να μπορεί να το αξιοποιήσει καποιος/α με εναλλακτικούς τρόπους. Όπως:
Συμπερασματικά, το λογισμικό σχεδιάστηκε έτσι ώστε α) να λειτουργεί συμπληρωματικά και υποστηρικτικά κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος β) να λειτουργεί αυτόνομα αν το επιθυμεί ο/η δάσκαλος/α στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης γ) να προσφέρει ευκαιρίες διασυνδέσεων με άλλα μαθήματα, δ) να λειτουργεί ως υποστηρικτικό υλικό (πηγή πληροφοριών, πραγματοποίηση αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων, οδηγός για την υλοποίηση διαθεματικών σχεδίων) των μαθητών όταν εργάζονται στο σπίτι. Χαρακτηριστικά του λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος» Τέλος, επιδιώκει παρότι στην ουσία είναι πληροφοριακό περιβάλλον το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία (προτείνοντας για παράδειγμα δραστηριότητες μελέτης πεδίου συνδυάζοντας τις αρμονικά με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό υλικό) |
|||
Το μαθησιακό περιβάλλον του λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος βασίζεται σε κοινωνικοεποικοδομητικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις. Έτσι υιοθετεί αρχές της ενεργητικής και συνεργατικής μάθησης, είναι μαθητοκεντριικό γιατί σημείο εκκίνησης είναι οι απόψεις των ίδιων των μαθητών (όπου αυτό είναι δυνατόν) και η αξιοποίησή τους, είναι διεπιστημονική μιας και από τη φύση του το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος είναι τέτοιο, είναι διαθεματικό και υιοθετεί ολιστικές προσεγγίσεις που αναγνωρίζουν τη δυναμική αλληλεξάρτηση των φυσικών και ανθρωπογενών στοιχείων του κόσμου. Ο χειρισμός του υλικού του λογισμικού μπορεί να γίνει με εναλλακτικούς τρόπους. Περιλαμβάνει εφαρμογές με προσομοιώσεις και οπτικοποιήσεις των εννοιών, των φαινομένων ή των διαδικασιών με τη χρήση κινουμένων σχεδίων. Επίσης προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης σύντομων μαγνητοσκοπημένων στιγμιότυπων καθώς και φωτογραφιών έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές να οικειοποιούνται γνώσεις και δεξιότητες μέσα από πολλαπλές αναπαραστάσεις της πραγματικότητας. Προσφέρει δυνατότητες επικοινωνίας με άλλες έγκυρες πηγές. |
|
Κοινωνικο-εποικοδομητική μάθηση Συνεργατική μάθηση Ενεργητική μάθηση Ανακαλυπτική μάθηση Βιωματική μάθηση Διαθεματική προσέγγιση Διερευνητική μάθηση Επίλυση προβλημάτων |
|