Διακλαδικές Διασυνδέσεις
|
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- εντοπισμός της σημασίας της λέξης «εφεύρεση»
- εντοπισμός της σημασίας της λέξης «ανακάλυψη».
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- σχεδίαση σημαντικών εφευρέσεων των ανθρώπων.
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- καταγραφή σημαντικών στιγμών από την ιστορία των ανθρώπων
- κατασκευή ιστορικής γραμμής (γραμμή του χρόνου).
|
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες
|
Αρχικά οι Μ καλούνται να
ζωγραφίσουν τρεις εφευρέσεις, που θεωρούν ότι είναι πολύ σημαντικές. Με
αφορμή εικόνες από το λογισμικό μπορεί να πραγματοποιηθεί συζήτηση μέσα
στην τάξη για τα κριτήρια με τα οποία μπορούμε να κρίνουμε αν μια
εφεύρεση ήταν σημαντική για τους ανθρώπους ή όχι. Στη συνέχεια, οι Μ
εργάζονται σε ομάδες, ερευνούν στο πληροφοριακό υλικό του λογισμικού
και καταγράφουν κάποιες σημαντικές στιγμές από την ιστορία των
ανθρώπων, βάζοντάς τες σε χρονολογική σειρά. Επίσης, οι Μ καλούνται να
αναζητήσουν στο λογισμικό και σε άλλα λεξικά τη σημασία των λέξεων
«εφεύρεση» και «ανακάλυψη». Αφού ολοκληρωθεί αυτή η δραστηριότητα,
μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση στην τάξη σχετική με τις ομοιότητες και
τις διαφορές που παρουσιάζουν αυτές οι δύο λέξεις. Επίσης, ζητείται από
τους Μ να συζητήσουν στην ομάδα τους και να καταγράψουν και άλλες
ανακαλύψεις ή εφευρέσεις των ανθρώπων, που θεωρούν πολύ σημαντικές.
Τέλος, οι Μ, με την καθοδήγηση
του Δ, φτιάχνουν σε χαρτόνι μια ιστορική γραμμή, πάνω στην οποία
τοποθετούν με χρονολογική σειρά διάφορες σημαντικές εφευρέσεις και
ανακαλύψεις του ανθρώπου. Η επιλογή των εφευρέσεων/ανακαλύψεων που θα
τοποθετηθούν πάνω στην ιστορική γραμμή γίνεται από τους Μ, σύμφωνα με
τα κριτήρια που έχουν αναφερθεί παραπάνω.
Ο χρόνος που απαιτείται για
την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι δύο
διδακτικές ώρες.
|