ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
3. Από τα ηλιακά στα σύγχρονα ρολόγια

Φύλλο Εργασίας 3 : Κατασκευάζουμε τη δική μας κλεψύδρα

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να περιγράψουν τον τρόπο λειτουργίας της κλεψύδρας
  • να κατασκευάσουν μια κλεψύδρα.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων
- εντοπισμός της σημασίας της λέξης «κλεψύδρα».

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες:
- διαπολιτισμική και διαχρονική προσέγγιση της κλεψύδρας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται γιατα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- κατασκευή κλεψύδρας.

Διαθεματικές Έννοιες

Διάσταση (η αντίληψη του χώρου και του χρόνου και η χρήση της κλεψύδρας)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι Μ καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της κλεψύδρας. Στη συνέχεια, οι Μ καλούνται να ερευνήσουν, με την ομάδα τους σε λεξικά και να καταγράψουν τη σημασία και την προέλευση της λέξης «κλεψύδρα». Τέλος, τους δίνονται οδηγίες για την κατασκευή κλεψύδρας. Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι δύο διδακτικές ώρες.