ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΑΣ
Στόχοι

·     Να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις που απέκτησαν για μια ασφαλή πορεία με το ποδήλατο.

·     Να αναγνωρίσουν συγκεκριμένες κινήσεις ποδηλατών.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

·     Να εντοπίσουν τη σημασία της λέξης «ικανότητες».

·     Να εκφράσουν τις απόψεις τους για την άδεια οδήγησης.

 

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Εντοπισμός της σημασίας της λέξης «ικανότητες».

-         Προφορική και γραπτή έκφραση απόψεων.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:

-         Η αναγνώριση της σημασίας του κράνους.

-         Διάκριση των εννοιών «κανόνας – νόμος».

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:

-         Σχεδιασμός και ζωγραφική φωτεινού σηματοδότη.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·     Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή κυκλοφορία με ποδήλατο).

·     Επικοινωνία ( τα σήματα του ποδηλάτη αποτελούν έναν συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο καθαρά συμβολικό).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

·     Ομοιότητα – διαφορά ( ομοιότητες και διαφορές των σημάτων και των κινήσεων του ποδηλάτη).

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

·     Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.

·     Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών, σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Πηγές - Υλικό

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Επισκόπηση απόψεων

·     Εργασία σε ομάδες

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

 

Αρχικά οι μαθητές καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις αναφορικά με τη σημασία της λέξης «ικανότητες». Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν σχετικές πληροφορίες στο λεξικό του λογισμικού, στη «βιβλιοθήκη μας», σε εγκυκλοπαίδεια, στο διαδίκτυο κτλ.

 Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τη δραστηριότητα «Σωστός ποδηλάτης», όπου πρέπει να επιλέξουν αν οι φράσεις είναι σωστές ή λανθασμένες.

 Ακολουθεί και δεύτερη δραστηριότητα με τίτλο «Φίλοι ποδηλάτες», όπου οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά ορισμένων προτάσεων με λέξεις που δίνονται.

 Στη συνέχεια, υπάρχουν φωτογραφίες με χαρακτηριστικές κινήσεις ποδηλάτη, και ζητείται από τους μαθητές να γράψουν τι σημαίνει κάθε φορά το σήμα που κάνει ο ποδηλάτης.

 Στο τέλος, οι μαθητές εκφράζουν τις απόψεις τους αναφορικά με το ποιες δοκιμασίες περνούν όσοι εξετάζονται για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Ακολούθως, οι μαθητές πραγματοποιούν τη δραστηριότητα που τιτλοφορείται «Άδεια οδήγησης ποδηλάτου», κάνοντας κλικ στο εικονίδιο «Δραστηριότητες». Η δραστηριότητα αυτή δοκιμάζει τις γνώσεις των μαθητών, προκειμένου αυτοί να αποκτήσουν «άδεια οδήγησης».

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.