Αρχικά, ως αφόρμηση
χρησιμοποιείται μια εικόνα από το λογισμικό, η οποία παρουσιάζει έναν
ποδηλάτη μπροστά σε έναν τροχονόμο. Οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν
τις απόψεις τους σχετικά με το τι μπορούμε να δούμε όταν βρεθούμε σε
κάποια διασταύρωση και στον τρόπο με τον οποίο μας βοηθούν οι φωτεινοί
σηματοδότες και οι τροχονόμοι στις διασταυρώσεις.
Στη συνέχεια τα παιδιά
εργαζόμενα σε ομάδες ερευνούν διάφορα ερωτήματα, όπως:
Τι δείχνουν
στους πεζούς τα διαφορετικά χρώματα ενός φωτεινού σηματοδότη;
Τι πρέπει να
κάνουν οι οδηγοί ανάλογα με το χρώμα που βλέπουν στο φωτεινό σηματοδότη;
Ποιες είναι
οι κινήσεις του τροχονόμου όταν ρυθμίζει την κυκλοφορία και τι πρέπει
να κάνουν οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση;
Τι πρέπει να
κάνουμε σε περίπτωση που σε μια διασταύρωση υπάρχει και τροχονόμος και
φωτεινός σηματοδότης;
Οι ομάδες ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες
πηγές. Μετά το πέρας της έρευνάς τους, οι ομάδες ανακοινώνουν στην τάξη
τα αποτελέσματά τους και ακολουθεί συζήτηση.
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση του
φύλλου εργασίας είναι 45 λεπτά.
|