Στόχοι |
· Να αναπτύξουν γνώση για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να
συμπεριφερόμαστε ως επιβάτες αυτοκινήτου και μέσου μαζικής μεταφοράς.
· Να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το γιατί
απαγορεύεται από το νόμο να κάθονται τα παιδιά στο μπροστινό
κάθισμα του αυτοκινήτου.
· Να αναγνωρίσουν λανθασμένες συμπεριφορές επιβατών αυτοκινήτων
και μέσων μαζικής ενημέρωσης.
· Να ερευνήσουν, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργατικότητας και
να ανακοινώσουν τα αποτελέσματά τους.
|
Γλωσσικοί
Στόχοι |
· Να ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης, τα αποτελέσματα της
έρευνάς τους.
· Να εκφράσουν προφορικά και γραπτά τις απόψεις τους.
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις. |
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι
οι ακόλουθες:
- Να ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης, τα
αποτελέσματα της έρευνάς τους.
- Να εκφράσουν προφορικά και γραπτά τις απόψεις
τους.
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής
και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Διάκριση των εννοιών «νόμος – κανόνας».
|
Διαθεματικές
Έννοιες |
Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:
· Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών
δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να
διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα
μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν
διαφορές τους).
· Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως
απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή μεταφορά τους με το αυτοκίνητο ή με
κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς).
· Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια
ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται
τους κοινωνικούς κανόνες.)
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες |
· Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση,
γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).
· Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων
πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση,
αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από
την «πληροφοριακή ρύπανση».
· Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.
· Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών, σε ατομικό και κοινωνικό
επίπεδο.
|
Πηγές -
Υλικό |
· Έρευνα στο λεξικό.
|
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις |
· Διερεύνηση
· Επισκόπηση απόψεων
· Εργασία σε ομάδες
· Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ
κτλ).
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες |
Αρχικά, ως αφόρμηση χρησιμοποιείται εικόνα από
το λογισμικό, η οποία παρουσιάζει τρεις επιβάτες αυτοκινήτου, από τους
οποίους οι δύο είναι παιδιά. Από αυτά, το ένα κάθεται στο πίσω κάθισμα
και το άλλο στο μπροστινό. Οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν το
γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει στα παιδιά να κάθονται στο μπροστινό
κάθισμα. Η δραστηριότητα αυτή ευνοεί τη διάκριση των εννοιών «νόμος –
κανόνας».
Στη συνέχεια, οι μαθητές εργάζονται σε
ομάδες, ερευνούν και εντοπίζουν λανθασμένες συμπεριφορές επιβατών
αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση τα παιδιά
σχολιάζουν τις συμπεριφορές αυτές και προτείνουν τον τρόπο με τον οποίο
οφείλουν οι επιβάτες να συμπεριφέρονται κάθε φορά. Οι μαθητές μπορούν
να ερευνήσουν στο λεξικό, σε εγκυκλοπαίδεια, στο διαδίκτυο. Τέλος, οι
απόψεις των μαθητών ανακοινώνονται στην ολομέλεια της τάξης.
Ο χρόνος που απαιτείται για την
ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι 45 λεπτά.
|