ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΑΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ
Στόχοι

·     Να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις που απέκτησαν ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.

·     Να εντοπίζουν σωστές και λανθασμένες συμπεριφορές στο δρόμο.

·     Να τοποθετούν στη σωστή τους θέση σήματα οδικής κυκλοφορίας.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

 

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Λύση σταυρολέξου.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:

-         Η αναγνώριση σωστών και λανθασμένων συμπεριφορών οδηγών, πεζών και επιβατών μέσων μαζικής μεταφοράς.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·      Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους).

·     Επικοινωνία ( τα σήματα και οι διάφορες κινήσεις των οδηγών και των τροχονόμων αποτελούν έναν συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο καθαρά συμβολικό).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

 

Πηγές - Υλικό

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Επισκόπηση απόψεων

·     Εργασία σε ομάδες

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι μαθητές παρατηρούν εικόνα από το λογισμικό, η οποία παρουσιάζει μια πλατεία, δρόμους, σήματα οδικής κυκλοφορίας, τροχοφόρα κτλ. Οι μαθητές ανακαλούν τις γνώσεις που απέκτησαν για να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.

 

Στη συνέχεια καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη αυτές τους τις γνώσεις, πλοηγούμενοι στο λογισμικό μέσω του εικονιδίου «Δραστηριότητες». Επιλέγουν  τις παρακάτω δραστηριότητες:

 «Τροχονόμος»: στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές καλούνται να αναλάβουν τη θέση ενός τροχονόμου και να αναγνωρίσουν κάθε φορά τις λάθος κινήσεις και συμπεριφορές που επιδεικνύουν οι οδηγοί, οι επιβάτες και οι πεζοί.

«Η σωστή σηματοδότηση»: οι μαθητές καλούνται να τοποθετήσουν σε σωστό σημείο κάθε φορά τα σήματα οδικής κυκλοφορίας που τους δίνονται.

 «Σταυρόλεξο»: οι μαθητές καλούνται να λύσουν το σταυρόλεξο.

 

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.