ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

Εκτύπωση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Στόχοι

·     Να αναπτύξουν γνώση για τη χρησιμότητα που έχουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

·     Να αναγνωρίσουν τη σημασία των χρωμάτων στα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

·     Να αναζητήσουν τη σημασία της λέξης «σήμα».

·     Να εντοπίσουν τις κατηγορίες των σημάτων οδικής κυκλοφορίας.

·     Να αναπτύξουν ομαδικές δεξιότητες διερεύνησης.

·     Να ανακοινώσουν στην ολομέλεια της τάξης τους τα αποτελέσματα – συμπεράσματα της έρευνάς τους.

 

Γλωσσικοί Στόχοι

·     Να ερευνήσουν τη σημασία της λέξης «σήμα».

·     Να ανακοινώσουν προφορικά στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

 

Διακλαδικές διασυνδέσεις.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

-         Να ερευνήσουν τη σημασία της λέξης «σήμα».

-         Να ανακοινώσουν προφορικά τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

·     Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:

-         Η αναγνώριση της σημασίας των σημάτων οδικής κυκλοφορίας.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:

·     Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν διαφορές τους).

·     Επικοινωνία ( τα σήματα οδικής κυκλοφορίας αποτελούν έναν συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο καθαρά συμβολικό).

·     Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες.)

 

Διαθεματικές Δεξιότητες

·     Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).

·     Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση, αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από την «πληροφοριακή ρύπανση».

·     Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.

·     Η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών.

·     Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών, σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

Πηγές - Υλικό

Ως πηγή για την έρευνά τους, οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν το θεωρητικό μέρος του λογισμικού(τι χρειάζεται να γνωρίζουμε), το ηλεκτρονικό λεξικό του λογισμικού, κάποιο λεξικό ή εγκυκλοπαίδεια το διαδίκτυο ή άλλες πηγές («η βιβλιοθήκη μας»).

 

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις

·     Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του κοινωνικού περιβάλλοντος.

·     Διερεύνηση

·     Επισκόπηση απόψεων

·     Εργασία σε ομάδες

·     Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ κτλ).

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι είναι τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και ποια είναι η χρησιμότητά τους. Ως αφόρμηση παρουσιάζεται μια εικόνα όπου υπάρχουν δρόμοι, πλατείες, φανάρια και σήματα οδικής κυκλοφορίας.

 

Στη συνέχεια οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες,  ερευνούν :

            Τη σημασία των χρωμάτων στα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

            Τη σημασία της λέξης «σήμα».

            Τη χρησιμότητα των σημάτων οδικής κυκλοφορίας.

            Τις κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

Οι μαθητές ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές.

Αφού οι μαθητές ολοκληρώσουν την έρευνά τους ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους,

 

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα, δηλαδή 45 λεπτά.