Φύλλο Εργασίας 1: «Που παίζουμε με ασφάλεια»
Αρχικά δίνονται στους μαθητές σήματα οδικής κυκλοφορίας
που αφορούν «προειδοποιήσεις οδηγών» ώστε να είναι προσεκτικοί γιατί
παίζουν παιδιά.
Οι μαθητές καλούνται να επιχειρηματολογήσουν για τη
σημασία των σημάτων και να αναφέρουν σε ποια μέρη είναι τα συναντούμε.
Επίσης καλούνται να επιχειρηματολογήσουν σχετικά με τα παρακάτω θέματα
·
για ποιο λόγο
κινδυνεύουμε όταν παίζουμε στο δρόμο;
·
ποιοι είναι οι χώροι
όπου μπορούμε να παίζουμε με ασφάλεια;
·
αν φτιάχναμε μια
πινακίδα κοντά σε χώρο που παίζουμε τι θα γράφαμε σ’ αυτήν;
Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν
σχετικές με το ασφαλές παιχνίδι προτάσεις, καθώς και να τις
επεκτείνουν.
Φύλλο Εργασίας 2: «Αναγνωρίζουμε
τους κινδύνους στα παιχνίδια μας»
Αρχικά οι μαθητές καλούνται να
αναζητήσουν στο λεξικό τη σημασία της λέξης «κίνδυνος» και να γράψουν
δυο προτάσεις χρησιμοποιώντας τη λέξη αυτή.
Στη συνέχεια, πλοηγούνται στην ενότητα
«Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε;» και συζητούν για τους κινδύνους που
κρύβουν τα παιχνίδια στο δρόμο, στην πλατεία, σε ελεύθερο χώρο και για
τις ενέργειες που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε ώστε να είμαστε
ασφαλείς όταν παίζουμε.
Φύλλο Εργασίας 3: «Παίζουμε και…
ερευνούμε»
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες,
ερευνούν και συζητούν το θέμα «Παίζω με ασφάλεια». Επειδή, το θέμα
είναι σύνθετο, μπορεί να χωριστεί σε υποθέματα:
·
σήματα οδικής
κυκλοφορίας που υπάρχουν γύρω από το σχολείο ή τη γειτονιά που μας
ενημερώνουν για τα μέρη όπου μπορούμε να παίζουμε με ασφάλεια
·
μέρη γύρω από το σχολείο
και τη γειτονιά που μπορούμε να παίζουμε ασφαλείς
·
παιχνίδι σε ελεύθερο χώρο
·
προτάσεις για τη
δημιουργία χώρων παιχνιδιών και των απαραίτητων σημάτων οδικής
κυκλοφορίας που πρέπει να υπάρχουν στους χώρους αυτούς
Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ερευνήσει
ένα από τα παραπάνω θέματα και στη συνέχεια να παρουσιάσει τα
αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια της τάξης αλλά και σε άλλες
τάξεις του σχολείου.
Οι μαθητές πλοηγούνται στην
ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε» και στη «Βιβλιοθήκη μας».
Διαμορφώνουν καταλόγους με οδηγίες σωστής και λανθασμένης συμπεριφοράς
για παιχνίδι χωρίς κινδύνους.
Στη συνέχεια, οι μαθητές
χρησιμοποιούν τους καταλόγους, καθώς και πρόσθετο πληροφοριακό υλικό
και δημιουργούν αφίσες, όπου θα παρουσιάζονται με ποικίλους τρόπους
οδηγίες συμβουλές για ασφαλές παιχνίδι.
Φύλλο Εργασίας 4: «Δοκιμάζουμε τις
γνώσεις μας»
Οι μαθητές καλούνται να εφαρμόσουν τις
γνώσεις τους για παιχνίδι χωρίς κινδύνους. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές
πλοηγούνται στο λογισμικό και ασχολούνται με κάποιες από τις ακόλουθες
δραστηριότητες:
·
«Σταυρόλεξο»: οι μαθητές
καλούνται να λύσουν το σταυρόλεξο
·
«Αντιστοίχιση»: οι
μαθητές καλούνται αντιστοιχίσουν φράσεις που αναφέρονται στο ασφαλές
παιχνίδι
·
«Συμπλήρωση κενών»: οι
μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν κενά των φράσεων που δίνονται, με τις
κατάλληλες λέξεις
|