ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

 

 

 

 

Εκτύπωση

Παιδαγωγικές αρχές του σχεδίου εργασίας

 

Το σχέδιο εργασίας που προτείνουμε:

  • Βασίζεται στις αρχές της ενεργητικής και συνεργατικής μάθησης.

  • Υιοθετεί ολιστικές προσεγγίσεις για τον κόσμο, οι οποίες αναγνωρίζουν την δυναμική αλληλεξάρτηση φυσικών και ανθρωπίνων στοιχείων. Οι δραστηριότητες που προτείνονται έχουν στόχο να συμβάλλουν στη μελέτη της κυκλοφορίας στους δρόμους ως ενός συστήματος όπου άνθρωποι (πεζοί, οδηγοί, τροχονόμοι,…), πολιτισμικά στοιχεία (σηματοδότες, διαβάσεις, σήματα,…) και περιβάλλον αλληλεπιδρούν για να διαμορφώσουν κάθε φορά συγκεκριμένες κυκλοφοριακές συνθήκες.

  • Είναι διεπιστημονικό και διαθεματικό, σε εννοιολογικό και μεθοδολογικό επίπεδο, αξιοποιώντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία από όλο το εύρος των μαθημάτων του σχολικού προγράμματος.

  • Είναι μαθητοκεντρικό και στηρίζεται στην αξιοποίηση των εμπειροβιωματικών απόψεων των μαθητών

  • Είναι αλληλεπιδραστικό σε πολλά επίπεδα. Είναι καταρχήν αλληλεπιδραστικό σε επίπεδο λογισμικού. Οι μαθητές ή μαθητικές ομάδες καλούνται να πραγματοποιήσουν αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες, έρευνες στις ενότητες του λογισμικού, στο λεξικό ή στο διαδίκτυο. Είναι επίσης αλληλεπιδραστικό σε κοινωνικό επίπεδο αφού προσφέρει τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης θεμάτων από κοινού, ανακοίνωσης συμπερασμάτων των ομάδων ή της ολομέλειας της τάξης, αποτελεσμάτων και παρουσιάσεων