ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Συνεργατική μάθηση

 

Ο ρόλος του δασκάλου στη συνεργατική μάθηση

 

Η συνεργατική προσέγγιση χαρακτηρίζεται από μια μαθητοκεντρική φιλοσοφία όπου ο μαθητής είναι υπεύθυνος για τη δική του μάθηση που μπορεί να λάβει χώρα μέσα και έξω από την τάξη. Ο δάσκαλός λειτουργεί ως μια από τις πολλές πηγές μάθησης και ως διευκολυντής στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτός ο ρόλος δεν είναι ένας παθητικός ρόλος. Η συνεργατική μάθηση απαιτεί την κατοχή από μέρους του δασκάλου σημαντικών και απαιτητικών δεξιοτήτων όπως:

  • να διαθέτει δεξιότητες και τεχνικές οργάνωσης, συγκρότησης και καθοδήγησης μιας τάξης σε ομάδες

  • να είναι εξοικειωμένος με τη χρήση φύλλων εργασίας και άλλων διδακτικών εργαλείων κατάλληλων για διδασκαλία των μαθητών σε ομάδες

  • να είναι εξοικειωμένος με τεχνικές καθοδήγησης και συντονισμού των ομάδων σε συνθήκες συνεργατικής μάθησης

  • να γνωρίζει να θέτει στόχους ατομικούς και ομαδικού κατάλληλους για συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης

  • να είναι εξοικειωμένος με το σχεδιασμό και την εφαρμογή μαθησιακών δραστηριοτήτων κατάλληλων για συνεργατική μάθηση

  • να είναι εξοικειωμένος με την αξιολόγηση σε συνθήκες συνεργατικής μάθησης