ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Νέες Τεχνολογίες, Διδασκαλία και Μάθηση

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της μάθησης

Αυτό που σήμερα είναι γνωστό για τη μάθηση παρέχει σπουδαίες κατευθυντήριες γραμμές για τις χρήσεις της τεχνολογίας που μπορούν να βοηθήσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις ικανότητες που απαιτούνται για τον εικοστό πρώτο αιώνα. Οι νέες τεχνολογίες παρέχουν ευκαιρίες για τη δημιουργία περιβαλλόντων μάθησης που επεκτείνουν τις δυνατότητες των ‘παλιών’ - αλλά ακόμα χρήσιμων- τεχνολογιών (βιβλία, μαυροπίνακες, γραμμική και άμεση επικοινωνία των Μ.Μ.Ε., όπως το ραδιόφωνο και η τηλεόραση - που επίσης στις μέρες μας προσφέρουν νέες δυνατότητες. Εντούτοις, η τεχνολογία δεν εγγυάται αποτελεσματική μάθηση. Λανθασμένες χρήσεις της τεχνολογίας μπορούν να σταθούν εμπόδιο στη μάθηση.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ο υπολογιστής παρέχει στους μαθητές δυνατότητες:

  • αλληλεπίδρασης (ένα είδος διαλόγου με το μηχάνημα) και άμεσης ανατροφοδότησης κατά την πορεία της μάθησης

  • εργασίας με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, έτσι ώστε να μπορούν να σταθούν όσο χρόνο χρειάζονται σε κάποια σημεία, να χειρίζονται και να επεξεργάζονται περισσότερο ενεργά το μαθησιακό υλικό κ.ά.

  • δοκιμαστικής παρέμβασης και πειραματισμού με το μαθησιακό υλικό

  • διόρθωσης λαθών, σύνταξης, αναθεώρησης και εκτύπωσης κειμένων και εικόνων

  • σύνδεσης με άλλα εποπτικά μέσα και με δίκτυα πληροφοριών, υπερμέσα και υπερκείμενα, με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτή συνεπάγεται

  • Πολύ καλές δυνατότητες οπτικοποίησης των εννοιών

  • Υψηλά επίπεδα πληροφορίας σε περιορισμένο χώρο