Στόχοι |
- Να αναπτύξουν γνώση για
τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπεριφερόμαστε ως επιβάτες
αυτοκινήτου και μέσου μαζικής μεταφοράς. (φύλλο εργασίας 1)
- Να εντοπίσουν και να
αναγνωρίσουν τη σημασία της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο. (φύλλο
εργασίας 2)
- Να κάνουν έρευνα
σχετική με το κατά πόσο οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους συμπεριφέρονται
σωστά ως επιβάτες. (φύλλο εργασίας 3)
- Να εφαρμόσουν στην
πράξη τις γνώσεις τους για τη σωστή συμπεριφορά των επιβατών μέσων
μαζικής μεταφοράς. (φύλλο εργασίας 4)
|
Γλωσσικοί
Στόχοι |
· Να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το γιατί ο νόμος
απαγορεύει στα παιδιά να κάθονται στο μπροστινό κάθισμα του
αυτοκινήτου. (φύλλο εργασίας 1)
· Να εντοπίσουν τη σημασία της φράσης «ζώνη ασφαλείας». (φύλλο
εργασίας 2)
· Να διατυπώνουν προτάσεις χρησιμοποιώντας τη φράση «ζώνη
ασφαλείας». (φύλλο εργασίας 2)
· Να δημιουργήσουν δικά τους μηνύματα για τη ζώνη ασφαλείας.
(φύλλο εργασίας 2)
· Να καταγράφουν τα συμπεράσματα της έρευνάς τους. (φύλλο
εργασίας 3)
· Να οργανώσουν εκστρατεία ενημέρωσης στο σχολείο με θέμα
«Σωστός επιβάτης». (φύλλο εργασίας 3)
Να συμπληρώσουν προτάσεις
χρησιμοποιώντας λέξεις σχετικές με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. (φύλλο
εργασίας 4)
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις. |
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι
οι ακόλουθες:
- Γραπτή και προφορική έκφραση απόψεων. (φύλλο
εργασίας 1)
- Εντοπισμός της σημασίας της φράσης «ζώνη
ασφαλείας». (φύλλο εργασίας 2)
- Καταγραφή προτάσεων με τη φράση «ζώνη
ασφαλείας». (φύλλο εργασίας 2)
- Σύνθεση μηνυμάτων σχετικών με τη ζώνη
ασφαλείας. (φύλλο εργασίας 2)
- Καταγραφή συμπερασμάτων έρευνας. (φύλλο
εργασίας 3)
- Συμπλήρωση προτάσεων. (φύλλο εργασίας 4)
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών
είναι οι ακόλουθες:
- Χρησιμοποίηση βασικών μαθηματικών εννοιών
(οριζόντια, κάθετα, παράλληλα, σύνολο) (φύλλο εργασίας 3 και 4)
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής
και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Διάκριση των εννοιών «νόμος – κανόνας». (φύλλο
εργασίας 1)
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών
είναι οι ακόλουθες:
Σχεδιασμός
και δημιουργία αφίσας.(φύλλο εργασίας 3)
|
Διαθεματικές
Έννοιες |
Θεμελιώδεις
Διαθεματικές Έννοιες είναι οι ακόλουθες:
· Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών
δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να
διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα
μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν
διαφορές τους). (φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
· Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως
απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή μεταφορά τους με το αυτοκίνητο ή με
κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς). (φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
· Επικοινωνία (οι πίνακες και οι αφίσες αποτελούν συμβολικό
τρόπο επικοινωνίας). (φύλλο εργασίας 3)
· Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια
ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται
τους κοινωνικούς κανόνες.) (φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
Σύστημα
( ταξινόμηση και οργάνωση απαντήσεων ερωτηματολογίου - έρευνας). (φύλλο
εργασίας 3)
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες |
· Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση, ανάγνωση,
γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος). (φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
· Η δεξιότητα της αποτελεσματικής χρήσης των αριθμών και των
Μαθηματικών εννοιών στην καθημερινή ζωή. (φύλλο εργασίας 3)
· Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων
πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση,
αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από
την «πληροφοριακή ρύπανση». (φύλλο εργασίας 1, 2, και 3)
· Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.
(φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
· Η ικανότητα ορθολογικών επιλογών, σε ατομικό και κοινωνικό
επίπεδο. (φύλλο εργασίας 1 και 2)
· Η ικανότητα της δημιουργικής επινόησης. (φύλλο εργασίας 3)
Η
ικανότητα αξιοποίησης γνώσεων και η υιοθέτηση αξιών κατάλληλων για τη
διαμόρφωση προσωπικής άποψης στη λήψη αποφάσεων. (φύλλο εργασίας 3)
|
Πηγές -
Υλικό |
Έρευνα στο λεξικό.
(φύλλο εργασίας 1 και 2) |
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις |
· Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του
κοινωνικού περιβάλλοντος. (φύλλο εργασίας 1 και 3)
· Διερεύνηση (φύλλο εργασίας 1, 2 και 3)
· Επισκόπηση απόψεων (φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
· Εργασία σε ομάδες (φύλλο εργασίας 1, 2, 3 και 4)
· Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ
κτλ). (φύλλο εργασίας 1και 2)
· Μετακίνηση και επί τόπου μελέτη των στοιχείων του
περιβάλλοντος. (φύλλο εργασίας 3)
Διεξαγωγή
έρευνας. (φύλλο εργασίας 3)
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες |
· Φύλλο Εργασίας 1 «Είμαστε ασφαλείς σαν
επιβάτες;»
Αρχικά οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους
σχετικά με το γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει στα παιδιά να κάθονται στο
μπροστινό κάθισμα των αυτοκινήτων. Επίσης, οι μαθητές συνεργάζονται,
ερευνούν και ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης τις απόψεις τους
αναφορικά με διάφορες λανθασμένες συμπεριφορές επιβατών αυτοκινήτου και
μέσων μαζικής μεταφοράς.
· Φύλλο Εργασίας 2 «Η ζώνη μας δένει με τη ζωή».
Αρχικά παρουσιάζεται ένα βίντεο που αφορά στη ζώνη ασφαλείας.
Οι μαθητές καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους για τη χρησιμότητα
και την ασφάλεια που μας προσφέρει η ζώνη ασφαλείας. Επίσης, ζητείται
από τα παιδιά να συμπληρώσουν την ακροστοιχίδα της «Ασφάλειας» και να
συνθέσουν δικά τους μηνύματα για τη ζώνη ασφαλείας.
· Φύλλο Εργασίας 3 «Τα πρώτα βήματα ενός …
ερευνητή»
Αρχικά δίνεται στους μαθητές μέρος μιας έρευνας με σκοπό να
προβληματιστούν οι μαθητές σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα και τη
σημασία της ζώνης για την ασφάλεια και την υγείας μας. Στη συνέχεια, οι
μαθητές καλούνται να πραγματοποιήσουν έρευνα και να καταγράψουν τα
συμπεράσματά τους αναφορικά με το κατά πόσο οι ίδιοι και οι συμμαθητές
τους συμπεριφέρονται σωστά ως επιβάτες αυτοκινήτων και μέσων μαζικής
ενημέρωσης. Τέλος, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους
δημιουργώντας σχετικές αφίσες και πραγματοποιώντας εκστρατεία
ενημέρωσης με θέμα «Σωστός επιβάτης».
· Φύλλο Εργασίας 4 «Φίλε … επιβάτη»
Σε αυτό το φύλλο εργασίας
οι μαθητές καλούνται να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν για
να λύσουν σχετικό σταυρόλεξο, να πραγματοποιήσουν δραστηριότητα
συμπλήρωσης κενών και να επιλέξουν σωστές και λάθος απαντήσεις.
|
|