Στόχοι |
· Να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο.
· Να αναγνωρίσουν πιθανούς κινδύνους σε διάφορες καταστάσεις.
· Να καταγράψουν οδηγίες για μια σωστή συμπεριφορά στο δρόμο.
· Να ερευνήσουν το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε όταν
είμαστε οδηγοί ποδηλάτου ή επιβάτες σε μέσο μαζικής μεταφοράς.
|
Γλωσσικοί
Στόχοι |
· Να καταγράψουν βασικές οδηγίες για ασφαλή κυκλοφορία στους
δρόμους.
· Να περιγράψουν προφορικά και γραπτά συγκεκριμένες εικόνες.
|
Διακλαδικές
διασυνδέσεις. |
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το Γλωσσικό μάθημα είναι
οι ακόλουθες:
- Καταγραφή οδηγιών.
- Προφορική και γραπτή περιγραφή εικόνας.
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής
και της Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Ο εντοπισμός σωστών και λανθασμένων
συμπεριφορών για μια ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.
· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των Μαθηματικών
είναι οι ακόλουθες:
- Συμπλήρωση ερωτηματολογίου..
|
Διαθεματικές
Έννοιες |
Θεμελιώδεις Διαθεματικές Έννοιες είναι οι
ακόλουθες:
· Αλληλεπίδραση (τα παιδιά καλούνται μέσω των ομαδικών
δραστηριοτήτων να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, συλλογικότητας, να
διαπιστώσουν πως το κάθε μέλος μιας ομάδας εξαρτάται από τα υπόλοιπα
μέλη της, καλούνται να επιλύνουν με δημοκρατικό τρόπο τις τυχόν
διαφορές τους).
· Διάσταση ( τα παιδιά αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο ως
απαραίτητο στοιχείο για την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους).
· Επικοινωνία ( τα σήματα και οι διάφορες κινήσεις των οδηγών
και των τροχονόμων αποτελούν έναν συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και
παρέχουν πληροφορίες με τρόπο καθαρά συμβολικό).
· Μονάδα – σύνολο ( το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια
ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται
τους κοινωνικούς κανόνες.)
|
Διαθεματικές
Δεξιότητες |
· Η δεξιότητα της επικοινωνίας (ομιλία, ακρόαση,
ανάγνωση, γραφή, επιχειρηματολογία, διάλογος).
· Η δεξιότητα της αποτελεσματικής χρήσης των αριθμών και των
Μαθηματικών εννοιών στην καθημερινή ζωή.
· Η δεξιότητα/ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων
πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο αφενός την εξεύρεση, ανάλυση,
αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών και αφετέρου την προστασία από
την «πληροφοριακή ρύπανση».
· Η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες.
· Η ικανότητα αξιοποίησης γνώσεων και η υιοθέτηση αξιών
κατάλληλων για τη διαμόρφωση προσωπικής άποψης στη λήψη αποφάσεων.
|
Πηγές -
Υλικό |
· Έρευνα στο εικονίδιο «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε;»
|
Μεθοδολογικές
Προσεγγίσεις |
· Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του
κοινωνικού περιβάλλοντος.
· Διερεύνηση
· Επισκόπηση απόψεων
· Εργασία σε ομάδες
· Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ
κτλ).
· Επίλυση προβλήματος
· Συμπλήρωση ερωτηματολογίου.
· Κατασκευή αφίσας.
|
Προτεινόμενες
Διδακτικές Ενέργειες |
Αρχικά οι μαθητές καλούνται
να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο σχετικό με το πόσο ασφαλείς είμαστε όταν
κυκλοφορούμε στο δρόμο. Στο ερωτηματολόγιο αυτό μπορούν να απαντήσουν
οι ίδιοι οι μαθητές, καθώς και μαθητές άλλων τάξεων ή φίλοι τους. Το
ερωτηματολόγιο αυτό εκτιμά τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών.
Αφού συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, οι μαθητές μπορούν να
ομαδοποιήσουν τις απαντήσεις, να συζητήσουν με την ολομέλεια της τάξης
τους και να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους.
Στη συνέχεια,
πλοηγούνται στην ενότητα «τι πρέπει να γνωρίζουμε» και ερευνούν για
ενέργειες που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε ως οδηγοί ποδηλάτου ή ως
επιβάτες μέσου μαζικής μεταφοράς. Έχοντας ερευνήσει τα παραπάνω, οι
μαθητές μελετούν πίνακα, ο οποίος παρουσιάζει σωστές και λάθος
συμπεριφορές, τις οποίες καλούνται να επισημάνουν και να εντοπίσουν
τους πιθανούς κινδύνους. Αφού, οι μαθητές εντοπίσουν τις συμπεριφορές
αυτές εργάζονται ομαδικά και προτείνουν τις δικές τους συμβουλές –
οδηγίες για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους
Ο χρόνος που απαιτείται
για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία
διδακτική ώρα.
|