Δίνεται στους μαθητές ο
χάρτης της περιοχής του Σχολείου και οι μαθητές προσπαθούν να
ερευνήσουν:
- «Ποια είναι τα πιο συχνά σήματα οδικής
κυκλοφορίας που υπάρχουν στους δρόμους της γειτονιάς
μας;»
- «Ποιες διασταυρώσεις δεν έχουν σηματοδότηση
και δημιουργείται πρόβλημα στην κίνηση των τροχοφόρων;»
- «Στη διασταύρωση ποιων δρόμων υπάρχουν
φωτεινοί σηματοδότες και πού διαβάσεις; Πού πιστεύετε ότι λείπουν;»
- «Στη διασταύρωση ποιων δρόμων βρίσκεται ο
σχολικός τροχονόμος; Υπάρχει στη γειτονιά σας κανονικός τροχονόμος;»
Στη συνέχεια οι μαθητές
καλούνται να πάρουν συνέντευξη από το σχολικό τροχονόμο της περιοχής
τους (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχολικός τροχονόμος, ο δάσκαλος
μπορεί να καλέσει κάποιον κανονικό τροχονόμο στο σχολείο). Τα ερωτήματα
που θα θέσουν τα παιδιά θα πρέπει να εκφράζουν δικές τους απορίες
σχετικά με τη σηματοδότηση και τα οδικά προβλήματα της περιοχής τους.
Προτείνεται, πάντως, το σχετικό ερωτηματολόγιο να έχει κατασκευαστεί
νωρίτερα στο Σχολείο και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού.
Τέλος, τα παιδιά, με βάση την
έρευνα και τη συνέντευξη που έχουν πραγματοποιήσει, καταγράφουν
συνοπτικά τα σημαντικότερα προβλήματα οδικής κυκλοφορίας της περιοχής
τους και κατασκευάζουν αφίσα, στην οποία παρουσιάζουν τα προβλήματα
αυτά. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζονται τόσο στο χώρο του Σχολείου
όσο και έξω από αυτό, στο ευρύ κοινωνικό περιβάλλον, με σκοπό την
επίλυση των συγκεκριμένων προβλημάτων. Στο σημείο αυτό πρέπει να
τονιστεί πως επειδή ακριβώς η έρευνα αυτή γίνεται σε χώρο εκτός του
Σχολείου επιβάλλεται τα παιδιά να συνοδεύονται σε κάθε περίπτωση από
κάποιον ενήλικο – κηδεμόνα.
Ο εκπαιδευτικός, επειδή οι
δραστηριότητες του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας δεν πραγματοποιούνται
μέσα στα στενά πλαίσια του σχολείου, δεν περιορίζεται χρονικά.
Αντίθετα, μάλιστα έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει την έρευνα ή να την
περιορίσει στο ελάχιστο, ανάλογα με το μέγεθος της γεωγραφικής
περιοχής, όπου θα πραγματοποιηθεί η έρευνα, και σε σχέση με το
ερωτηματολόγιο του σχολικού τροχονόμου που θα καταρτιστεί.
|