ENOTHTA 1

Ενότητα 1: Θεωρητική Τεκμηρίωση

Φιλοσοφία του Λογισμικού «Μελέτη Περιβάλλοντος


Εκτύπωση

Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη ΜτΠ.

Διδακτικά εργαλεία εποικοδομητικής και κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης

Η ανάδειξη και η αξιοποίηση των απόψεων των μαθητών

Βασική θέση των εποικοδομητικών προσεγγίσεων είναι, ότι ο μαθητής και γενικότερα αυτός που μαθαίνει, αντιμετωπίζει το νέο στοιχείο χρησιμοποιώντας αυτό που ήδη γνωρίζει και ότι η εξέλιξη ή η αλλαγή αυτού που ήδη γνωρίζει ο μαθητής είναι η διαδικασία της μάθησης. Στην υπόθεση της εποικοδόμησης της γνώσης κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι απόψεις των μαθητών. Η γνώση είναι μεταβαλλόμενη και οικοδομείται από τους μανθάνοντας με βάση αυτό που ήδη γνωρίζουν. Κατά το σχεδιασμό και την κατασκευή του λογισμικού φροντίσαμε ώστε σε όποια ενότητα ήταν δυνατό να υπάρχουν δραστηριότητες ανάδειξης και διαπραγμάτευσης των απόψεων των μαθητών. Οι λόγοι είναι σημαντικοί: ο διδάσκων ενημερώνεται για τις απόψεις που έχουν οι μαθητές του για το θέμα. Ο Δάσκαλος εκμεταλλεύεται ποικιλοτρόπως τις απόψεις αυτές. Η δραστηριότητα της ανάδειξης λειτουργεί μεταγνωστικά για τις μαθητές, που είναι πλέον πιο έτοιμοι και σε εγρήγορση να συμμετάσχουν στη μαθησιακή διαδικασία.

 

  • Δομημένη διερεύνηση

  • Καθοδηγούμενη διερεύνηση

  • Ανοικτή διερεύνηση

  • Μαθητική έρευνα