ENOTHTA 3

Σχέδιο εργασίας «Ασφάλεια στους δρόμους»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκτύπωση

Η κυκλοφοριακή αγωγή και το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας

Στην εποχή μας, η εκπαίδευση πραγματοποιείται μέσω ποικίλων τυπικών και άτυπων προσεγγίσεων και επιφυλάσσει νέους ρόλους τόσο για το δάσκαλο όσο και το μαθητή. Οι αλλαγές στο τεχνολογικό και κοινωνικό γίγνεσθαι οδήγησαν στην αναθεώρηση των παιδαγωγικών απόψεων, του περιεχομένου και της διαδικασίας προσέγγισης της μάθησης. Σημαντικές ευκαιρίες μάθησης για τους μαθητές, μπορούν να οργανωθούν και στα πλαίσια μη τυπικών μαθημάτων ή στα πλαίσια υβριδικών μαθημάτων όπως της Μελέτης Περιβάλλοντος πού στα πρώτα σχολικά βήματα των μαθητών αντιμετωπίζει ενοποιητικά μια σειρά από πεδία. Μια τέτοια σημαντική δυνατότητα μας προσφέρει η υλοποίηση προγραμμάτων κυκλοφοριακή αγωγής.

Η κυκλοφοριακή αγωγή αποτελεί θεμελιώδη αποστολή του σχολείου. Η διαρκής και συνεχώς αυξανόμενη πυκνότητα της κυκλοφορίας των οχημάτων καθιστά αναγκαία την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών. Στην εποχή μας είναι απαραίτητη η εξοικείωση των μαθητών με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας αλλά και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών για να κρίνουν, να αποφασίζουν και να πράττουν ανάλογα με τη δεδομένη κυκλοφοριακή περίσταση. Η κυκλοφοριακή αγωγή δεν πρέπει να αρκείται στην παροχή απλών γνώσεων (μάθηση κανόνων και σημάτων κυκλοφορίας ) αλλά να εμπλέκει ενεργά το μαθητή σε πραγματικές συνθήκες ή σε συνθήκες προσομοιωμένης πραγματικότητας ακολουθώντας της αρχές της ενεργητικής και βιωματικής μάθησης.

Εννοιολογική ανάλυση του θέματος:

 

Με βάση την παραπάνω εννοιολογική ανάλυση του θέματος διαμορφώθηκαν στόχοι (αναλυτικά στο δεύτερο μέρος τη τρίτης ενότητας), και δραστηριότητες διαθεματικού και διακλαδικού χαρακτήρα.

Διαθεματικές έννοιες

Σύστημα, χώρος-χρόνος, συμβολική επικοινωνία, αλληλεπίδραση, μεταβολή, μονάδα-σύνολο, ομοιότητα-διαφορά.

Διακλαδικές διασυνδέσεις

Γλώσσα, μαθηματικά, κοινωνική και πολιτική αγωγή, φυσική αγωγή, εικαστικά, γεωγραφία, θεατρικές σπουδές.

Το προτεινόμενο σχέδιο εργασίας μπορεί να εφαρμοστεί στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος ως μικρής διάρκειας σχέδιο εργασίας, στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης ως μέσης ή μεγάλης διάρκειας σχέδιο εργασίας, ή να διαχυθεί στις ώρες της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Αισθητικής Αγωγής, της Γλώσσας και της Φυσικής Αγωγής με παιχνίδια κυκλοφοριακής Αγωγής.