2024-03-29T11:21:12Zhttps://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/111282022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8727Χρονολογώ τις πηγές - Παγκόσμια ιστορίαΔιαδραστική δραστηριότητα κατανόησης του ιστορικού χρόνου, μέσα από τη μελέτη οπτικών ιστορικών πηγών και τον προσδιορισμό τους στον χρόνο, σύμφωνα με τη χρονολογία αναφοράς σημαντικών ιστορικών γεγονότων και φαινομένων της παγκόσμιας ιστορίας. Στόχος της δραστηριότητας είναι η εξοικείωση των μαθητών με επιμέρους όψεις του ιστορικού χρόνου.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν οπτικές απεικονίσεις σημαντικών ιστορικών γεγονότων της παγκόσμιας ιστορίας, καθώς και να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τη χρονολογία αναφοράς τους. Το μαθησιακό αντικείμενο συμβάλλει, επίσης, στο να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιδράσεις των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων της περιόδου, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο, καθώς επίσης να αιτιολογήσουν και να επαληθεύσουν τις επιλογές τους.elΔυτική ΕυρώπηκοινωνίαοικονομίαπολιτικήΘρησκευτική ΜεταρρύθμισηΜαρτίνος ΛούθηροςΡωμαιοκαθολική ΕκκλησίαΓαλλική ΕπανάστασημουσικήΓιόχαν Σεμπάστιαν ΜπαχανακαλύψειςΧριστόφορος ΚολόμβοςΑμερικήπαγκόσμιο εύρος1492-1789URIphotodentro:lor:8521/111281pedagogical design group member2019-07-10content editor2019-07-10pedagogical design group member2019-07-10technical designer2019-07-10technical implementer2019-07-10subject matter expert2019-07-10content editor2019-07-10team coordinator2019-07-10instructional designer2019-07-10certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project2017-2018durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/11128metadata author2019-07-30metadata validator2019-07-30metadata validator2019-07-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/63600/hist349_istorikos_chronos_anagnosi_pigon_pagosmia_2019_v1.0_pidx0058903.zipapplication/zip6534921inquiryPT00H30M00Sprimarylower secondaryhigher secondarylearnerteachermixedΗ διαδραστική δραστηριότητα εντοπισμού της χρονολογίας δημιουργίας και αναφοράς αυθεντικών ιστορικών τεκμηρίων, οπτικών πηγών σημαντικών γεγονότων και φαινομένων της παγκόσμιας ιστορίας από τον 15ο έως και τον 18ο αιώνα, στο πλαίσιο της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο συνεισφέρει στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν αυθεντικά ιστορικά τεκμήρια των νεότερων χρόνων της παγκόσμιας ιστορίας, καθώς επίσης να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τον πιθανό χρόνο δημιουργίας ή αναφοράς τους, σύμφωνα με προηγούμενες γνώσεις τους, αλλά και αξιοποιώντας στοιχεία των τεκμηρίων και των συνοδευτικών πληροφοριών, αναφορικά με επιμέρους ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα που εμφανίζονται ή υπονοούνται, το γενικότερο ιστορικό πλαίσιο, το τοπίο, τις κατασκευές, τις εξελίξεις της τεχνολογίας και της επιστήμης, καθώς και την καθημερινότητα των ανθρώπων της εποχής. Ακόμη, οι μαθητές μπορούν να επαληθεύσουν τις επιλογές τους, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να κατανοήσουν την ποικιλότητα των ιστορικών πηγών ως ανθρώπινων δημιουργημάτων και να εμπλακούν σε διαδικασίες εμπρόθετης λειτουργίας των ιστορικών πηγών και των δημιουργών τους.el9-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneyesno2019-09-12created-on2019-09-12published-on2022-11-09last-updated-on2019-09-12metadata-created-on2019-09-12metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-09-12last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Arts, Letters and CultureHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Arts, Letters and CulturedisciplineHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Ideological and philosophical movementsHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Ideological and philosophical movementsdisciplineHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Social and political organizationHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Social and political organizationdisciplineHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Science and DiscoveriesHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Science and DiscoveriesdisciplineHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Leading personalitiesHistory::Modern period (up to the 18th century A.D.)::Leading personalitieseducational objectivecognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::experiential learningconstructivist::experiential learningisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11128hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/63811/hist349_2019_v1.0.jpeg.jpg2019-09-11T12:59:36Z