2024-03-29T01:15:52Zhttps://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/112672022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8628Βρίσκω ό,τι δεν «ταιριάζει» - Παραδοσιακά επαγγέλματαΔιαδραστική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με σκοπό τη διάκριση όψεων της οικονομικής ζωής των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής διερεύνησης και η ανάδειξη της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν αυθεντικό ιστορικό υλικό για το πλανόδιο εμπόριο στην ελληνικό ύπαιθρο κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα και, ακολούθως, να επιλέξουν τις ιστορικές πηγές που αναφέρονται στον εμπορικό και βιοτεχνικό κόσμο της εποχής. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται, επίσης, προκειμένου οι μαθητές να διακρίνουν τα επιμέρους θεματικά πεδία της κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας, καθώς και για να εμπλακούν με την ποικιλότητα των ιστορικών αντικειμένων και θεμάτων.elελληνικό κράτος20ός αιώναςκοινωνίαοικονομίακαθημερινή ζωήεμπόριοπλανόδιοι πωλητέςβιοτεχνίατεχνολογίαεπαγγέλματαασχολίεςΕλλάδα20ός αιώναςURIphotodentro:lor:8521/112671pedagogical design group member2019-08-30content editor2019-08-30pedagogical design group member2019-08-30technical designer2019-08-30technical implementer2019-08-30subject matter expert2019-08-30content editor2019-08-30team coordinator2019-08-30instructional designer2019-08-30certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfundingfunding frameworkprogram / project2017-2018durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.0URIphotodentro:lor:8521/11267metadata author2019-08-30metadata validator2019-08-30metadata validator2019-08-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata authoring program / project2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractorsubcontractorcoordinator / leaderproject / program partnersactionaction coordinator / leadersubcontractsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/63922/hist421_20os_anagnosi_pigon_astika_epagelmata_2019_v1.0_pidx0059225.zipapplication/zip2887592drill and practiceexplorationPT00H30M00Sprimarylower secondarylearnerteacheractiveΗ ανάγνωση ιστορικών πηγών για τη διάκριση όψεων της οικονομικής ζωής των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, με την αξιοποίηση πρωτογενούς ιστορικού υλικού, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η διάκριση των επιμέρους ιστορικών αντικειμένων και θεμάτων παρέχει τη δυνατότητα διεύρυνσης της ιστορικής γνώσης σε όλες τις δυνατές εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής και αναδεικνύει την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος. Προς αυτή την κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών ποικίλων θεμάτων στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν πηγές διαφορετικών ιστορικών θεμάτων και να γνωρίσουν στοιχεία για την οικονομική ζωή κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να διακρίνουν τις πηγές που αναφέρονται στα επαγγέλματα των πλανόδιων πωλητών, στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής της ελληνικής κοινωνίας της εποχής.el9-15Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneyesno2019-09-13created-on2019-09-13published-on2022-11-09last-updated-on2019-09-13metadata-created-on2019-09-13metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-09-13last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifeHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Society and everyday lifedisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::EconomicsHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::EconomicsdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Technology and scienceHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Technology and scienceeducational objectivecognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::conceptualcognitive::knowledge::conceptualcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::experiential learningconstructivist::experiential learningisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11267hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/64201/hist421_2019_v1.0.jpeg.jpg2019-09-11T14:17:44Z